2009-10-02, 16:25
Medlem
LanZas avatar
Hade en jobbarkompis som ljög om det mesta. En grej var att han hade köpt en ny stjärnkikare och den var så bra att om man kollade riktigt nog så kunde man se månbilen på månen.

En annan jobbarkompis som brukade ljuga friskt påstod att hans brorsa hade varit i slagsmål förra helgen. Han hade hamnat i bråk med flera stycken och självklart hade han spöat ner alla , och när han gick hem efter slagsmålet så satt en tand kvar i bootsen efter att han hade sparkat en av dom på käften =)

En till historia om han med stjärnkikaren. Han hade varit i Amerika och jagat kronhjort men amunitionen tog slut. Då smög han fram till hjorten och skar halsen av den med sin kniv....Han blev väldigt sur när ingen trodde honom men han hävdade att det var sant.
Citera
2009-10-02, 18:14
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanZa
Hade en jobbarkompis som ljög om det mesta. En grej var att han hade köpt en ny stjärnkikare och den var så bra att om man kollade riktigt nog så kunde man se månbilen på månen.

En annan jobbarkompis som brukade ljuga friskt påstod att hans brorsa hade varit i slagsmål förra helgen. Han hade hamnat i bråk med flera stycken och självklart hade han spöat ner alla , och när han gick hem efter slagsmålet så satt en tand kvar i bootsen efter att han hade sparkat en av dom på käften =)

En till historia om han med stjärnkikaren. Han hade varit i Amerika och jagat kronhjort men amunitionen tog slut. Då smög han fram till hjorten och skar halsen av den med sin kniv....Han blev väldigt sur när ingen trodde honom men han hävdade att det var sant.

haha han måste va en jävel på att smyga den där
Citera
2009-10-02, 23:56
Medlem
Loufathers avatar
Jag hade ett efterblivet fetto i min klass när jag typ var 10 som berättade om att han hade skapat ett virus som slog ut alla datorer, gatubelysning och all elektricitet överallt i närheten och att han sett från sitt fönster när han tryckte på enter och aktiverade hur allt blev mörkt och krigslarmet sattes igång...

Han fick även köra bil som 10 åring hos sin kontaktfamilj och berättade alltid att han krockat men att pappan i familjen var gammal pirat och hade råd att köpa nya likadana bilar hela tiden..

Ett annat mongos anledning för att komma för sent till en lektion var att hans buss hade krockat och han hade flugit ut genom vindrutan och var tvungen att stanna kvar med ambulansvårdarna.. (Självklart hade han inga skador).

Real Madrid är intresserad av honom. Han spelar i division 4 i ett jävla pisslag.

Han berättade även att hans storebrorsa hade tvingar ner 10 snubbar på knä och slagit sönder dom med batong, han hade sett det och berättade detaljerat hur hans brorsa kluvit en killes skalle i 2 delar. Han tjatade om att att det fanns i Metro och Aftonbladet och bad mig söka på det på google och de nämnda tidningarnas hemsidor. Jag sökte på allt man kunde tänka sig om vart det hade hänt osv. men inte fan kom det upp något. När han märkte att inget kom upp sa han typ "äääh skitsida dom vågar inte skriva om sånt" och gick därifrån. Bra argument........
Citera
2009-10-03, 20:27
Medlem
"jag har druckit te med saddam"
"Jag har dejtat Agnes från Abba"

snubben är 60 år
Citera
2009-10-03, 21:06
Medlem
E.P.s avatar
I slutet av 90-talet jobbade ihop med en fantastisk mytoman som hette Martin, en irländsk mulatt med fräknar som var otroligt lik Televinken/Martin Pringle. Han var tillfälligt i Sverige och vi jobbade ihop på en flyttfirma.
Han hade varit med om följande, (i fritt urval):
  • Blivit biten av en apa när han var på safari i Afrika. Morgonen efter när han vaknade hade han 10 mäns styrka och kunde hoppa 5 meter upp i luften.
  • Jobbat för Scotland Yard med gärningsmannaprofiler.
  • Forskat fram ett AIDS-vaccin som i princip var redo för lansering.
  • Dessutom var han supermusiker och behärskade nästan varenda instrument och hade under psedonym skrivit några av de bäst säljande låtarna under 90-talet

En dag var vi på en skola och gorde omflyttningar och bland annat skulle vi flytta musikrummet. Självklart så ville vi höra honom spela då det fanns både gitarrer och piano tillgängligt. Efter mycket tjat och påtryckningar satte han sig vid pianot och fram kom något som man i bästa fall kan kalla för oljud. Det var totalt osammanhängande och inget som ens med bästa viljan kunde kallas musik. Det bästa med det hela var att han fortsatte att hävda sin genialitet och menade att han spelade i harmonier och att musiken fanns i hans huvud men att vi blockerade han kreativitet
Citera
2009-10-03, 21:09
Medlem
När jag gick i 8:an fanns det en kille som hävdade att han kommit försent till bussen en dag.
För att komma in i bussen fick han först springa ikapp den och sedan framför den i ungefär 300m, i en uppförsbacke. Och den körde i 70km/h.

Samma kille hävdade att han brutit 7 ryggkotor när han hoppade längdhopp.

Ojoj, den killen har man skrattat åt flera gånger
Citera
2009-10-03, 21:46
Medlem
En rolig snubbe som gick på min förra skola var en snygg mytoman som på alla möjliga sätt ville övertala mig att tro att han kunde göra 200 kg i knäböj och att han tränade på 110 kg i bänkpress. Till saken hörde det att han var lönnfet och att när jag såg honom träna så tränade han, förutom helt idiotiskt fel, med vikter som vilken liten tös som helst skulle klarat av.

Jag är själv ingen mytoman med innehar rekordet på samtliga grenar i OS. Jag har dock aldrig någonsin tävlat i det.
Citera
2009-10-03, 22:27
Medlem
Supertramp01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.P.
En dag var vi på en skola och gorde omflyttningar och bland annat skulle vi flytta musikrummet. Självklart så ville vi höra honom spela då det fanns både gitarrer och piano tillgängligt. Efter mycket tjat och påtryckningar satte han sig vid pianot och fram kom något som man i bästa fall kan kalla för oljud. Det var totalt osammanhängande och inget som ens med bästa viljan kunde kallas musik. Det bästa med det hela var att han fortsatte att hävda sin genialitet och menade att han spelade i harmonier och att musiken fanns i hans huvud men att vi blockerade han kreativitet
Påminner mig om en kille som var likadan, fast han var dansare och ägde nattklubbar och så vidare (just nattklubbar verkar vara väldigt populärt bland de mytomaner jag mött igenom mitt liv). Till sist lyckades vi efter många om och men övertala honom att dansa lite, och, ja, det finns egentligen inga ord att beskriva det. Han hoppade mest runt som en idiot och sade: "Ja, nu ser det dumt ut men tänk när det är typ ett helt rum med människor!" Suck. En av oss vek sig i skratt och fnissade oavbrutet i säkert tio minuter.
Citera
2009-10-04, 00:17
Medlem
Limpanlimps avatar
Körde båge fort som fan (inget bågekort förstås), en älg kliver ut men mytomanen gasar upp hojen på bakhjulen och klyver älgen!
Citera
2009-10-04, 03:40
Bannlyst
#Rektorn hävdar bestämt att det inte förekommer mobbning på deras skola nångång 2000/2001
Citera
2009-10-04, 07:17
Medlem
diversions avatar
Hehe.

Hade en vikarie på kemin som ängnade sin tid åt att lära oss receptet på hembränt och berätta fantastiska historier.

Utöver att han hade haft ett en kycklingfarm med fem hundra tusen höns och ett parabolföretag som omsatte 20 miljoner om året hade han dessutom gjort en rolig grej i lumpen.

Han var ju stridspilot och placerad nånstans uppåt landet. Problemet var att han ville vara i ett kompani nära kusten så han kunde vara med brudarna på stranden. Lösningen var uppenbar. Herrn revolterade genom att strax efter han lyft från landningsbanan flyga över en kyrka och böja kyrktuppen med noshjulet på sitt draken-plan varefter han blev förflyttad dit han ville! Hahaha...

Snubben lyckades dessutom senare åka dit på försäljning av hembränt till skolungdomar. Jävla smart.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBunny
Träffade värsta mytomanen när hälsade jag på min morbror på Jamaica. Vi hade varit ute och fiskat tigerhajar, när vi kommer tillbaka till hamnen står där en man i piratkläder (såg ut som Jack Sparrow typ). Han berättade i vilket falla att han var en pirat och att han visste var det förlorade Incaguldet fanns, han hade nämligen själv gömt det. Vi skrattade givetvis ut idioten och sa att det inte finns några pirater längre, men då berättade mannen att han var somalisk pirat och att skatten alltså låg nedgrävd strax utanför Mogadishu (vi borde ha anat ugglor i mossor, med tanke på att somaliska pirater brukar vara negrer). Hur som helst gav han oss en karta över Mogadishu som hade en plats markerat med ett stort rött X strax väster om staden.

Men guldkåta som vi var så tog vi den skrangliga lilla fiskebåten tvärs över Atlanten och upp längs Afrikas östkust tills vi nådde Afrikas horn. Inte nog med att vi blev jagade av pirater ute till havs och fick hålla dem på avstånd med min morbrors gamla hagelbössa, för att få landstiga i hamnen var vi dessutom tvingen att muta den lokala maffiabossen. Hur som helst så tog vi oss till platsen markerat med ett stort X och började gräva, efter ett tag fick vi upp en kista och när vi öppnade den så var den full av guldfärgsprejade stenar! Piratmannen hade inte bara ljugit oss rätt upp i ansiktet han hade även placerat ut en falsk skatt, snacka om mytoman!

Hmm. Hur trolig känns den historien? Jag tror vi har oss en liten mytoman här asså..
Senast redigerad av diversion 2009-10-04 kl. 07:23.
Citera
2009-10-04, 12:48
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Haha, den här tråden går ju som smort! Mytisar både älskar och hatar man.
Bara för att jag är sådan vänlig och generös människa ska jag bjuda på ännu en story om dåren (vi kallar honom Åke bara för att förenkla det hela i fortsättningen,mmkay?) jag snackat om tidigare i tråden.
Som alla mytomaner födda runt -45 hade han ju naturligtvis gjort lumpen ihop med kungen. Men inte nog med det, han och knugen var bästa brudraggarpolare.
Varje Fredag hade det stått en svart limo vid kajen och väntat på dem, polaren hade naturligtvis fått sätta på sig ögonbindel och sen bar det av.
Tack vare Åkes övernaturliga lokalsinne visste han att han befann sig på en viss sörmländsk herrgård när de tog av honom bindeln. Sen började orgierna...
Naturligtvis orkade ingen av de inbjudna regeringscheferna,filmstjärnorna,maffiabossarna med att tillfredställa sina kvinnliga sällskap så den lotten föll på allas vår idol Åke.
Han gjorde sitt jobb så väl att han fick en stående inbjudan varje helg men hade tackat nej p.g.a. att hans jobb som hallick tog så mycket tid.
Har massor av storys från den snubben, den här tråden kommer leva länge...
Nu vill jag gärna höra mer om den här Åke, verkar vara en festlig snubbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in