Han får ju fortfarande betala moms på 25% på försändelser under 1400 kr. Tullsatsen är oftast en mindre summa (ca 4-8% vanligtvis) i sammanhanget, om det inte rör sig om kinesiska skor eller nåt, som italienarna krävt hög strafftull på.
PriceAngles
-----------
Nu har jag beställt 7 gånger från PriceAngles.
Det delar upp order automatiskt i små paket så paketen inte väger för mycket. (Om de kan)
Så får man hem kanske 3-4 småpaket i brevlådan istället för att man ska behöva gå och hämta ut det på posten.
Aldrig har ett enda av paketen fastan i tullen, det kom direkt i brevlådan. (2-3 veckors leverans tid.)
__________________________________________________ ___________________________________
DealExtreme
------------
Mitt andra paket som jag beställde från DealExtreme tog mig ca 1 och en halv månad vilket jag tycker är alldeles för lång tid när det finns andra sidor som fixar leveranserna på mycket kortare tid.
Va tvungen att hämta på posten fast det bara innehöll 1 produkt. (Detta fastna dock inte i tullen som den förra gjorde) DealExtreme har dock lite större utbud på grejer men men,
Kommer paketet på posten brukar man få betala tullavgiften för att få ut paketet. Samma sak med andra speditörer. Kommer tullavgiften på en separat faktura, går den till indrivning/kronofogden när den förfaller.
B!
Enligt mina erfarenheter så går det att lite på dem. Lite lång leverans som kan ta 1-2 Månader men inte mer. Det är då värt vände tiden eftersom det är så pass billigt där, har tex beställt en massa till min iphone. Men jag har inte beställt själv utan tillsammans med en kompis och hon har fått betala. Jag vet att swedbank har någon säkerhet som gör att dom inte kan lura dej på pengar, spåra dej eller ta ut mer, men kommer inte ihåg vad de heter. Vi Har säkert beställt därifrån minst 10 gånger=) Lycka till=)
Jag har köpt jätte mycket från dom, aldrig haft problem med varken produkter eller leveranser.
Däremot så har jag haft lite otur med tullen en gång !
rekommenderas varmt
Du idioten, jag pratar i praktiken. Inte dina ynka hänvisningar som inte fungerar i praktiken. Som vanligt gör du bort dig, beställer flera gånger i månaden och kan se trenden.
En korkad idiot står inte över varken tullverket eller dom regler som finns så gör om gör rätt...till syvende och sist så var det ett idiotinlägg du gjorde som inte tillförde ett skit förutom inkompetens och felaktigheter...
En korkad idiot står inte över varken tullverket eller dom regler som finns så gör om gör rätt...till syvende och sist så var det ett idiotinlägg du gjorde som inte tillförde ett skit förutom inkompetens och felaktigheter...
Har du svårt för att fatta? Behöver du versaler för att förstå? Jag vet hur det fungerar i verkligheten du tror att du vet hur det fungerar i teorin. Du gör verkligen skäl för ditt nick, en dummare anka för man leta efter.