Åhjo, en del bisarra historier har man ju hört.
Vi har ju dels det vanliga stuket från en ung man i sjuttonårsåldern. Vi kan kalla honom Nisse. "Nisse" har berättat att han har en älskarinna för varje veckodag, och att när han har varit borta en helg, då ligger fröken Fredag och fröken Lördag i hans säng och har lesbiskt samlag i väntan på hans hemkomst på söndagen. Det är fruktanvärt tröttsamt, de vill bara ha sex HELA tiden. Stackars Nisse.
Han bor med sin mamma i en liten tvåa, och vad hon tycker om alla lesbiska samlag i Nisses rum förtäljer inte historien.
För övrigt har Nisse 6 miljoner på banken. Och slott i Frankrike.
Om man nu nödvändigtvis ska vara mytoman, kan man inte komma på lite roligare (och mindre kliché) lögner?
Sedan har vi ju min gamla barndomsbästis. Hon ljuger om allt från vad hon har ätit till middag till riktigt hemska saker, som skadar folk i hennes omgivning.
Hon har fantiserat ihop högar av pojkvänner (bl a en som gav henne en ask med trettio stycken guldhalsband, som hon TYVÄRR inte fick visa för folk för sin mamma).
I lågstadiet visade hon mig hur hon stal från ett annat barn i klassen, ur dennes rygga, och när jag ifrågasatte vad tusan hon höll på med så förklarade hon att "han skulle ta med en grej åt mig, som jag skulle få". Hon stal små leksaksfigurer som var märkta med initialer, blev påkommen, och hävdade hela tiden att det var hennes, för hon hade minsann "likadana". Initialerna kunde hon dock inte förklara.
Hon har påstått att hon egentligen är ett år äldre än vad hon är, men att det av någon anledning är en hemlighet som bara vår dåvarande skolas rektor och hennes föräldrar visste om. Och det är väl okej.
Men hon ljuger även om riktigt hemska saker, påstår att hon har gjort en abort, att hennes pappa slår henne, (vilket hon sen, när soc dragits in och hennes syskon kallat henne lögnare, tagit tillbaka med orden "jag kanske drömde det då"), hon har ljugit om övergrepp och om att hennes lillebror får stryk hemma.
Hennes föräldrar har skilt sig, och i vanliga fall kanske det aldrig är barnens fel, men här är det fan det.
Och tro nu inte att hon är en stackars, stackars, stackars ensam och utsatt flicka som säger sanningen, men inte blir trodd. Jag VET att det är lögn. Allt den kvinnan säger är lögn. Det är jävligt sorgligt.