2006-02-04, 13:32
Medlem
jakersnelhests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brorhed
Känner en mytoman som ljuger om ALLT, tex:

Att han har blåst upp ett mopeddäck med munnen.

Att han har kört lastbil själv till Tyskland utan körkort.

Att han och en kompis hade krockat med ett träd i ca 70 km/h med bil, det enda som hände var att ett extraljus sprack.

Att en snubbe på ett åkeri hade kört över sin mobiltelefon med lastbil på asfalt.
Det enda som hände var några repor.

Att hans bror har en STCC motor i sin S60

Hans pappa hade lastat ca 450 flak i deras bil.

Listan kan bli lång....

det där med trädet.. kanske var ett jättelitet träd? typ ett fjolårsträd? ^^ knappast troligt kanske med tanke på att det handlar om en mytoman..
Citera
2006-02-04, 15:27
Medlem
myt

Jag hade en mytoman i klassen på gymnasiet. Han berättade väl historier som han trodde själv på varje dag i princip, synd att man glömt bort sådant, men till exempel var han på semester i Grekland en gång. Han drack 50 öl varje dag, och sen när han var inne på en bar, hade han en tröja som det stod "Sweden - land of vikings" på, en sån där som finns att köpa i turistaffärer i Stockholm.

Några greker blev så sura på grund av tröjan, att de tog en vodkaflaska och slog sönder den i huvudet på han. Efter det började de slåss och de rev hela stället, och barägarna tyckte det var bra att han fick spö på grund av tröjan. I princip hela stället hatade honom för den t-shirten.

Sen sa att han skulle "plocka" vapen från militärens vapenförråd och "vandra" över Finland och vidare till Ryssland så att han kunde gömma den hos sin släkt, den ryska maffian.
Citera
2006-02-04, 15:30
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BO_Gurra

Sen sa att han skulle "plocka" vapen från militärens vapenförråd och "vandra" över Finland och vidare till Ryssland så att han kunde gömma den hos sin släkt, den ryska maffian.

Varför ta matsäck med sig på restaurang..?
Citera
2006-02-04, 21:44
Medlem
Åhjo, en del bisarra historier har man ju hört.
Vi har ju dels det vanliga stuket från en ung man i sjuttonårsåldern. Vi kan kalla honom Nisse. "Nisse" har berättat att han har en älskarinna för varje veckodag, och att när han har varit borta en helg, då ligger fröken Fredag och fröken Lördag i hans säng och har lesbiskt samlag i väntan på hans hemkomst på söndagen. Det är fruktanvärt tröttsamt, de vill bara ha sex HELA tiden. Stackars Nisse.
Han bor med sin mamma i en liten tvåa, och vad hon tycker om alla lesbiska samlag i Nisses rum förtäljer inte historien.

För övrigt har Nisse 6 miljoner på banken. Och slott i Frankrike.

Om man nu nödvändigtvis ska vara mytoman, kan man inte komma på lite roligare (och mindre kliché) lögner?

Sedan har vi ju min gamla barndomsbästis. Hon ljuger om allt från vad hon har ätit till middag till riktigt hemska saker, som skadar folk i hennes omgivning.
Hon har fantiserat ihop högar av pojkvänner (bl a en som gav henne en ask med trettio stycken guldhalsband, som hon TYVÄRR inte fick visa för folk för sin mamma).
I lågstadiet visade hon mig hur hon stal från ett annat barn i klassen, ur dennes rygga, och när jag ifrågasatte vad tusan hon höll på med så förklarade hon att "han skulle ta med en grej åt mig, som jag skulle få". Hon stal små leksaksfigurer som var märkta med initialer, blev påkommen, och hävdade hela tiden att det var hennes, för hon hade minsann "likadana". Initialerna kunde hon dock inte förklara.

Hon har påstått att hon egentligen är ett år äldre än vad hon är, men att det av någon anledning är en hemlighet som bara vår dåvarande skolas rektor och hennes föräldrar visste om. Och det är väl okej.
Men hon ljuger även om riktigt hemska saker, påstår att hon har gjort en abort, att hennes pappa slår henne, (vilket hon sen, när soc dragits in och hennes syskon kallat henne lögnare, tagit tillbaka med orden "jag kanske drömde det då"), hon har ljugit om övergrepp och om att hennes lillebror får stryk hemma.
Hennes föräldrar har skilt sig, och i vanliga fall kanske det aldrig är barnens fel, men här är det fan det.

Och tro nu inte att hon är en stackars, stackars, stackars ensam och utsatt flicka som säger sanningen, men inte blir trodd. Jag VET att det är lögn. Allt den kvinnan säger är lögn. Det är jävligt sorgligt.
Citera
2006-02-05, 06:46
Medlem
TheSundanceKids avatar
Om ni har tid så tycker jag att ni ska läsa genom denna tråd
http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?t=11890

Egna erfarenheter:
En kille på 22 år i en komvuxklass hade sett ett naturprogram om hyenor. Parningen gick till som så att honan hade en gömd liten penis i muttan och parade in den i hanens anal, där även barnen låg i några månader för att sedan fördas ur analen. "Jo men det är sant, det är så!"

Samtidigt berättade han att världens största nyfödda bebis vägde 54kg
"jo hon var astjock om magen innan hon födde"
Citera
2006-02-05, 11:57
Medlem
J.Ns avatar
Träffat och träffat... men Roger Perssons inlägg läser man här var och varannan dag
Citera
2006-02-05, 12:06
Medlem
Shitzors polares avatar
I min klass går det en riktigt mytoman. Han har trimmat en moppe så den gick i över 100km/h(visst går det få mopeder så snabba men inte att han lyckas då han har tummen mitt i handen). Han har *kontakter* så han får åka någon ny tävlingsbil som ja inte minns namnet på. Han säger oftast att han aldrig druckit alkohol men ändå så säger han ibland att han varit packad. Plus mycket, mycket mera. En mycket mystisk man
Citera
2006-02-05, 12:10
Medlem
Keffirs avatar
Ptja, jag har hört 2 st riktigt sköna historier av 2 st olika mytomaner.

Den ena har ju självklart åkt vattenskidor bakom en färja till Åland.
Den andra har visst en traktor med 6 växlar bakåt och toppar 200 km/h.

Och nej, de driver inte

Kom och tänka på en annan kille som inte har alla indianer i kanoten. Denna person har haft Playstation 3 i ungefär 4 år nu (då man hörde honom säga det första gången). Själv har man inte ens sett en bild av den konsolen ännu, jag är avundsjuk.
Citera
2006-02-05, 15:14
Medlem
TSs avatar
Jag träffade en igår faktiskt! Jag hade nästan glömt av hans historier och han är så bra på att berätta dom att det är lätt att gå på dom för personer som träffar honom första gången, trots att historierna borde falla på sina egna orimligheter.

Nåväl. Igår så satt vi och pratade och han började dra historier. Han berättade om när dom hade varit på skolresa till danmark för många år sedan, alla hade varit fulla som kastruller och resan hade varit en mardröm för lärarna men nu var dom ändå på väg hem till Göteborg igen med seacat (finns inte längre i GBG, men fanns då) en katamaran som var snabbare än StenaLines tuff-tuff båtar. Hur som helst så hade bröderna XX, som var klassens värstingar, tagit sats och lyckats bräcka upp dörren till bryggan och sen hade dom tagit över skutan och körde nu runt och "busade" med den stora båten, när dom väl kom i hamn så stod polisen och väntade och dom blev intagna för "kapning" och pojkarnas föräldrar fick böta enorma summor.

Den här historian har han dessutom berättat innan men då var skillnaden att det var en spårvagn som en av hans polare hade kapat och han hade hunnit köra en längre sträcka innan polisen lyckades få stopp på honom i dom centrala delarna av staden...

Killen i fråga har också haft en hund som ingen har sett, massa olika bilar som ingen har sett, varit med i HA o.s.v. det finns med andra ord gott om historier att plocka från men det värsta var nog ändå när han hade fixat en resa suparresa till fjällen som alla skulle med på. Så här var det:

Han hade ordnat en stuga genom företaget, stuga skulle tydligen vara en riktigt fin stuga med diverse lyx i. När det var dags för avresa så hade alla samlats hemma hos en kompis och det var packning överallt, nu skulle han komma och hämta upp dom (jag var inte med) i sin buss, tiden gick och när han inte kom så började dom att försöka ringa honom men han svarade varken på sin mobil eller hemtelefon. det blev allt senare och till slut ringde dom upp en i personens släkt och frågade om dom visste vart X var, denna person talade då om för dom att inte allt var som det skulle med X. Så det var bara för dom att ta sina skidbagar och ägna första dagen på deras semester till att packa upp kläderna som var tänkta till en skidsemester som aldrig blev av....
Citera
2006-02-05, 18:48
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TS

och lyckats bräcka upp dörren till bryggan och sen hade dom tagit över skutan och körde nu runt och "busade" med den stora båten, när dom väl kom i hamn så stod polisen och väntade och dom blev intagna för "kapning" och pojkarnas föräldrar fick böta enorma summor.

Den där historien har någon fan försökt lura i mig också, fast då hade dom kastat av den som körde Paddan-båtarna.
Men klassresa och det där stämmer...
Citera
2006-03-19, 19:51
Bannlyst
I den här tråden finns det också många mytomaner

http://www.flashback.org/showthread.php?t=276481
Citera
2006-03-19, 19:57
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
I den här tråden finns det också många mytomaner

http://www.flashback.org/showthread.php?t=276481

Om sanningen skall fram så har jag inte läst hela den tråden, men jag kan tänka mig att det är en och annan som åtminstone sysslar med "normalt" ljugeri...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in