2009-08-15, 07:23
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=RxWfKIZNyOk

Måste fan i mig vara den roligaste, skönaste och sjukaste mytomanen någonsin.
Citera
2009-08-15, 08:46
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag hade en kompis som var notorisk mytoman. Dessutom hade han livlig fantasi och hittade på sånt som man oftast bara skakade på huvudet åt. Som när vi var hos hans släkting i Gränna. På det höga berget som är beläget till höger när man kör igenom Gränna finns en gammal vikingaborg eller likn. Där påstod han att det bodde satanister som höll på med ritualer och grejer.

Han brukade ofta säga att han hade gått med i ett band (vanligtvis hårdrocksband) där han spelade allt från gitarr till trummor, trots att han inte kunde ta ett endaste ackord på gitarren, än mindre hålla takten på trummorna.

Han ljög ofta om helt meningslösa saker som inte ens är värda att nämna här, dessutom var det längesedan jag kände killen ifråga så jag minns inte i nuläget allt han ljög om och hittade på. Han bytte stil så ofta som det passade honom. Ena dagen var han hårdrockare, andra dagen punkare och tredje dagen hiphopare. Han påstod ofta att han hade varit på konserter med olika band trots att han aldrig hade råd med det (han hade en sträng morfar som han bodde hos som inte gav honom ett öre).
Citera
2009-08-15, 08:49
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
http://www.youtube.com/watch?v=RxWfKIZNyOk

Måste fan i mig vara den roligaste, skönaste och sjukaste mytomanen någonsin.

Vadan detta? Inget ljud?
Citera
2009-08-15, 14:35
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag känner en mytoman som jag umgåtts frekvent med bara för att få lyssna på hans historier. Jag låtsas vara mäkta imponerad av honom.
1: När han föddes hade han fem cm långa huggtänder men tandläkaren slipade ned dem.
2: När det blir fullmåne får han varulvs-symptom. Hans ögonbryn växer ihop och han blir galen och agressiv och hans flickvän får låsa in honom.
3: Han var på en bar och såg en kille slå en tjej. Då gick han ut med killen utanför baren och tog honom i kragen och flög upp i luften och svävade runt och hans ögon blev helt svarta och så sa han åt honom att sluta slå sin tjej. Sedan dess var han portad därifrån för personalen blev så rädd.
4: Han har skjutit en kille. Hans vänner i ryska maffian smälte därefter ned pistolen och liket i syra.
5: Han har kontakt med människohandlare i östeuropa som köper svenska kvinnor och säljer i östeuropa till mänskliga boskapsfarmer där man för en rejäl slant kan få gå ut i skogen och jaga människor för att sedan äta upp.
6: Han är besatt av en demon och pratar ibland demonspråk till min stora förtjusning.

Bara några av hans historier, hinner inte skriva mer nu.
Citera
2009-08-15, 20:33
Medlem
hcuos avatar
Haha när jag läst den här tråden så började jag tänka på en gammal klasskompis, han brukade spendera sommaren med hans kusin.
Hans kusin hade tydligen ett en liten bod hemma hos sig full med diverse vapen så dom brukade välja ut lite vapen därifrån sen dra iväg och stjäla en bil, sen åkte dom runt och sköt på polisbilar och polisstationer.
Har för mig han blev jagad av militären nån gång, men då lyckades som stjäla en stridsvagn som dom åkte runt i sen.

Till saken hör att personen då va 10-11 år plus att det kom fram senare att hans kusin är tre år yngre än han.
Citera
2009-08-15, 21:00
Medlem
Det är ofta mina bekanta berättar för sällskapet hur mycket pengar de kan få för sina föräldrars hus ifall det ska säljas...

Det handlar aldrig om några rimliga summor, de kan bo på landet och där vet man ju att ett riktigt stort och fint hus kanske du får över miljonen om du har tur, men om du har ett "vanligt" hus så ge på fan att mina bekanta påstår att utan svårigheter skulle kunna säljas för 4-5 miljoner

Vet inte riktigt hur jag ska förklara dessa mytomaner mer än att husen dom bor i (alla bor fortarande hemma, bara jag som flyttat till eget) enligt dom själva är rikemanshus och väldigt dyra och exklusiva.
Citera
2009-08-15, 22:06
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Det är ofta mina bekanta berättar för sällskapet hur mycket pengar de kan få för sina föräldrars hus ifall det ska säljas...

Det handlar aldrig om några rimliga summor, de kan bo på landet och där vet man ju att ett riktigt stort och fint hus kanske du får över miljonen om du har tur, men om du har ett "vanligt" hus så ge på fan att mina bekanta påstår att utan svårigheter skulle kunna säljas för 4-5 miljoner

Vet inte riktigt hur jag ska förklara dessa mytomaner mer än att husen dom bor i (alla bor fortarande hemma, bara jag som flyttat till eget) enligt dom själva är rikemanshus och väldigt dyra och exklusiva.

Men är inte 4-5 miljoner småpotatis i dagens läge? Har för mig att hus går för en sjuhelsikes massa pengar, även om det inte är något flottigt hus
Citera
2009-08-15, 22:43
Medlem
91Daves avatar
Hade två polare under högstadiet som ljög om ALLT tillsammans.

Den ena personen smugglade kokain från Columbia med en ubåt byggd för en (kom ihåg EN) person, och det var inte bara några kilon utan det var ton-vis. U-båten gick runt 300knop såklart, var i Sverige på under nån timme bara.
Snubben frågade om jag ville hänga med och smuggla åt honom. Kom då o tänka på att båten bara var byggd för en
1minut senare frågar han om han får låna 10kr till en läsk.

Den andra var svartskalle, han sa att han var jugge men i själva verket var han zigenare från rumänien. Han var såklart binden till topp med polska maffian, och han gjorde jobb åt dom. Erbjöd mig flera gånger att sälja kilo vis med brass i gänget han var med i. Gick man med fick man såklart 1kg brass först helt gratis, och en pistol samt den senaste mobilen som man bara skulle ha på när man ville deala.
Han var i själva verket största hasslaren som snubbe tjugo lappar från små 13åriga tjejer när dom ville ha cigaretter ut från kiosken.

Dom båda var såklart rika och hade alla möjliga bilar hos sina släktingar, dom stog högst upp i sveriges mest kriminella lista, och alla respektera dom.
Kände såklart alla i Hells Angels och Bandidos, och såklart alla brutala mördare som styckade folk till höger och vänster.

Återgå till den första, alltså svensken. Han sa att han hade dödat en snubbe med kofot, huggt den i pannan på honom så han dog. Sen skulle han in på kåken, men det visades sig såklart vara att han skulle in på fosterhem / behandlingshem för sina såkallade drogproblem. Han rökte hasch ibland och sa till socialen att han skjöt horse
Och han hade inget skjärp i armen när han gjorde det utan han var den som bara högg in och skjöt in direkt.
En gång blev han jagad av FBI och svenska swat teamet efter att han snott en hummer. Han blev nedskjuten av swat teamet, eller aa dom skjöt hål på däcken så bilen voltade runt. Han flög ju ut ur rutan och dom grep han.
Samt att han hade slagit ner världens bästa thai boxare med en järnrör på en fest.

Återgå till zigenaren / "juggen". Han skickade skor till sina home boys på kåken, och dom kostade runt 2-3 lax.
En gång satt jag och några kompisar på ett cafe när han kom, och jag sa till min polare -"schyssta Henri Lloyd skor". Då avbröt han och sa, mannen vill du handla kläder, jag får hem fett mycket märkeskläder. Jag frågade vad för kläder, han sa ALLT Henri Lloyd.
En gång beställde jag även hem lite spice liknande produkter från nätet, och han ville handla det av mig. Jag sa ge mig pengarna, och han sträckte upp handen o gav mig. Jag kollade och det var 3kr och 50öre och han sa "eey bruursan det kostar inte mer!!". Gav honom självklart inte sakerna.

Det fulaste av allt var när dom stog på ett berg och sa tillsammans.
"eey mannen, du kommer ihåg va när ja fritog dig från kumla va breee"
"såklart mannen, jag kommer ihåg när vi slog ner väktarna mannen, du vet mannen jag slog sönder dom, haha fan va vi e grymma mannen".
"såklart mannen, vem jiddrar me oss, inte ens snuten vågar säga nåt!"
Citera
2009-08-16, 14:05
Medlem
imcereals avatar
Här har vi en kul kille/troll som påstår sig ha sålt ett filmmanus till hollywood för 861.000 kr. Filmen heter Black and White och handlar om två knarklangare, en svart och en vit, som genom en undervattenskyss råkar byta identitet med varandra. Problem uppstår, men slutar lyckligt med att dom börjar sälja vitvaror istället för knark, eller nåt sånt.

I en annan tråd frågar han hur man hittar billigaste möjliga boende i hollywood, vilket verkar onödigt när han har så jävla mycket pengar.

Han har självklart inget belägg alls för någonting han påstår.

Jag presenterar: Ryan_screenwriter

Läs och njut!

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=23030
Citera
2009-08-16, 14:45
Medlem
heliumftws avatar
En kille som bor i samma stad som mig myttar så det smäller om det.

Den kan vara allt från att han skjutit bävrar med bazooka från en skidbacke till att han strypt en björn.

Han berättade en gång hur han och hans bror var och badade i antarktis och att de fick syn på en blåval så brodern flydde i panik och simmade upp på en ö medan han var kvar i vattnet och precis innan valen skulle sluka honom hade det kommit ett järnrör flytande som han kunde slå valen medvetslös med.

De flesta som bor runt Eskilstuna lär ju ha hört om denna kille och hans historier.
Citera
2009-08-16, 15:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
hehe Nåt utav det värsta jag hört var när en snubbe som vi kan kalla för Henke hade varit på vattenfestivalen 93. När JAS planet krashade på hans mountainbike så han fick slänga sig i vattnet. Som plåster på såren fick han en inbjudan av ÖB till Cafe Opera där han festade med Kungen o Dr Alban.
T.o.m. ljuger om Långholmens geografi. Ingen kan slänga sig i vattnet från där planet kraschade.

Vad skall man göra med mytomaner? Säga rent ut att de är lögnare (samtidigt som man tar i beräkningarna att de kan bli rasande) eller att man slår dom hårt på deltamuskeln och sedan säger att de skall sluta ljuga?
Citera
2009-08-16, 23:59
Medlem
toastmedsmors avatar
Jag får känslan att många här själva är mytomaner och att dessa historier är bekännelser. Jag nämner inga användarnamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in