2012-10-07, 21:17
Medlem
HugSeals avatar
Är du ordentligt inloggad och har du pengar på ditt- paypalkonto?
2012-10-07, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Är du ordentligt inloggad och har du pengar på ditt- paypalkonto?

Ja jag har pengar på mitt kreditkort som är länkad till mitt paypal. Ordentligt inloggad?
2012-10-07, 21:24
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Jag hade EXAKT samma problem, fast tvärtom. Jag testade att byta till dealextreme.com och testa två andra webbläsare, men allt utan framgång.

I mitt fall försökte jag betala med kort, men detta misslyckades på exakt det viset du beskriver. När jag testade att betala med paypal istället, gick det dock fint.

Mitt tips till dig är att du testar att betala med kort istället.
2012-10-07, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Jag hade EXAKT samma problem, fast tvärtom. Jag testade att byta till dealextreme.com och testa två andra webbläsare, men allt utan framgång.

I mitt fall försökte jag betala med kort, men detta misslyckades på exakt det viset du beskriver. När jag testade att betala med paypal istället, gick det dock fint.

Mitt tips till dig är att du testar att betala med kort istället.

Jag hade också planer att byta webbläsare men sen sa min kompis att han lyckats köpa med "Internet explorer" som jag nu använder.. Sen har jag också tänkt på att skita i att betala med paypal och testa med kort istället. Fast jag lär väll komma till samma sida ändå ifall jag betalar med kort ?
2012-10-07, 21:45
Medlem
HugSeals avatar
Testade att lägga en beställning nu och det gick fint. Förstår vad du menade med vilken knapp som var grå nu. Att byta webbläsare är alltid bra att testa, och använder du IE så kan jag rekommendera att bytaläsare i vilket fall som

Det är ingen viktig info som saknas på sidan? Typ vilket land det skall skickas till eller så.
2012-10-07, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Testade att lägga en beställning nu och det gick fint. Förstår vad du menade med vilken knapp som var grå nu. Att byta webbläsare är alltid bra att testa, och använder du IE så kan jag rekommendera att bytaläsare i vilket fall som

Det är ingen viktig info som saknas på sidan? Typ vilket land det skall skickas till eller så.

Nix inget vikigt info saknas.. Jag tror nog jag betalar med kort det är ju samma sak att betala med kort?
2012-10-07, 22:11
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodySimpson
Nix inget vikigt info saknas.. Jag tror nog jag betalar med kort det är ju samma sak att betala med kort?

Det är en mindre säkerhetsgrej att köra kortet direkt mot dx. Men det är ett stort välrenommerat företag så det skall inte vara några problem.
2012-10-07, 22:41
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone
En app til iPhone, Posted heter den, den visar inte samma info som intmail.183.com.cn alltid.

Länken du skickade verkar visa gammal info:
"Sep 7, 2012 9:46:00 AM Status:Posting, Location:ZHEJIANG"

Vad den visar beror helt på hur intmail funkar, funkar inte intmail visar 17track endast första loggningen.
Ditt var skickat ut nån dag efter mitt troligen lär det väl komma en hel jävla hög till arlanda (om det nu är där det hammnar) på en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Det ryktas att kineserna sedan några veckor i syfte att markera missnöje mot japanerna i samband med ö-anspråksbråket såsar till det med varenda paket som ska skeppas ut ur landet.

Jag förstår inte kopplingen, dock. Hur hjälper det Kina att få legal kontroll över öarna medelst att försena distributionen av paket till t. ex. Sverige?

Det kan i o f s också vara ett Klintberg-liknande rykte som sprids på nätet just nu.

Det enda som hjälper just nu är väl att ha en rejäl portion av tålamod, därefter börjar väl försändelserna droppa in lite undan för undan. Som tidigare nämnts har kineserna även haft storhögtid i förra veckan, det mesta har stått stilla då.

Konstigt dock det skall påverka försändelser när det står i loggen, departure from transit office of exchange, och detta 2 veckor innan högtiden

Men håller med dig.. förstår inte kopplingen heller riktigt där nej..
2012-10-08, 08:58
Medlem
gothfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Trodde du verkligen köpa en projektor från en sån sida skulle bli en lyckad affär för ynka 100 dollar? men du ska alla fall göra en ticket på sidan och anmäla det och du behöver inte vara otrevlig eller nåt då är det inte konstigt du inte får nån hjälp.

Du vet det finns något som heter miniprojektor? Skulle aldrig köpa riktigt dyr elektronik från de.
Har som sagt gjort det, för två månander sen, om du hade gått bak och läst tidigare posts. Scrub
2012-10-08, 09:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det finns en stor tråd i HemEl om att köpa prylar från bland annat DX, så vi flyttar den här dit och ser ifall moderatorerna där väljer att sammanfoga.

// Mod

---

Har sammanfogat.

● modOlof
Senast redigerad av vonOlof 2012-10-08 kl. 15:41.
2012-10-08, 11:08
Medlem
nerdinsides avatar
Jag fick mail från dx att de ville ha foto av mitt leg eller kreditkort för att vertifiera att det är jag som lagt beställningen. Jag tycker detta låter skitskumt och tänkte fråga er om det är någon fattig scam som använder sig av dx?
2012-10-08, 11:26
Medlem
MrBraxs avatar
DX skickade paketet den 10e september, posten i kina skickade iväg det till sverige den 29e.

Riktigt bedrövligt faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in