2009-05-05, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niclaaas
Nån som vet hur många dom är i HFU, eller har lust att räkna upp alla? Dom kör ju sjukt mycket. Måste vara det mest aktiva crewet i sverige just nu.
hur vet du att dom är aktivast i sverige? eller nej jag vill inte höra svaret förresten. det kan lika gärna vara några jävlar i västerbotten som lägger 100 väggar per dag men hur vet du att dom finns?
2009-05-05, 02:04
Bannlyst
Om dom la 100 väggar per dag skulle det uppmärksamas
2009-05-05, 07:56
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Var ner i göteborg i helgen och såg en hel del graffiti, både bra och dålig. Såg massvis med skabbiga tags utav någon som skrev Punk, såg många sköna målningar utav TSD. Men någon jag uppmärksammade var Doom, riktigt skön graffare som gjorde kreativa grejer på feta spots. Uppmärksammade att han hade skrivit Doom på fyra olika pelare under en bro/viadukt ganska centralt, dvs en bokstav på var pelare. Såg riktigt fett ut, någon gbgare som vet vilken målning jag pratar om och vart den sitter? Vore grymt om nån kunde fixa en bild också.

Är det inte Dome du menar? Vet han har skrivit på pelarna vid backaplan. Sen har han nog gjort en vid mölndal med? Dome äger!

Sen är punk Hisingens stolthet ju. han e najs.

edit: jaha där ser man. såg inte att det fanns en massa svar.
Senast redigerad av fuska 2009-05-05 kl. 07:59.
2009-05-05, 09:49
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclaaas
Nån som vet hur många dom är i HFU, eller har lust att räkna upp alla? Dom kör ju sjukt mycket. Måste vara det mest aktiva crewet i sverige just nu.
Ursäkta mig medans jag spyr...

Är du efterbliven eller vad är det frågan om? vad får dig att säga något så otroligt korkat?
Har du någonsin sett något av HFU? utöver de dem själva lägger ut på floggen, skickar till sina kompisar på tidningar eller rövslickeriet på fotolog?

Att de uppdaterar varje dag betyder inte att de är aktiva, speciellt inte när man bor i en håla som de. Där finns det hur mycket skit som helst där man kan fåt stå ifred mitt på dagen, men i civilisationen, där man inte får knas av en älg. Där finns det människor som inte samtycker till dina hanligar.
2009-05-05, 09:58
Medlem
roppans avatar
Haha, vilken skönt utdelad lavett till bönderna!
2009-05-05, 10:02
Medlem
amenvissts avatar
Som jag sa tidigare, såg enbart tags ifrån Punk som jag inte uppskattade alls, men visst kan han vara riktigt duktig, det vet jag ju faktiskt inte då jag inte har sett någonting. Men nu har jag i varje fall hittat bild på det jag menade som Dome hade gjort, för er som vill se och inte vara oerhört griniga surfittor så har ni länk här.

http://1.bp.blogspot.com/_Pqlx3g6ZcJ4/Se9vZm9B8QI/AAAAAAAAMx0/EzKFB5xlvYI/s1600-h/DSC_0086+(2)gbggraf.JPG

Hittade även fler liknande grejer på gbggraff, riktigt sjuka grejer ifrån Dome. Ska fortsätta att hålla koll på denna sidan efter mer ifrån Dome!

http://3.bp.blogspot.com/_Pqlx3g6ZcJ4/Se9vsIq9HXI/AAAAAAAAMyM/ouyUhWhXFM4/s1600-h/pict5269gbggraf.jpg
2009-05-05, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HyVlarNPoW
Någon som vet någonting om någon klottrare i Göteborg som skriver "ior"?
Var nämligen så att jag såg denna kille stupfull på marklandsgatan helt öppet kottar på busstabellerna mitt på blanka dagen. En annan grej var också att han var ungefär 40+ och han hade en ganska unik stil som var väldigt skön.

MVH HyvlarN

Ior är en 35+are och jonkare skulle jag tro, Har stött på han vid flera tillfällen och han hävdar sig måla för att han gillar och förstöra.. Så passa er för han det är inte sthlms ior
2009-05-05, 12:00
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Blablablablabla

...tags, som var oerhört fula och sådant man blir förbannad över att se ute på gatorna.
Jag ser ärligt talat inte någonting bra alls i kladdiga svarta tags på en yta som istället kunde ha fyllts med former och färg.

Det är precis det där jag menar. Pinsam vänsterkärringretorik där man ska visa intresse och förståelse för graffitikulturen samtidigt som man avfärdar dess grundpelare. Det blir lite som att säga att man gillar Beatles men hatar Paul McCartney, och precis på samma sätt som ett Beatlesfan hade reagerat på detta påstående reagerar jag på din okunskap. Jag upplever den helt enkelt som en skymf mot något som jag älskar och du får ta det för vad det är, min egen subjektiva åsikt...

Torka ditt snor.
2009-05-05, 13:11
Bannlyst
Citat:
Som jag sa tidigare, såg enbart tags ifrån Punk som jag inte uppskattade alls, men visst kan han vara riktigt duktig, det vet jag ju faktiskt inte då jag inte har sett någonting. Men nu har jag i varje fall hittat bild på det jag menade som Dome hade gjort, för er som vill se och inte vara oerhört griniga surfittor så har ni länk här.

http://1.bp.blogspot.com/_Pqlx3g6ZcJ4/Se9vZm9B8QI/AAAAAAAAMx0/EzKFB5xlvYI/s1600-h/DSC_0086+(2)gbggraf.JPG

Hittade även fler liknande grejer på gbggraff, riktigt sjuka grejer ifrån Dome. Ska fortsätta att hålla koll på denna sidan efter mer ifrån Dome!

http://3.bp.blogspot.com/_Pqlx3g6ZcJ4/Se9vsIq9HXI/AAAAAAAAMyM/ouyUhWhXFM4/s1600-h/pict5269gbggraf.jpg

så du gillar dome men inte punk`? dome är ju så dålig som nån bara kan bli
2009-05-05, 16:56
Medlem
Citat:
Var ner i göteborg i helgen och såg en hel del graffiti, både bra och dålig. Såg massvis med skabbiga tags utav någon som skrev Punk, såg många sköna målningar utav TSD. Men någon jag uppmärksammade var Doom, riktigt skön graffare som gjorde kreativa grejer på feta spots. Uppmärksammade att han hade skrivit Doom på fyra olika pelare under en bro/viadukt ganska centralt, dvs en bokstav på var pelare. Såg riktigt fett ut, någon gbgare som vet vilken målning jag pratar om och vart den sitter? Vore grymt om nån kunde fixa en bild också.
Finns bild på det där någonstans i denna forumsdel. Förmodligen i Pick of the day-tråden. Kolla där.

EDIT: Såg nu att bild redan hittats några inlägg upp. Så går det när man inte läser hela tråden.
Senast redigerad av Fugasi 2009-05-05 kl. 16:58.
2009-05-05, 20:18
Medlem
Theezs avatar
Vad vet Flashback om DMS då?

Sett ett flertal tags här i Göteborg av dom.
Sedan också en massa tags + målning av DMS i Alafors.

Någon som vet om dom hör ihop?
2009-05-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
detta kanske tagits upp isf kan man la hänvisa pappi dit men om inte; hur stryper man bäst caps ? dvs tätar dom lagom mkt för att få en liiiten linje ur dom.

jag har länge hållt på o letat efter den perfekta capen för detaljer, aldrig fattat riktigt hur Gauge o alla mina idoler lyckas få dom där ultimata linesen.. Tills jag för ett tag sen fick slut på mina ordinarie lvl 1 caps, testade då beltons superskinny (gold dot med en kona i). Detta resulterade i SJUKT tunna linjer utan att ens anstränga sig.. Jag blev överlycklig o min målning blev lyckad!

Har testat allt i stort sätt, stenciler, stencil-caps, maskeringstejp, skära i linesen (gå över med färgen under), needle o en jävla massa andra caps. Har kommit fram till att beltons superskinny är helt klart bäst iaf!

Så nu behöver ni inte gå igenom jungeln av caps längre.. Kan väl tillägga att jag målade med montana black, som jag förövrigt tycker är skönast för fina detaljer.. (har även testat dom flesta burkarna för just det här ändamålet, black är bättre än alien t.ex, det förväntar man sig inte!)
Senast redigerad av epiC_110" 2009-05-05 kl. 21:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in