Hehe.
Hade en vikarie på kemin som ängnade sin tid åt att lära oss receptet på hembränt och berätta fantastiska historier.
Utöver att han hade haft ett en kycklingfarm med fem hundra tusen höns och ett parabolföretag som omsatte 20 miljoner om året hade han dessutom gjort en rolig grej i lumpen.
Han var ju stridspilot och placerad nånstans uppåt landet. Problemet var att han ville vara i ett kompani nära kusten så han kunde vara med brudarna på stranden. Lösningen var uppenbar. Herrn revolterade genom att strax efter han lyft från landningsbanan flyga över en kyrka och böja kyrktuppen med noshjulet på sitt draken-plan varefter han blev förflyttad dit han ville! Hahaha...
Snubben lyckades dessutom senare åka dit på försäljning av hembränt till skolungdomar. Jävla smart.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBunny
Träffade värsta mytomanen när hälsade jag på min morbror på Jamaica. Vi hade varit ute och fiskat tigerhajar, när vi kommer tillbaka till hamnen står där en man i piratkläder (såg ut som Jack Sparrow typ). Han berättade i vilket falla att han var en pirat och att han visste var det förlorade Incaguldet fanns, han hade nämligen själv gömt det. Vi skrattade givetvis ut idioten och sa att det inte finns några pirater längre, men då berättade mannen att han var somalisk pirat och att skatten alltså låg nedgrävd strax utanför Mogadishu (vi borde ha anat ugglor i mossor, med tanke på att somaliska pirater brukar vara negrer). Hur som helst gav han oss en karta över Mogadishu som hade en plats markerat med ett stort rött X strax väster om staden.
Men guldkåta som vi var så tog vi den skrangliga lilla fiskebåten tvärs över Atlanten och upp längs Afrikas östkust tills vi nådde Afrikas horn. Inte nog med att vi blev jagade av pirater ute till havs och fick hålla dem på avstånd med min morbrors gamla hagelbössa, för att få landstiga i hamnen var vi dessutom tvingen att muta den lokala maffiabossen. Hur som helst så tog vi oss till platsen markerat med ett stort X och började gräva, efter ett tag fick vi upp en kista och när vi öppnade den så var den full av guldfärgsprejade stenar! Piratmannen hade inte bara ljugit oss rätt upp i ansiktet han hade även placerat ut en falsk skatt, snacka om mytoman!
Hmm. Hur trolig känns den historien? Jag tror vi har oss en liten mytoman här asså..