2009-10-04, 12:59
Medlem
LGDs avatar
Kom på en till skön mytoman som vi hade under början av gymnasieåren. En finnig typ alltid med bakvänd skärm keps och Sverige tröja. Han var tredje bäst i världen på Diablo 2, han hade bänkat 180 kg i bänkpress, fast han var smal som en sticka. Ifrågasatte man detta sa han: ''aah men du vet jag deffar ju nu, innan så hade jag dom här armarna'' och så visa han en omkrets på ungefär 50 cm. En annan gång så tog en klasskompis hans mobil på skoj, och då skrek han mycket allvarligt: ''Rör du den och ser innehållet i mina sms så kommer jag åka in på livstids fängelse!''

Men visst fan förgyller dom ens vardag
Citera
2009-10-04, 13:11
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Hehe älska mytomaner! xD

Jag kan väl dra en liten mytar berättelse som en jag känner försökte övertyga mig om att den var sann.

Vi kan kalla killen för Tobbe, Tobbes föräldrar var borta över helgen så då ville han passa på att ta deras bil till burger king som ligger ca 3-4 km från hans hus, men ack så dålig den iden var eftersom farbror blå tyvär stoppade honom 200 meter innan han kommer fram(Tobbe är 17 år gammal vid detta tillfället).

Polisen frågade efter han körkort men Tobbe var så smart så han kom med den super grymma vita lögnen att han glömt det hemma och han förklarade sedan att han bara skulle till burger king fram och tillbaks, polisen köpte detta och han fick åka vidare och köpte sig ett par burgare och kom hem helskinande.. xD

Kan väl säga att scenariot inte var det trovärdigaste jag och en polare som var med när han berättade detta var verkligen tvungna att hålla minen!
Citera
2009-10-04, 13:23
Medlem
HRTs avatar
jobbade som vakter

där får man höra mycket allt från idiotkommentarer, fylle dårar, sexförslag mfl..känner sig ofta våldtagen i hjärnan men träffade en man på västkusten som kom med en gåstol och gick väldigt dåligt, samt var kraftigt berusad och sa till oss vakter att han också en gång varit vakt men blev skjuten i huvudet..visst vi har sett endel knivar och folk har ju skjutit utanför nattklubbar och vi lyssnade spänt på hela historien som typ tog 25 min..
När han gått funderade vi och tänkte lite ja de kan ju ha hänt vakter har ju blivit skjutna förr osv..då kom en kille vi kände och han sa ja orkade inte gå fram när idioten var här..vadå sa vi? han var ju trevlig och berättade om sin tragiska kväll..VA? sa vännen, killen sköt sig själv med älgstudsaren i munnen och missade!!! Snacka om idiot idag kan han knappt prata o allt som kommer ur han är lögner..

Sist jag hörde någon berätta om varför han är som han är så hade han jobbat för cia men blivit skadad i tjänsten!!!

haha
Citera
2009-10-04, 17:12
Medlem
Underbar tråd! Alla verkar ha erfarenheter av mytomaner. Skönt att de till skillnad från ex. bedragare aldrig vinner något på sina lögner. Bara skammen från sin omgivning.
Ett annat tema verkar vara fascinationen för kampsport och därmed kommer jag in på mitt bidrag.
Under min uppväxt bodde jag på samma område som en tvättäkta myto. Denna grabb har gett mig så många skratt och bra historieuppslag så jag kunnat fylla en hel bok med detta men nu handlar det om karaten.
Denne långe och extremt spinkige 19-åring får anställning hos en av traktens större arbetsgivare. Ingen hjärnkirurgi iofs men internposten ska ju faktiskt funka.
Efter bara några dagar på det inte alltför stimulerande jobbet vill min bekant slippa undan lite. Han går då till sin arbetsledare och frågar om han kan få ledigt i två dagar. Lite pinsamt så här under första arbetsveckan men han behöver åka till Stockholm för att kunna ta sitt svarta bälte i karate.
Wow, tänker chefen och ger honom ledighet. Pratar givetvis med övrig personal om den nye och hans färdigheter i karate.
Bland de övriga anställda är dock skepsisen stor. När han återkommer till kneget på Måndag blir han ju djupintervjuvad om hur det hade gått och vad han fick göra. Då bres det ju på om hur många han sparrat med och vilka flygsparkar hans mästare tvingat honom att göra.
En lustigkurre begär då att han ska ta med sig det svarta bältet och rent fysiskt visa det kommande dag.
Medveten om att klockan börjat klämta försöker myto klara sig ur den obehagliga situationen med att säga något i stil med att han visst klarat att ta bältet men precis när han var klar med proven så hade de svarta bältena tagit slut
Hans aktier stod väl inte högt på det jobbet. Btw fick han inte vara kvar när den sexmånader långa provanställningen löpte ut.
Citera
2009-10-05, 13:47
Medlem
Nightsmokes avatar
En klasskamrat till mig påstår att han har linser som polisen kan se igenom, samt att han har en överfalls knapp inbyggt i sitt bälte som är kopplat till säpo.

Han har även köpt mega stor femkrona som det bara finns 200 exemplar av, han köpte 50st av dem och de kostade 300kr st och han skall sälja dem för 5000kr st.
Joe labero hade tydligen köpt 5 st av han.

Rolig kille!
Citera
2009-10-05, 23:23
Medlem
fäckjos avatar
En gammal kompis till mig ljög alltid vad han än sa. Det roliga med mytomaner är ju att de ljuger om såna onödiga saker, som ingen bryr sig ett skit om, men ändå förstår man att de ljuger, men oftast för att imponera.

Iaf så har denna killen, som inte har körkort, blivit stoppad av polisen när han körde rattfull. Han förstod ju då att han skulle få göra alkoholtest, så han svalde snusen för att då skulle det inte ge utslag på mätaren. Detta funkade enligt honom(bara med baksnus) så polisen tog honom bara för olovlig körning.
När vi var runt 15 år och körde moppe så hade han ju trimmat sin moppe så den gick mycket, mycket fortare än alla andras, men tydligen bara när han körde själv. Minns även att varje gång han kom för sent till skolan så va det för han hade vart i en vild polisjakt.
Han kan även halsa en öl ur en 33cl glasflaska på under 3 sek.
Har mycket fler på lager då allt han sa var lögn, men kommer inte på nåt just nu. Fyller på allt eftersom.

Pratade däremot med en annan kille, häromdan som jag inte känner så väl, och jag märkte att han var en myto. Vi kallar honom Leif.
Vi var några stycken som pratade om brottslighet i Spanien, då Leif har bott i Spanien under några år(det är sant iaf). En annan kille frågar om det är högre brottslighet i Spanien än Sverige och Leif svara ja. Samma kille frågar om Leif har blivit rånad nån gång. Leif funderar en sekund och svarar sen:
-Ööhm ja.....med kniv. Och sen berättar han hur det gick till.
Efter nån minut när Leif funderat ut nåt coolt så berättar han att han blev rånad för att han sålt gräs på rånarens område. Men nu så ändrades historien och han blev hotad och inte rånad.
Efter ytteligare nån minut, när alla pratar om nåt annat, så tillägger Leif att han några dagar senare hade träffat en snubbe som han blev polare med och det visade sig att det var rånaren/hotaren. Leif förlät honom och dom förblev polare.

Man måste älska mytomaner
Citera
2009-10-06, 00:11
Medlem
janniboys avatar
Vi hade en kille i vårat hockey lag som är mycket rubbad.. Här är nog den värsta lögnen han dragit.

Han berättar hur han varit med en tjej under natten.. detta var när vi var kanske 10 år gamla. Och sedan klockan tre på natten gått i sömnen, hoppat från 7e våningen, ner på en studsmatta och upp igen och sedan gått och lagt sig.

Han började även grina senare när ingen trodde på honom. 20 minuter innan hade han runkat i bastun när hela laget satt där.

Nu en.. 9 år senare är han fortfarande likadan.. Man kan trigga honom till att runka i omklädningsrummet, man kan få honom att dra en lögn om vad som helst. Riktigt rubbad människa.. Inte nog med hans farsa som är materialare som försöker fixa platser åt honom i laget även fast sonen hans tänker som en åsna..

Ett exempel kan väll vara att jag som center kommer fri framför mål, han åker längs sargen, tar sig loss vid förlängda Mållinjen och drammar på ett slagskott.. Eller när han är helt fri, 10 meter bakom sig har han närmaste spelare. Han kommer till blå linjen och drar ett slagskott..
Citera
2009-10-06, 00:36
Medlem
Monkeyspanks avatar
Okej, vi tar väl en Åke till då.
Han hävdade att han bott i Hollywood många år (kunde trots det knappt någon engelska) och förutom att jobbat som livvakt åt sjuttiotalets Hollywoodelit även tack vare sina gedigna hallickkunskaper från Sverige fått driva en strippklubb åt maffian. (Som han naturligtvis var bästa vän med bossarna i)
Han hade även ägt en limousinefirma som bara hade de kändaste skådisarna som kunder, och på grund av sin otroliga potens och enorma charm krävde skådisarna att han skulle vara med i limon för att kunna ta över och knulla alla fotomodellerna som också trängt sig in i bilen när kändisen inte orkade längre.
Han hade bl.a. delat en flaska champange med Jack Nicholson medans JN satte på fotomodellen bakifrån och Åke stod där fram och blev avsugen.
Citera
2009-10-06, 01:18
Medlem
Woho.. då var det min tur...

Aaa detta hände iaf för ett par år sen då man gick i skolan...
vi sitter ett gäng o snackar om helgen som varit, ena polaren börjar prata om
vilken grym villafest han hade varit på.. senare kommer denna här killen som verkligen försöker komma in i snacket om tjejer o fest o så ( han kände sig antagligen utanför ), så mitt i allt avbryter "Janne" kompisen o säger "haha cooolt då måste ni höra vad jag gjorde"...

Jannes historia-

Allt började med att vi hade världens förfest hemma hos mig, vi va minst 20 personer alltså... aa men iaf efter vi varit hemma hos mig drog vi ut på krogen o jag söp mig så full så jag knappt visste vad jag hette.. kvällen gick o jag hade skitkul men det skumma var när jag vakna! jag kände inte igen mig.. jag reste mig upp ur sängen, gnugga ögonen o kollade mig runt om i rummet.. plötsligt ser jag en brud ligga brevid helt naken alltså!!!.. jag väcker henne o frågar vart jag är o hon svarar - stockolm. så jag fick stans panik, drog på mig kläderna o sprang till tågstation o tog första tåget hem!

Alla började nästa asgarva åt "Janne" o började fråga hur han kom till stockolm osv osv..
Vi kom alltså fram till att killen hoppade på X2000 kl 12:10 på natten o tog tåget till sthlm...

Nu kommer det roliga. Vi kollar upp datumet den kvällen han va ute, in på internet o SJ´s hemsida o kollar in tiderna då tågen går, tror ni det gick ett tåg så dags den dagen ??? hahah inte en chans.
Så det blev till att skriva ut tåglistan o kasta in i hans skåp.

Som hämtat ur en film.. haha det har man skrattat gott åt må jag säga men lite drygt va det...
Citera
2009-10-06, 16:03
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion

Hmm. Hur trolig känns den historien? Jag tror vi har oss en liten mytoman här asså..

No shit Sherlock, ironi är inte alls kul när man inte förstår den...
Citera
2009-10-06, 21:28
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Var på roskilde -08. I mitt camp, var det en liten popparfjortis på kanske 17 år.

Under festivalen hade hela campet full tillgång till backstage och allting, eftersom vi var där för att sälja kaffe för coffecow (Sämsta företaget jag haft o göra med). Iallafall, denna killen hade ett imponerande CV minst sagt. Ett axplock:

Han hade skrivit en av låtarna på In Flames nyaste platta, men fick inte berätta vilken.

Han hade varit backstage efter både Slayer, Hellacopters och Judas Priest på festivalen och "festat med artisterna". Flera stycken hade sett honom på andra konserter eller utdäckad vid alla tillfällena.

Han hade varit så supergrym i HVU att han inte behövde vare sig mönsta eller göra lumpen.

Självklart skulle han ner i Irak och ta ut terroristmål med Nordic Battlegroup ("men de ska ju läggas ner" "nej nej, det är bara för att folks ska tro att de inte finns"

Han hade (i HVU) tjänstgjort på en ubåt, och under tjänsten hade de bordat ett containerfartyg på väg förbi öresund

Han hade tjänstgjort på "Visby-korvetten".

Han var fullt utbildad till prickskytt på "PSG94" och "AG92". Självklart skulle de bara använda "AG92" i Irak, eftersom .50 var den enda bra kalibern.

"Jag bar säkert 100 kg packning på marcherna med jägarna"
Citera
2009-10-07, 01:20
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
No shit Sherlock, ironi är inte alls kul när man inte förstår den...

Jag har oftast inget problem med ironi men om du nu tycker att jag missat nåt kan du ju förklara vad som skulle vara så roligt med historien? Det är betydligt mycket roligare att fundera på varför du kände dig manad att skriva ovanstående.

Visserligen är det inte lustigt om jag missat nåt med tanke på att jag hade suttit uppe hela natten och antagligen var sjukt trött..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in