2011-10-21, 16:51
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Känns inte relevant i det här fallet, eftersom det är frågan om grepp med plats för lösa AA batterier. Det är ju bara att titta på vila spänningar som ska användas för att driva kameran, och räkna själv.
B!
Ojj, nej. Det ingår två "slädar" till batterigreppet. Den ena tar som du säger AA-batterier, men det ingår även en som tar 2 stycken Canon "LP-E8" vilket är batterierna för kameran.
"- This battery grip can hold two lithium LP-E8 or six AA batteries"
2011-10-21, 17:12
Medlem
Och vilka batterier levereras med greppet... Precis. Inga. Alltså är inlägg i stil med:
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Om betteriernas kapacitet inte stämmer överens med originalbatteriernas, kan det på något vis skada kameran? (Tänker om den t.ex pumpar ut för mycket kraft än vad kameran skall ha).
Sorry, har ingen koll direkt vad gäller el. ^^ Isfl. är det kanske en dum chansning att köpa kina-batterier? Tack för det snabba svaret.
Inte speciellt relevanta. Det här är inte ett batteri. Så länge vi inte snackar om batterier, är allt snack om kapacitet, spänningar, och risker förknippade med att använda tredjepartsbatterier från okänd tillverkare helt ickerelevanta.
2011-10-21, 21:35
Medlem
vonOlofs avatar
(http://www.focalprice.com/LFI07B/SKY_RAY_3LED_3800LM_White_LED_Flashlight_Black.htm l)
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Den får du lägga upp en recension på när du får den
Jajamensan! Den har dessutom redan skickats (dagen efter beställningen!), så det är bara att börja nedräkningen. Bra jobbat av focalprice.com så här långt!
2011-10-21, 21:48
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Det här är inte ett batteri. Så länge vi inte snackar om batterier, är allt snack om kapacitet, spänningar, och risker förknippade med att använda tredjepartsbatterier från okänd tillverkare helt ickerelevanta.
zonedisk undrade ju bara om det kunde vara något lurt med att köpa billiga Kina-batterier TILL batterigreppet, när det ändå skulle beställas prylar.
2011-10-21, 22:07
Medlem
vonOlofs avatar
LCD-solbrillor för 130 spänn från DX:

http://www.dealextreme.com/p/cool-7-color-mode-uv400-protection-lcd-glass-lens-sunglasses-1-x-cr927-67630

Jag har haft dessa ett par veckor nu, och de är såväl coola som funktionella.

Förutom Roy Orbison-looken så kan man dimma brillorna i 6 steg med knappar på ena skalmen. Väldigt sköna att ha i årstider som dessa, då solen oftast står väldigt lågt och irriterande när den väl tittar fram.

Vanliga fotokromatiska glasögon gör väl i princip samma sak (fast automatiskt och steglöst), men jag är inte glasögonbärare till vardags. Dessutom är det praktiskt att själv kunna bestämma exakta graden av toning.

Leveransen var seg, tog prick en månad. Har inte kollat om liknande glasögon finns hos de övriga kinesiska nätbutikerna.
2011-10-22, 03:08
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Och vilka batterier levereras med greppet... Precis. Inga. Alltså är inlägg i stil med:
Inte speciellt relevanta. Det här är inte ett batteri. Så länge vi inte snackar om batterier, är allt snack om kapacitet, spänningar, och risker förknippade med att använda tredjepartsbatterier från okänd tillverkare helt ickerelevanta.
Fast jag frågade ju faktiskt om batterier också i min originalpost.
Citat:
Någon som har koll på om kina-batterier är något att ha, eller är dom dåliga på att hålla laddningar eller andra problem? Ska man beställa sådana samtidigt kanske?
2011-10-22, 08:34
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Någon som har koll på om kina-batterier är något att ha, eller är dom dåliga på att hålla laddningar eller andra problem? Ska man beställa sådana samtidigt kanske?

Tack på förhand.
I stort sett alla batterier du köper idag är från Kina, även original. Men om det är 1:a eller 2:a handssortering är den avgörande frågan.
jag köpte batteri till min HTC från en av sajterna och det håller iaf bra mycket bättre än original (än så länge)
2011-10-24, 01:46
Medlem
RedStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
(http://www.focalprice.com/LFI07B/SKY_RAY_3LED_3800LM_White_LED_Flashlight_Black.htm l)

Jajamensan! Den har dessutom redan skickats (dagen efter beställningen!), så det är bara att börja nedräkningen. Bra jobbat av focalprice.com så här långt!

Även jag är intresserad av recension. Vad är det för konstigt batteri den behöver egentligen?
2011-10-24, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedStorm
Även jag är intresserad av recension. Vad är det för konstigt batteri den behöver egentligen?

18650 heter dom. Ser ut som vanliga AA men är större, laddningsbara och på 3,7 v. Du måste köpa en laddare till på samma gång.

Batterierna kostar några dollar på DX, men bortåt tvåhundra spänn styck här hemma.

.
Senast redigerad av Wheelgunner 2011-10-24 kl. 04:01.
2011-10-24, 17:30
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Du måste köpa en laddare till på samma gång.
Precis, får inte missas! Ibland kan det följa med både batteri och en enkel laddare, men oftast inte.

De flesta laddare hos DX har US-kontakt, även om de funkar med inspänning upp till 240V, men det finns ju adapters för några få kronor för att omvandla till EU-kontakt.

Det finns dock de som tycker att det känns sladdrigt och osäkert med kontaktadapter, i synnerhet på de laddare där man fäller ut US-kontaktstiften.

Här är en hyfsat bra 18650-laddare med EU-kontakt:

http://www.dealextreme.com/p/oem-2-18650-lithium-battery-charger-110v-240v-ac-13820

Den tar som synes bara 18650-batterier och inga andra. Det finns ytterligare andra batteriformat som är ovanliga i Europa men vanliga på "DX-produkter", så om man köper manicker som använder till exempel typerna 18500 och 14500, utöver 18650-produkter, kan det vara smart att köpa en multiformatladdare istället:

http://www.dealextreme.com/p/fandyfire-all-in-one-charger-for-14500-17500-18500-17670-18650-batteries-82455

Här krävs dock en kontaktadapter:

http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

(Edit: eller helt enkelt en komplett europeisk apparatsladd av standardtyp)
Senast redigerad av vonOlof 2011-10-24 kl. 17:34.
2011-10-27, 23:16
Medlem
calzones avatar
Citat:
Edit: En till fråga när man ändå postar:

Tack på förhand.

Nu kanske du syftade på batterier till kameror men jag köpte ett nytt batteri till min ThinkPad eftersom det gamla självdog.

Gick på ca ~150 kr och det fungerar utmärkt med ca 3h batteritid.

Ett nytt original kostar 700+ så kändes det helt klart värt pengarna.
2011-11-04, 00:05
Medlem
jonte123s avatar
älskar dealextreme, 4 dagar att få min senaste beställning och en gammal beställning (över 1 år sedan) har nu kommit till sverige

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in