2009-06-20, 20:45
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
En f.d. vän till mig berättade en gång för några år sedan hur hon och hennes kille hade tagit en promenad vid en sjö. Då hade det helt plötsligt kommit fram ett gäng som började spöa upp hennes pojkvän, medan de höll fast henne och sedan sprungit iväg. Tydligen hade de misshandlat honom så brutalt att han höll på att dö där vid vattnet och att det sista han sa var: "Lena, jag älskar dig så mycket. Glöm mig aldrig, kom ihåg mig och besök min grav varje dag." Sedan gav han henne ett smycke och satte det runt hennes hals. Sedan puttade hon honom ut i vattnet, för att han ville dö där. Sedan gick hon hem.

"Sedan puttade hon honom ut i vattnet, för att han ville dö där. Sedan gick hon hem." haha
Citera
2009-06-21, 01:58
Medlem
Var bekant med en för massa år sen som ljög om exakt allt. Alltid värst.

Exemepel:

- Hans farsa hade en grön sportbil som gjorde 0-100 på 2.2 s. Visade sig sen vara en Ford Mondeo.

- Hans farsa hade en stuga i Spanien han fick bjuda med två kompisar till. Dessa två ändrades konstant och sen blev stugan såld.

- En gång fick han veta att det inte fanns ljud i rymden eftersom det var vakuum. Två sekunder efter att han fick veta detta berättade han att han hade läst att några astronater som var på månen hade fångat in en luftbubbla som innehöll röster från en annan astronat som hade dött några år innan.

- Varje gång jag träffade honom hade han precis rökt på med sin brorsa.

- Hans brorsa satt jämt inne för misshandel/mord/rån.

- Vid ett tillfälle hade han runkat och sprutat ner hela sin tröja på övervåningen där vi var. Detta visade sig sen inte bara vara osmakligt utan också Coca-Cola som han hade hällt ut på sig själv för att simulera sperma.

- Han kände eller visste nån som kände alla "kändisar".
Citera
2009-06-21, 14:37
Medlem
Men vad fan? Står ni bara och lyssnar till det deras skitsnack Talar ni inte om för dom att de är ett par patetiska jävla mytomaner? Vet bara en myttare och jag har ett flertal gånger förklarat för honom vad jag anser om han skitsnack.
Citera
2009-06-21, 15:49
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritofhate
Men vad fan? Står ni bara och lyssnar till det deras skitsnack Talar ni inte om för dom att de är ett par patetiska jävla mytomaner? Vet bara en myttare och jag har ett flertal gånger förklarat för honom vad jag anser om han skitsnack.
Det är klart att man har sagt till. Men ingen vill läsa om hur man påpekade för mytomanen att han/hon bara snackar skit, blir liksom inte roligt att läsa tråden.
Citera
2009-06-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritofhate

Om jag säger till beror främst på vem det är som drar rövaren, tillfälle, hur roande det är, och övriga omständigheter. Blir oftast ett

"-Har du verkligen lyckats intala dig själv att det där är sant?" eller
"-Sluta ljug så mycket, du kan bli omtyckt ändå."

Båda säges i väldigt lugn och sansad ton och med ett avslappnat kroppsspråk, men ändå så personen förstår att frågan är seriös. Kan framstå som drygt, men vad fan är inte deras sanslöst överdrivna rövarhistorier då?
Citera
2009-06-21, 16:12
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Det är klart att man har sagt till. Men ingen vill läsa om hur man påpekade för mytomanen att han/hon bara snackar skit, blir liksom inte roligt att läsa tråden.

Exakt, sedan är det så att man har å göra med sjuka människor. Det är aldrig säkert du kan resonera med en sån människa, bäst att låta bli och så får proffsen sköta det istället.
Citera
2009-06-21, 16:17
Medlem
stöter på mytomaner lite då och då
bara slå döv örat till och tänka på annat orkar inte ens lyssna längre
försöker förstå varför man ska ljuga om saker hela tiden
vissa saker blir man inte ens imponerad av och alltså onödiga att ljua om
Citera
2009-07-14, 19:09
Medlem
HEHEYs avatar
Haha idag på jobbet så fanns det en ny gubbe jag inte träffat innan, vi kan kalla honom för Lennart. När jag träffade honom fick jag direkt vibben utav ett riktigt socialfall, och så var det. Det började med att han pratade om tidigare yrken han sysslat med såsom: Tågchaufför, busschaufför, vaktmästare. Sen hade han också gjort värnplikten, vilket var det bästa han gjort. Han uttryckte att dagens ungdomar var fega och slöa, och påstod att vi inte vågade göra värnplikten, och att det borde vara en självklarhet för Sverige bästa. Lennart gick mig på nerverna redan efter fem minuter, då han endast pratade om sig själv och sina jobb meriter. Senare kom det fram att han är ogift och inte har några barn, vilket jag trodde från början. Nu till det som gör honom till en mytoman, haha. Han kom hastigt på att han jobbat inom polisen också, då har han fått vara med på en del hetsiga tillslag mot Sverige ledande brottslighet sa han. Då frågade jag honom hur det var att gå polishögskolan, (då jag är lite intresserad själv) då fick jag till svar att han bara var polis VIKARIE, HAHA! Det finns väl inte ens, eller? Jag tycker det var lite roligt.
Citera
2009-07-14, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
Vi är nog många som nån gång i livet stöter på en tvättäkta mytoman, alltså inte bara nån som spär på sina fiskehistorier eller vattnar CV:n eller drar någon lögn för morsan emellanåt.

En bekant till mig ringde mig när jag var utomlands, från hemligt nummer, och sa att han ringde från en bunker i Irak dit han och hans superhemliga svenska militärförband med kort varsel tagits, och där de sysselsatte sig med att frita olika gisslan. Han hade haft ihjäl en massa irakier och var rätt blodig, sa han. Och plötsligt small det dessutom till, han sa att han satt och lekte med pistolen och plötsligt brann den av.
Det bästa med historien?
Jag gick på den - i alla fall tillfälligt.
Det där är ingen mytoman... Det är en skojare.
Citera
2009-07-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEHEY
Då frågade jag honom hur det var att gå polishögskolan, (då jag är lite intresserad själv) då fick jag till svar att han bara var polis VIKARIE, HAHA! Det finns väl inte ens, eller? Jag tycker det var lite roligt.

Hahaha!
Citera
2009-07-14, 19:29
Medlem
Veeoons avatar
Förutom lite smålögner som att hela hans familj hittat varsin 500-hundring samma dag när dom vart utomlands, att han skulle få en ny dator värd 50 000 (som dock satt fast i posten varje gång man frågade), att han hade räddat sin brorsa från att bli påkörd av ett tåg när han var på rälsen ock lekte och att han hade en special-version av Battlefield 1943 som det stod "Battlefield 1945" på när man startade och man kunde spela i efterkrigstiden.

En gång kläckte han ur sig att om han skickar 200 kr till sin kusin, så skickar han det till en snubbe i tyskland, som vidarbefodrar detta till USA, den personen skickar det till sin brorsa. 2 månader senare skulle hans kusin få ett paket med en tvättäkta rustning som använts vid inspelningen av Sagan om Ringen som han då skickar vidare till min 'kompis' .

En snubbe jag brukade sitta bakom i bussen var ju ruskigt rolig också. Han hade en vråltrimmad moppe som gjorde 200, en Volvo 240 med över 500 hästar och en gång hade han kört den så hårt att växellådan hade exploderat och spräckt hela motorblocket. Sen hade han ju självklart snyfthistorier som att fem av hans kompisar hade dött på en vecka (alla mån-fred såklart) i olika fordonsolyckor.

Tragiskt..
Citera
2009-07-14, 20:27
Bannlyst
Att hon var rik. Jag trodde henne, eftersom hon faktiskt hade vänner som var rika på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in