2015-10-08, 12:45
Medlem
Nej
Citera
2015-10-08, 13:03
Medlem
FolkeBiras avatar
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar men om jag jobbade för kfm så skulle iaf jag höja på ögonbrynen då det trillar in pengar utan att du gjort insättningar, å andra sidan kan man ju vinna på freespins m.m så det är väll bara hänvisa till det.
Citera
2015-10-08, 16:15
Medlem
SockerKartongens avatar
De kommer att ta allt som man hittar och kommer åt som är över det sk förbehållsbeloppet.
Citera
2015-10-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Beroende på skulden storlek, så brukar man behöva skicka in utdrag från banken, eller fullmakt att KF får tillgång till dina banksaldon. Detta är som regel var 6:e eller 12:e månad. Sen är väl mitt tips, att spel är inte det bästa att hålla på med, om du redan har skulder överallt annars.

KF behöver ingen fullmakt för att få info om konton.

Men svar på TS fråga, nej, KF har ingen livekoll utan dom gör kontroller lite då och då, i de flesta fall ungefär en gång om år.. men kan göra det när som om dom får någon hint om att det ska finnas massa pengar där.
Citera
2015-10-18, 15:59
Medlem
Kronofogden, betala utan att få anmärkning

Har fått brev från fogden och vill verkligen inte få en anmärkning.. har inte skrivit under delgivningskvittot så en delgivningsman har sökt mig..
Problemet är att jag tror jag har betalt räkningen som var från själva början men hur gör jag för att betala allt utan att bli delgiven... utan delgivning så blir det väl ingen anmärkning?
Min fråga är alltså vem jag ska betala och hur mycket (avgifter osv) och hur jag tar reda på detta utan att bli delgiven

HJÄLP!
Senast redigerad av skrikochpanik 2015-10-18 kl. 16:01.
Citera
2015-10-18, 16:02
Medlem
ring inkassobolagen. betala dit inklusive avgifter de kommer säga att det här gått vidare men du kan betala deras kostnader etc så återkallas den o du slipper anmärkningen
Citera
2015-10-23, 17:17
Medlem
Utslag eller anmärkning som det kallas sker 10 dagar efter delgivningsdatum. Även när du blir delgiven har du fortfarande lite tid kvar.

Edit: På delgivningskvittot skall det så vem som är sökande och eventuellt ett inkassobolag som är sökandes ombud. Ring dessa för att ta reda på totalskulden och betaluppgifter. Bara pynta in sedan och ta det som en dyr läxa, dock otroligt värt att inte få en anmärkning.
Senast redigerad av BengtGbg 2015-10-23 kl. 17:50.
Citera
2015-10-27, 12:30
Medlem
jag har ett belopp på 50 000kr som kommer gå till kronofogden. Vad händer när jag inte har jobb och saknar csn. Utmäter dom mina ägodelar?
Citera
2015-10-27, 12:44
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwezz
jag har ett belopp på 50 000kr som kommer gå till kronofogden. Vad händer när jag inte har jobb och saknar csn. Utmäter dom mina ägodelar?

Det beror på vad du har för ägodelar etc, men det korta svaret är att de har rätt att göra det.
Citera
2015-10-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwezz

Har du en dyr bil, dyr cykel eller överhuvudtaget dyrbara ägodelar så kan man mäta ut det.... Möbler kläder tv, billig dator etc får du behålla.... Finns inga pengar att utmäta så ligger skulden kvar och tickar ränta + kostnader tills den är betald....
Citera
2015-10-28, 20:08
Medlem
Prick från kronofogden när man går i borgen?

Kan man få en prick från kronofogden utan att ens ha fått ett brev från borgenären?

Jag har gått i borgen för ett företags leasingbil.
Nu har företaget missat att betala inkassokostnaden varpå jag har fått ett föreläggande från Kronofogden.

Jag har aldrig ens vetat att kravet har missats, hur kan det komma sig att jag får ett krav från kronofogden? Borde inte inkasso vara skyldiga att skicka det till mig innan så jag iaf har en möjlighet att betala, innan kronofogden får ärendet?
Citera
2015-10-28, 20:43
Medlem
tobazzs avatar
Gå ALDRIG i borgen för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in