2012-01-04, 00:08
Medlem
alroberts avatar
Har beställt massa gånger ifrån dx och har tagit knappt 2 veckor, jag beställde den 23e november.. Inget paket har kommit, vi mailade och frågade vad som stod på, inget svar..

Den 10e skickades paketet, skulle ta HÖGST 10 arbets dagar, har gått 16 eller nåt nu.. När kommer mitt jävla paket
2012-01-04, 12:50
Medlem
notsoperfects avatar
Hej..
Beställde den 18/12
Skickat från HK 24/12
På posten här hemma 2/1
Ovanligt snabbt ifrån Deal-Extreme för en gångs skull...
2012-01-04, 13:40
Medlem
EilertPilarms avatar
Sådär nu har jag fått mitt paket från DX, det gick igenom tullen utan problem och det tog ungefär 3 veckor allt som allt.
2012-01-04, 14:46
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notsoperfect
Hej..
Beställde den 18/12
Skickat från HK 24/12
På posten här hemma 2/1
Ovanligt snabbt ifrån Deal-Extreme för en gångs skull...
känns lite orättvist då jag beställde den 23/11 och inte fått mitt..
2012-01-04, 21:25
Medlem
WoWarn1991s avatar
Hur vanligt är det att jag får betala skatt för varan?
I så fall, hur mycket?
2012-01-04, 22:55
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWarn1991
Hur vanligt är det att jag får betala skatt för varan?
I så fall, hur mycket?
Moms 25% ska betalas från första kronan på varubeloppet inklusive eventuell frakt, men det är ganska sällan småförsändelser tas in för klarering överhuvudtaget.

Tull med några procent (beroende på typ av produkt) tas ut om varuvärdet är över 1.400 kr, även där förutsatt att försändelsen plockas in för klarering. För vissa produkter (alkohol, tobak med mera) tas tullen ut även för varuvärden under dessa 1.400 kr.

Detta har beskrivits och förkunnats i åtskilliga inlägg i tråden, hoppas vi slipper älta detta mer nu förrän bestämmelserna ändras.
2012-01-04, 23:01
Medlem

Finns det något positivt att säga om dessa satans klåpare?
12/12 Beställer jag 22 produkter, totalt 54 prylar ska skickas till mig.
14/12 Partial delivery går iväg till mig.
17/12 Partial delivery går iväg till mig.
23/12 Partial delivery går iväg till mig.
23/12 Samma partial delivery går iväg till mig en gång till.

Någon gång ,ellan 12/12 och 22/12 flyttas en av produkterna från 14/12 till 23/12. En pryl som alltså redan är skickad flyttas till ett nytt kolli.

27/12 hämtar jag första paketet. Produkten som flyttats till nytt kolli är mycket riktigt inte med. Tre andra produkter är inte heller med. De listas visas som "i lager" på hemsidan men jag får trots att jag begär att varan ska skickas en refund.

4/1 hämtar jag andra paketet. I detta paket ska det finnas åtta produkter, totalt 22 prylar. Åtta artikelnummer samt antal är angivna på en etikett på paketet. I paketet finns fyra produkter, totalt åtta prylar. En av dessa är listad som att den ska komma med paketet som skickats 23/12. Det saknas alltså fem produkter.

...det ska bli spännande att se hur lång tid det tar att få allt och hur många refunds det blir innan det är klart. Jag har ALDRIG haft problem med DealExtreme så detta är första och sista gången jag handlar av AvatarDeals.
2012-01-04, 23:55
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aitch-three
Finns det något positivt att säga om dessa satans klåpare?
Jag har ibland kikat lite på deras sidor, men med vissa undantag så har allt hos dem varit dyrare än hos DX, Focal och Dino.

Har aldrig känt någon anledning att beställa därifrån, med andra ord. Och med detta vittnesbörd om att de dessutom är struliga så blir det ett no-no-ställe för mig.

Tack för varningen!
2012-01-05, 21:12
Medlem
CaptainHeros avatar
Beställde från DX den 21/12

Fick en partial Shipment meddelande den 28/12

Paketet ankom igår den 4/1

Paketet som skickades från Beijing hade ingen DX logga, vidare så hade dom på tulldeklarationen listat varorna som "gifts" dvs gåvor.

Väntar på fler paket därifrån samt från Priceangels.
2012-01-05, 21:51
Medlem
karamellpojkens avatar
Köpte denna på dealextreme
:
http://www.dealextreme.com/p/microwave-potato-chips-maker-with-slicer-complete-set-12872

goda chips och nyttiga! Woooop woop!
2012-01-06, 05:04
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainHero
Paketet som skickades från Beijing hade ingen DX logga, vidare så hade dom på tulldeklarationen listat varorna som "gifts" dvs gåvor.
Vilket inte gör ett skit då en halv idiot på tullen borde kunna förstå att det är nåt skumt med alla dessa "gåvor" från china,hongkong.
Vilket har bevisats här itråden samt på många andra runtom på nätet att tullen har halvidioter (heller smartare) personer anställda då väldigt många "gåvor" har råkat ut för skatt och tull påslag.

Om något så är det en nackdel för tullen,fraktbolaget har ingen skyldighet att slutföra sitt uppdrag då fraktsedel ej stämmer,är förfalskad.
Så med andra ord vill dom jävlas så kan dom skicka tillbaks skiten särskilt om dom har kontaktat mottagaren och fått bekräftat vad innehållet är värt,skickats från,etc.
2012-01-08, 04:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
För 1 månad och 1 dag sen la jag en beställning på 1pkt sjöapor men de verkar ha rymt på vägen för paketet har inte kommit fram, hur brukar dx hantera sånt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in