2012-10-24, 16:50
Medlem
vimars avatar
Skickade för cirka en vecka sedan en reklamation på köpet (med en massa papper bla från paypal, dx order etc) och idag hade banken annullerat köpet, tog bara 10 dagar, uppenbarligen höll dem med mig, trodde aldrig det skulle fungera det hållet
2012-10-24, 17:02
Medlem
Har 6 försändelser sedan början på augusti som inte kommit fram än, när man kontaktar dem säger dem som andra skrivit "Please wait few more days".

Verkar vara nåt stort, om man läser de senaste inläggen. Jag har alltid trott att brevbäraren hatar mig, haha!

Men "skönt" att jag inte är ensam eller vad man ska säga i denna situaiton ;(

Hoppas allt löser sig för oss alla!
2012-10-24, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Fetmarkerat, dem vet mycket väl om att det har gått iväg den 17e sep, men efter som tracking funkar när den vill så skyller dem på det...
Borde ju kommit nu eftersom ni andra fått era från samma tidperiod.

Fick samma svar från gulingarna
2012-10-24, 21:07
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Customer service dumförklarar en gång på gång. Ber en att besöka sitt lokala postkontor för att fråga efter sitt paket när skiten inte ens har lämnat Kinas gränser..
2012-10-25, 07:43
Medlem
will.i.a.ms avatar
Fick mitt DX paket idag, endast 2 veckor väntande
2012-10-25, 11:48
Medlem
Fick mitt paket från UK igår, skickades i Fredags och kom nu i Onsdags. Samma pryl som jag la en beställning på dx, fast den jag beställde från dx är såklart fortfarande i Shenzen. Nästan varit där i 2 månader nu =). Det är inte dumt och titta om man kan få samma sak inom EU istället, det var t.o.m billigare från UK.
2012-10-25, 11:58
Medlem
Duckks avatar
Har ett paket med två sladdar som skickades för fem veckor sedan, fortfarande inte fått något. Tidigare har det tagit max tre veckor, oftast två, vad händer?
2012-10-25, 16:29
Medlem
nerdinsides avatar
Mitt paket fastnade i tullen och fick ett brev idag där jag bara behövde pröjsa införselmoms, så jag slapp deklarera vad som fanns i paketet. 250 spänn fattigare, men det kan jag leva med.

Till min fråga: När måste man deklarera innehållet? Är det slumpade paket som åker på det och vissa på "Införselmomsen"?
2012-10-25, 18:05
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Till min fråga: När måste man deklarera innehållet?
Innehållet skall vara deklarerat redan från början, grön eller vit lapp på utsidan av försändelsen.

Sedan skiljer det sig lite på vad Posten har rätt att göra och vad tullen har rätt att göra.:

"Införselmoms beräknas efter varans värde. Värdet skall vara deklarerat , antingen på den gröna tulletiketten, CN 22, eller på en vit ”export declaration”, CN23. Blanketten skall vara fäst på utsidan av försändelsen.
Posten får öppna försändelser till företag, för att söka efter handlingar som kan styrka varans värde, t ex en faktura, men inte för att inspektera innehållet. Sådan inspektion görs av Tullverket.
Posten får inte öppna en försändelse till privatpersoner, men har möjlighet att överlämna försändelser till Tullverket för inspektion, kontroll eller fastställande av varans värde.
Momssatserna
25 % - gäller för de flesta varor
12 % - undantag för bl.a. vissa livsmedel
6 % - undantag för bl.a. böcker och tidningar."
2012-10-25, 20:16
Medlem
vimars avatar
Hmm intressant, banken förbehåller sig dra tillbaka pengarna igen om affären skulle överklaga (mm jättetroligt?) eller andra orsaker (ej angivna). Ajja får väl se vad som händer.. fick ett meddelande imorse iallfall.

Citat:
HI,

ok,we can refund to you ,but if you receive the package finally ,please refuse to accept ,and let it to be returned to us ,ok?

Best wishes
chelsea

EDIT: om det fastnar i tullen och läggs på moms, och jag ej hämtar det? Då skickas det inte tillbaka utan blir förstört? Vad gäller?
Senast redigerad av vimar 2012-10-25 kl. 20:21.
2012-10-26, 00:50
Bannlyst
Vilken shipping metod ska man använda om man köper saker från alibaba?

Sea Freight/Air Cargo/Express?
2012-10-26, 00:58
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Vilken shipping metod ska man använda om man köper saker från alibaba?

Sea Freight/Air Cargo/Express?
Air eller express. Sea lär(kan) ta månader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in