Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Mja, nu stämmer inte ovanstående. Ska utöka historien lite till. Tyvärr hamnade jag med dubbel hyra pga att den andra lägenheten inte kunde vänta, och visst, totalt mitt ansvar att se till att man kan betala. Nu hade jag inte till dubbel hyra, och därför tar smällen för den hyran, som jag skrev ovan. Tänker ju inte bestrida den så varför gnäller du över det???
Sen lämnade jag inte bohag kvar. Dock hade jag lägenhet till den siste men redan den 20:e KRÄVDE han att få nycklarna. Sa först nej såklart, men efter diverse hot i telefon, fann räddharen i mig det bäst att ge honom nycklarna. Skamligt av mig men så är det....
Dock var mina möbler och saker ute samt det mesta kastat.... Dessutom lovade han att stå för städkostnader om han fick nyckel innan (och han visste jag inte börjat slutstädningen).
Hade föredragit tre olika krav för då hade jag vetat vad som gällde. Som det är nu, är det bara bullshit krav han kommer med. Att jag kan överklaga hos KF, det vet väl jag också. Det kommer med som information tillsammans med kravet, men det var ju inte det frågorna gällde....
Så någon som har mer info angående frågorna jag faktiskt ställde ovan???
EDIT: Har SMS där det står att det enda han kräver var att jag städade kyl, frys, spis samt toan. Resten stod han för eftersom det ändå var tänkt att dels lägga nytt golv (länge sedan sist) samt han har en fix ide att alla ska ha vita väggar överallt.....
Sen lämnade jag inte bohag kvar. Dock hade jag lägenhet till den siste men redan den 20:e KRÄVDE han att få nycklarna. Sa först nej såklart, men efter diverse hot i telefon, fann räddharen i mig det bäst att ge honom nycklarna. Skamligt av mig men så är det....
Dock var mina möbler och saker ute samt det mesta kastat.... Dessutom lovade han att stå för städkostnader om han fick nyckel innan (och han visste jag inte börjat slutstädningen).Hade föredragit tre olika krav för då hade jag vetat vad som gällde. Som det är nu, är det bara bullshit krav han kommer med. Att jag kan överklaga hos KF, det vet väl jag också. Det kommer med som information tillsammans med kravet, men det var ju inte det frågorna gällde....
Så någon som har mer info angående frågorna jag faktiskt ställde ovan???
EDIT: Har SMS där det står att det enda han kräver var att jag städade kyl, frys, spis samt toan. Resten stod han för eftersom det ändå var tänkt att dels lägga nytt golv (länge sedan sist) samt han har en fix ide att alla ska ha vita väggar överallt.....
Klart att du ska bestrida de punkter som du är tveksam över. Kan inte borgenären styrka dessa, så kan inte skulden drivas in heller. Ord står då mot ord och det blir tinget som får avgöra, OM inte motparten fattar att han har kass med kött på benen och drar tillbaks de krav han inte har papper på.