2012-10-05, 17:33
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Bör jag kontakta dem?
Det är bara att ha tålamod. Kineserna har haft en av sina årliga högtider den senaste veckan, allt brukar stå stilla då.
2012-10-05, 20:21
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Det är bara att ha tålamod. Kineserna har haft en av sina årliga högtider den senaste veckan, allt brukar stå stilla då.
Tack. Är lite nervös då jag beställde för nära tre tusen kronor.
2012-10-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Tack. Är lite nervös då jag beställde för nära tre tusen kronor.

Ett knep brukar vara att dela upp beställningen i flera för att undvika tull och liknande. Tre tusen i en order är mycket.
2012-10-05, 21:23
Medlem
vonOlofs avatar
Jag funderar lite på att beställa den här.

En kompetent GPS-mottagare som är nedsatt med 14% i några dagar, cirka 400 SEK mot normalpriset 500 SEK (som är ganska billigt det också).

Den säljs "naken", men ska vara kompatibel med kartor från de vanligaste fabrikaten.

Jag har ett legalt abonnemang på TomTom-kartor, undrar om det bara är att dra in en backup av dessa på Kina-navigatorn.

Någon som har erfarenhet av liknande tankegångar?
2012-10-05, 21:35
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone
Har inte hänt någonting för mig på snart 2,5 veckor.. Någon som fått sina paket än? sett att det är fler som väntar.. (China Post)

Konstiga uppdateringar också: "Total Mutual Imports"

http://i45.tinypic.com/2w4e8h0.jpg

Vilken sida har du använt för se det?
Annars brukar http://17track.net/IndexEn.html funka bra, när det kommer till Sverige syns det direkt där med + brukar vara ok information som man kan begripa där.

Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Jag funderar lite på att beställa den här.

En kompetent GPS-mottagare som är nedsatt med 14% i några dagar, cirka 400 SEK mot normalpriset 500 SEK (som är ganska billigt det också).

Den säljs "naken", men ska vara kompatibel med kartor från de vanligaste fabrikaten.

Jag har ett legalt abonnemang på TomTom-kartor, undrar om det bara är att dra in en backup av dessa på Kina-navigatorn.

Någon som har erfarenhet av liknande tankegångar?

Verkar vara resisitiv skärm på den... med tanke på penna på en bild, och billigare produkter brukar vara resistiva från DX med flera.

Verkar ju väldigt prisvärd enligt vad folk skrivit om den!
Fm transmitter ja det är ju aldrig fel att ha ! Många har ju dock mp3 stöd i bilstereos nuförtiden, om det nu var tänkt för lägga in filer på den och sända dem. Skulle inte förvåna mig om dem menat reciver... man vet aldrig..

Borde ju fungera med kartorna... dem brukar vara åtkomliga med USB kabel, iallfall på navigon!

Fan... nu blev jag med sugen på en sån!
Senast redigerad av vimar 2012-10-05 kl. 21:43. Anledning: La till information.
2012-10-06, 11:05
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Ett knep brukar vara att dela upp beställningen i flera för att undvika tull och liknande. Tre tusen i en order är mycket.

Jo läste det i tråden efter att jag lagt beställningen. Ska komma ihåg det till nästa gång.
2012-10-07, 15:49
Medlem
Verkar vara extremt trög postgång i Kina nu. Mina paket låg en månad på postkontoret i Guangdong innan de skickades till Peking för vidare transport mot Sverige.
2012-10-07, 17:23
Medlem
gothfingers avatar
Jävla svindlarsida, kommer aldrig mer köpa därifrån!

Betalade fan 100 $ för projektor som kom hit helt sönder....har gått över två månader sen jag skickade tillbaks den och skulle få en ny.
Nu svarar de inte på kundkontakt längre.

Fyfan hatar hur asiater gör business
2012-10-07, 18:09
Medlem
calzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Vilken sida har du använt för se det?
Annars brukar http://17track.net/IndexEn.html funka bra, när det kommer till Sverige syns det direkt där med + brukar vara ok information som man kan begripa där.

En app til iPhone, Posted heter den, den visar inte samma info som intmail.183.com.cn alltid.

Länken du skickade verkar visa gammal info:
"Sep 7, 2012 9:46:00 AM Status:Posting, Location:ZHEJIANG"
2012-10-07, 19:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothfinger
Jävla svindlarsida, kommer aldrig mer köpa därifrån!

Betalade fan 100 $ för projektor som kom hit helt sönder....har gått över två månader sen jag skickade tillbaks den och skulle få en ny.
Nu svarar de inte på kundkontakt längre.

Fyfan hatar hur asiater gör business

Trodde du verkligen köpa en projektor från en sån sida skulle bli en lyckad affär för ynka 100 dollar? men du ska alla fall göra en ticket på sidan och anmäla det och du behöver inte vara otrevlig eller nåt då är det inte konstigt du inte får nån hjälp.
2012-10-07, 19:57
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeSvan
Verkar vara extremt trög postgång i Kina nu. Mina paket låg en månad på postkontoret i Guangdong innan de skickades till Peking för vidare transport mot Sverige.
Det ryktas att kineserna sedan några veckor i syfte att markera missnöje mot japanerna i samband med ö-anspråksbråket såsar till det med varenda paket som ska skeppas ut ur landet.

Jag förstår inte kopplingen, dock. Hur hjälper det Kina att få legal kontroll över öarna medelst att försena distributionen av paket till t. ex. Sverige?

Det kan i o f s också vara ett Klintberg-liknande rykte som sprids på nätet just nu.

Det enda som hjälper just nu är väl att ha en rejäl portion av tålamod, därefter börjar väl försändelserna droppa in lite undan för undan. Som tidigare nämnts har kineserna även haft storhögtid i förra veckan, det mesta har stått stilla då.
2012-10-07, 21:15
Bannlyst
DX.com problem

Tja det är så att jag nu försöker handla på hemsidan DX.com ett par saker till min dator. Men jag har stött på problem. När jag drar till paypal för att slutföra köpet så skickas jag till en sida där det står min address osv samt allt jag bestäöllt och hur mycket allt kommer kosta. Men problemet är det man ska göra är att klicka på "place your order" men det går inte att klicka på "place your order" även fast den finns..

Har ni stött på samma problem ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in