Bulkrate är något du kan välja när du skall köpa större kvantiteter av produkter (tänk grossist/återförsäljare), priset per enskild produkt går upp, men handlar du tre stycken identiska produkter så erhåller du rabatt etc.
Jag har personligen avlagt ca 150 ordrar ifrån DX och alla har kommit fram, jag tänkte sammanställa några saker som kan vara bra att känna till:
- Värdet på produkterna skrivs ut i HKD (Hong-Kong Dollar) på tulldeklarationen och är slumpmässigt utvalt om det överstiger 500:-, för att paketet inte skall fasta i tullen. Men eftersom frakten är fri så kan man lika gärna dela upp sin order på flera paket.
- Varje order som överstiger 10$ skickas som REK brev (Registered Air Mail) och behöver således hämtas ut på sedvanligt maneér med ID krav på Posten.
- När de skriver ut tulldeklaration på paketet så skriver de ut kategorin som din vara ligger under. Köper du en mobilladdare så kommer det att stå "Phone Accessories"
- Drop shipment är tänkt att användas av företag eller enskilda näringsidkare som istället för att beställa hem produkten till sitt eget lager, beställer den direkt till kunden. Sen att folk tror att det 'lurar' tullen kan man tro lite vad man vill om, de sätter en klisterlapp som det står "gift" på över loggan annars är paketet identiskt; och tro mig man känner igen ett DX paket.
- Tiden det tar för paketen att komma fram kan variera kraftigt, i vanliga fall kan det gå på 5-6 dagar, mitt senaste paket tog dock 1 månad på sig att komma fram. Så räkna med att få vänta en stund.
- Läs recensionerna som finns på varje produktsida, oftast kan det finnas många identiska produkter varav nio av dem är skräp men den tionde fungerar perfekt.
Senast redigerad av challblom 2010-11-12 kl. 10:36.
Du använder paypal men du behöver aldrig föra över några pengar till ditt paypalkonto. Du skapar ett paypalkonto och skriver in ditt kontokort precis som vanligt när du betalar (välj typ paypal express eller något vid checkout, det översta alternativet).
Köpte precis alla kontrollerna, funkade skitsmidigt får se när allt kommer fram!
Så jag behöver inte ha några pengar på mitt paypalkonto? Utan det räcker med att jag loggar in på ett tomt paypalkonto och länkar mitt VISA? Och detta kommer dras från min internetbank?
Så jag behöver inte ha några pengar på mitt paypalkonto? Utan det räcker med att jag loggar in på ett tomt paypalkonto och länkar mitt VISA? Och detta kommer dras från min internetbank?
Ja. Pengar dras från det konto kortet är länkat till.
Vettefan vars tråden ska vara, men går det bra här?
DealExtreme är en jävligt billig sida där man kan beställa hem allt möjligt, men hur pålitlig är sidan?, det står freeshipment, betyder det gratis frakt? vad är baksidan av det hela?
dealextreme är billig men de finns mycket billigare kina sidor att beställa från