2012-07-30, 00:49
Medlem
Mongopixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
DX säljer nuförtiden starka lasers från en egen sajt:

http://www.yourlasers.com/

Tack så mycket.

Är det säkert att beställa en laser därifrån? Hur stor är chansen att den fastnar i tullen?

Hade tänkt mig 2 stycken http://www.yourlasers.com/product/true-50mw-green-laser-pointer-pen-black-1371
2012-08-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Om jag beställer något som fastnar i tullen, har jag då rätt att skita i att hämta ut det helt och hållet? Tullkostnaderna blir dyrare än det jag har beställt.
Mig veterligen har du det. Det är bara säga att du inte vet något om paketet och inte har beställt det.
2012-08-01, 15:16
Medlem
swebarbs avatar
Skulle inte rekommendera nån att beställa lasrar från deras sida, ifall du är rädd om din syn så bör du tänka på detta.

Most of these and other made in China green lasers do not have IR filters and thus can be hazardous to eyes without proper protective eye wear. By all means if you are unsure of what this means get the 5mW version for your safety.

alltså köper du en säg 100mW som egentligen inte är alls 100 utan en billig skit laser så ska du veta att IR strålar är mycket farliga för dina ögon då du inte ser det men du kan ta ordentlig skada eftersom ögat kommer inte blinka eller nåt för att reagera. Vill ni köpa en ordentligt kraftig laser som inte pajar dina ögon så köp dom på wickedlasers eller nåt, dom kostar mer men du får dom med IR skydd och allt.
2012-08-04, 17:28
Medlem
Tjena. Jag beställde i Slutet av maj ett par varor som ännu inte kommit fram. Jag har kollat upp ordern ( track order ) och det senaste som hände var : The order has been shipped. Detta den 27e maj.

Vad ska jag göra? Kan man kontakta de?
2012-08-04, 17:41
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Tjena. Jag beställde i Slutet av maj ett par varor som ännu inte kommit fram. Jag har kollat upp ordern ( track order ) och det senaste som hände var : The order has been shipped. Detta den 27e maj.

Vad ska jag göra? Kan man kontakta de?

Ehhh, ja självklart! Nog för att China post/Hong Kong post kan vara lite sega emellanåt men jag skulle ha kontaktat säljaren redan tre veckor efter shipped-datum.

/#LOUDmouth#
2012-08-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Ehhh, ja självklart! Nog för att China post/Hong Kong post kan vara lite sega emellanåt men jag skulle ha kontaktat säljaren redan tre veckor efter shipped-datum.

/#LOUDmouth#

Har de någon mail man kan kontakta? Skulle uppskattas om du kunde länka den, då jag inte hittat, letade innan jag skrev här.
2012-08-04, 17:56
Medlem
Grizzlys avatar
Om det är dx du menar med "dom" så ja dom har email som dom aldrig svarar på.
Du ska istället öppna en ticket här https://cs.dx.com/ticket/index dock så är det inte direkt fort man får svar här heller får du ett inom en vecka så får du vara glad.

Dom brukar däremot vara ganska ok att ha att göra med problemet är att det tar TID.
2012-08-04, 18:40
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Om det är dx du menar med "dom" så ja dom har email som dom aldrig svarar på.
Du ska istället öppna en ticket här https://cs.dx.com/ticket/index dock så är det inte direkt fort man får svar här heller får du ett inom en vecka så får du vara glad.

Dom brukar däremot vara ganska ok att ha att göra med problemet är att det tar TID.

Nu han Grizzly före mig men det är som h*n säger ovan att det kan ta en odentlig tid innan dom svarar men när man väl får svar så är dom smidiga att ha och göra med. Värt att notera är att det är extremt viktigt att använda sin absolut tydligaste/mest korrekta engelska eftersom asiater generellt är duktiga på att missförstå engelska. Eller rättare sagt, det jag kallar missförstånd är en ovilja/oförmögenhet att pyssla med tolkningar. När man har att göra med asiater är det asviktigt att vara övertydlig.

/#LOUDmouth#
2012-08-04, 18:57
Medlem
bl-gr-ns avatar
Hur i hela friden lyckades ni köpa något från Dealextreme?
Försökte handla av dom i april, betalade med kreditkortet.
Hade bara tänkt handla lite udda elektronik grejer för ca: 1000-lappen

Fast istället för kvitto eller liknande. Fick jag en upp en sida som sade att jag skulle fotografera mig med en del av kreditkortet synligt, eller nåt liknande!?
Hur som helst sket jag fullständigt i Dealextreme.

Fotograferade ni er med kreditkortet delvist synligt?
2012-08-04, 19:00
Medlem
zonedisks avatar
Har bara kontaktat DX's support en gång och då gjorde jag det via deras livechat. Stog i kö i 20min kanske innan jag fick tala med någon. Efter att samtalet började tog det mindre än 5 min att få problemet löst och pengarna var på väg tillbaka till mitt paypalkonto. Personen pratade även väldigt bra Engelska. Vet inte om jag bara hade väldigt tur, men kan absolut inte hålla med om det som dom tidigare talarna har sagt om DX's support.

Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Fotograferade ni er med kreditkortet delvist synligt?
Nej.
Väljer bara pay with paypal och loggar in, klappar och klart.
Senast redigerad av zonedisk 2012-08-04 kl. 19:04.
2012-08-04, 20:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Väljer bara pay with paypal och loggar in, klappar och klart.
+1, skitenkelt att betala med paypal som dessutom själva har en funktion för att bekräfta kredit/betalkort.
2012-08-04, 21:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Har bara kontaktat DX's support en gång och då gjorde jag det via deras livechat. Stog i kö i 20min kanske innan jag fick tala med någon. Efter att samtalet började tog det mindre än 5 min att få problemet löst och pengarna var på väg tillbaka till mitt paypalkonto. Personen pratade även väldigt bra Engelska. Vet inte om jag bara hade väldigt tur, men kan absolut inte hålla med om det som dom tidigare talarna har sagt om DX's support.

Det var längesedan jag behövde kontakta dom och då är jag rätt övertygad om att jag hade valt det snabbare alt. om jag hade kunnat.

/#LOUDmouth#

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in