2010-03-18, 01:30
Medlem
wwlovers avatar
"Niklas", min mytoman som man tröttnade på att vara i närheten av började sin första dag i gymnasiet med att visa alla en photoshoppad bild på sin kuk. Några dagar efter meddelar han alla lärare att han har magcancer, lärare och elever går på det då de som jag inte tror att någon ljuger om något sådant. Han ljög om den historian så att han själv trodde på det, schemat fick han arrangerat efter sin fruktansvärda sjukdom osv osv. Haha han fortsatte med sina historier hela gymnasietiden, senast jag pratade med honom sista året i gymnasiet hade han tydligen blivit Inlinesproffs Ingenting stämmer givetvis
Citera
2010-03-18, 01:38
Medlem
el96157s avatar
En kille som gick på gymnasiet samtidigt som mig gick omkring och sa till folk att han hade mördat 7 Personer, och att folk skulle få se blod.

En annan sa (och trodde på) att hans farbror hade dödat 10000 pers med kniv i krig, och att hans familj hade allt på film. Men att han inte kunde få se det förrän han blev tillräckligt gammal, för det var för äckligt att kolla på.

Ganska kul.
Citera
2010-03-22, 21:16
Bannlyst
Tror det finns många mytomaner som söker sig till detta forum för att ljuga om vilka "mytomanvänner" dom känner.

Jag tycker alltid att man möts av människor som, inte drar regelrätta lögner men som överdriver ordentligt, onödigt

Eller om någon berättar om en spårad grej till sin kompis (lite överdrivet), som berättar det till sin kompis (överdrivet) som berättar till sin (jävligt överdrivet) som berättar till sin (ny historia) osv.
Citera
2010-03-22, 22:32
Medlem
rossleris avatar
Min gamla klasskompis kunde springa ifatt en HD. (sa han)
Citera
2010-03-22, 22:33
Medlem
Dalailamas avatar
Min kompis hade dejtat Paris Hilton. Med tanke på killens utseende så känns det väldigt osannolikt
Citera
2010-03-22, 22:48
Medlem
Dreevuss avatar
En gammal "kompis" vars farsa hade en stridsvagn i garaget som han snott i lumpen, samma stjärna fick även sin moped isärplockad av polisen i jakt på trim, 5 gånger samma dag...
Citera
2010-03-23, 13:35
Medlem
Fy faan vilken rolig tråd, suttit o läst igenom hela nu. Har inga direkta roliga storys kanske, men bodde med en mytoman i en dryg vecka (får väl tilläggas att detta var på psyk) och hon hade gjort en del schyssta grejer i sitt liv.

Tjejen var då 15-16 och berättade t.ex om att hon fått 4 poäng av 5 möjliga på något borderlinetest och fått diagnosen (den får man inte förrän man är 18+) och berättade även om att hon och hennes ex hade haft sex flera hundra gånger (på typ 2-3 månader) och att de ofta gjort det på kyrkogårdar och dylikt.
Citera
2010-03-23, 14:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Under en tid i början på nittiotalet jobbade jag extra, medan jag gick på gymnasiet, då jobbade jag ihop med en snubbe som hade några av de sjukaste historierna att berätta. Det var alla möjliga saker som att han; under sin militärtjänst hade blivit den högst dekorerade värnpliktiga någonsin i svensk militärhistoria, eller att han tog fantasivikter i bänkpress...

Men de helt klart bästa, var hans evigt återkommande historier om livet på 60-talet och framför allt hur Woddstockfestivalen hade varit.

Han hade inte några egna minnen av den, eftersom han låg i sin mammas mage. Men hon (mamman) hade däremot varit där och hängt backstage, chillat med Hendrix, Richie Havens, Arlo Gutrie och alla andra som jag tyckte va grymt bra på den tiden. Mamman hade blivit så bra polare med alla dessa artister, att de fortfarande höll kontakten över 20 år senare, alltså de som fortfarande levde. Har för mig att han yrade något om att det till och med hade varit snack om att Carlos Santana, eller vem det nu va (minns inte riktigt) skulle ha blivit hans Gudfader... Hur som helst, dessa historier växte hela tiden och blev mer och mer utflippade. Men ändå ganska roliga att lyssna på. Vi andra flabbade ju en hel del när han beskrev detaljerade saker som skulle ha hänt.

Problemet är bara att snubben är född 1967 och Woodstockfestivalen va 1969...

När jag till slut påtalade detta för det stackars pulvret, så höll han på att balla ur totalt och skrek på mig att det hade jag (Allaballawalla) inte en jävla aning om och att jag inte skulle anklaga honom för någonting, eftersom jag va född på 70-talet och alltså omöjligt kunde vet något sådant.

Han missad tydligen att festivalen var ganska hårt dokumenterad... Och efter 25-års jubileet 1994, vägrade han totalt att kommentera sina uttalanden.

Kul snubbe, men tydligen var inte alla makaronerna riktigt kokta...
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-03-23 kl. 14:14. Anledning: Stavfel
Citera
2010-03-23, 19:46
Medlem
Drumsticks avatar
En gammal klasskompis var en sådan typ som alltid skulle ha dyrare och bättre grejer än alla andra (men i själva verket var han från vietnam och tillhörde en relativt fattig familj). Hursomhelst så berättade jag om min morbrors skivsamling och de skivor han hade för en kompis och då kommer givetvis doktor myt och säger "min pappa har samlat på skivor så länge och han har nästan 10 miljoner skivor".

en till av samma person; han sket alltid i läxor och gjorde dumheter och skyllde ifrån sig på andra, en dag fick han rejält skäll efter att ha sagt lite dumheter till en lärare, bla kallat henne Hora å dylikt. Mitt i utskällningen så börjar han "gråta" och säger att hans mamma slår honom, helt plötsligt satt alla vid honom och var så snääla.. Fyfan ville bara döda honom då
Citera
2010-03-23, 20:09
Medlem
När jag var yngre och var på en språkresa så var det en kille som sa att hans föräldrar ägde en stor hotellkedja och att de hade planer på att öppna ett hotell på månen......
Citera
2010-03-23, 22:18
Medlem
xelytoss avatar
Har 2 mytomankompisar, vi kan kalla dom D och A, vi kan börja med A, hans farsa har en ferrari och han hittade en dinosauriefossil när han grävde när han var liten men täckte sedan över det igen eftersom det var hans "lilla hemlis" troligt eller?

Sen har vi D: D var en barnsoldat när han var liten (även fast han är uppvuxen i Sverige..hmm nåt är fel..) och så känner han dessutom ryska maffiabossar sen han var 14 år, haha en gång så ringde en av hans "maffia kompisar" men precis innan han svarade så hann en annan kompis se att han bara hade ställt in larmet för att sedan låtsas att det var maffian :P
Sen har han sagt att han köpt ett eget radhus för 2.5 miljoner(UTAN lån) när han bara hade jobbat i ca 6 månader..
Och så har vi den gamla klassikern "jag drack 30 öl helt själv på 2 timmar" men det värsta me allt det där är att han själv tror på sina egna lögner vilket är lite oroande..
Citera
2010-03-23, 22:27
Medlem
Gruvhackas avatar
En kille som kallades Jocke, han var jehovas vittne och hade ganska livlig fantasi.
Han berättade att hans familj vunnit ett par miljoner och flyttat till Chicago.
Där hade de haft en väldigt stor villa med mera, men de hade inte trivts i Chicago så de flyttade tillbaks till Sverige, köpte tillbaks samma lägenhet och samma sketna van eftersom att hans pappa inte fått plats i alla lyxbilar dom köpt.

Jockes mammas trampmoppe gick även på saft, och han hade allt lego som fanns, fast varje gång han skulle visa det fräckaste så glömde han ta med det till skolan. Ska tilläggas att Jocke sa allt detta när han var i 8-10 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in