Citat:
Ursprungligen postat av amexlind
jag beställde en högtalare, 2 elcigg och en nyckelring från dealextreme för ett tag sen. Nu har paketet nått sverige, och jag har fått hem en tull lapp där jag ska maila in sakernas värde osv, allt kostade 500kr totalt, vad kan priset bli?
Maila in värdet på grejerna, för att göra det enkelt för dig själv, ta och skicka orderbekräftelsen från DX. Det kommer kosta moms + eventuell avgift för att administrera det hela. Ingen tull.
Citat:
jag valde till gift. borde de inte ha slunkit igenom när man tar det som gift?. Hur ska jag göra? Nån som fått samma problem?
Gift eller inte spelar faktiskt ingen roll, Tullen bryr sig inte.
Citat:
Vad kan priset bli.
Attans tjat. ;- )
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Otroligt underbar sida, men att folk lyckats fastna i tullen förstår jag inte!
Ingen aning. Jag har lyckats ta hem grejer i omgångar, från hela världen, även deklarerade till sitt rätta värde, (över 1400:- som är gränsen för tullavgift) och trots det klarat mig utan att betala en krona. Sen smäller det till och så åker man på tull kontroll, och avgift på något billigt skit. Det verkar närmast röra sig om rena slumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Alla som beställer saker för 500kr fastnar väl direkt i tullen?
Nä. Om du hade läst tråden, vilket jag antar börjar bli för jobbigt, då den är rätt lång, hade du vetat att man betalar tull på i princip allt utom alkohol och tobak först när värdet överstiger 1400:-. Moms ska man dock betala från första kronan, så den kan man åka på oavsett värde. Jag misstänker att det till stor del beror på hur mycket man har att göra. En långsam dag kör man fler stickprover, och skriver moms på billigare paket, en dag när man har många paket över 1400:- gränsen kan något rent av slinka igenom utan att man räknar tull och moms på det. Men det är en gissning, och har absolut inget med reglerna att göra.
B!