2009-07-26, 00:33
Medlem
Jaha då har man tagit sig tid att läsa igenom hela tråden, väldigt roliga måste jag säga!

Själv har jag umgåtts med två mytomaner under mina år.

Den ena jobbade jag tillsammans med fram tills rätt nyligen, och han hade varit med om nästan allt. Det han inte hade varit med om hade såklart någon av hans kompisar/någon han hade träffat på campingen han brukade ha sin husvagn på.

B.la var han tydligen nära vän med både James Hetfield (Metallica) och visste självklart vem som mördat Palme. Han hade i princip kört alla bilar som fanns, bland annat Ferrari Enzo som det bara finns ett dussintal exemplar av i världen (eller?) hade han kört i ca 300 km i timmen från Marocko, eftersom han var väldigt nära vän med prinsen i Marocko.

Dessutom brukade han tydligen alltid få som han ville. Någon gång hade han ringt upp sin mobiloperatör och klagat på sin teckning. Då hade han självklart fått prata med högsta chefen och fått 3 värstingmobiler eftersom han var deras bästa kund.

En väldigt speciell händelse var också att när han hade varit ute och kört på en liten skogsväg hade han sett en "Varning för älgar"-skylt, och precis då hade en älg sprungit ut i vägen, som han hade kört in i och fastnat precis vid skylten. När han kollade vad som hade hänt så hade älgens huvud blivit bortsprängt (eller något sådant) och låg i småbitar ca 50 meter bort. Resten av älgen lutade mot skylten. Självklart var ju såklart hans bil intakt så han körde hem med älgen på taket

Den andra mytomanen var väl i lite mindre skala, en barndomsvän som hittade på väldigt mycket om både det ena och det andra. Ändra från att jag blev polare med honom (runt 10-11) till typ 16-17 hittade han på allt möjligt. Att han skulle få 40k för 3 veckors sommarjobb där han inte behövde göra något, om hur hans släktingar var väldigt högt uppsatta i ryska maffian, alla damer han satt på, att hans pappa kände någon väldigt uppsatt i militären så han skulle bli officer så fort han kom in i lumpen osv osv. Dock blev han lugnare där nån gång vid 16-17, och nu fem år senare hittar han knappt på några lögner alls.

[edit] Träffat o träffat, men snackade ju en del med en viss mytoman under facebook-gruppkapandet jag har i min profil. Orkar dock inte riktigt gå in på det just nu, kanske återkommer.
Senast redigerad av X4rtiZ 2009-07-26 kl. 00:41.
Citera
2009-07-26, 00:45
Medlem
äjss avatar
under gymnasietiden hade vi en riktig mytoman i klassen, han var tight med ryska maffian och spöade generaler i den turkiska armén. etc.
för inte så länge sedan så ringde vi upp honom på fyllan och spräckte hans mytobubbla, vilket resulterade i att han flippade ur helt och dök upp mitt i natten utanför min polares port med morakniv och järnrör och skulle döda oss =)
Citera
2009-07-26, 00:53
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjamja
Jag känner en kille som skryter om att han dragit över Idol-Agnes. Han är 18 år och har dålig hy...
knappt värt att skryta om fastän det är sant, så varför inte
Citera
2009-07-26, 02:05
Medlem
faixers avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=964485
Citera
2009-07-27, 01:49
Medlem
TheWhoMans avatar
Skratt attacker av att läsa!!
Hade en kompis som skrev några låtar till Eminem och 50 Cent, Bla skrev han "Like Toy Soldiers" till eminem
Hackade en gång sig in i en bankomat med hjälp av ett bilbatteri och lite koppartråd (Det sprutade ut 1.000 lappar).
Hans moped gick ca 150 km/h mm.
Brukade alltid konfrontera han och säga upp till bevis förut men orkar fan inte påpeka alla lögner han drar nu. Jag låter han tro på dom. Alla tycker ju att han är en idiot, Det är nästan synd om honom.
Citera
2009-07-30, 03:11
Medlem
Exitludes avatar
Flera av inläggen i tråden måste vara skrivna av mytomaner.
Citera
2009-07-30, 05:18
Bannlyst
En stor kraftig tjej som bor här i min stad sa jag är med barn. Jag sa nej vad kul. Men detta var inte sant hon var bara väldigt stor och speciellt kring sin mage.
Citera
2009-07-30, 05:23
Medlem
Danydamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
hehe Nåt utav det värsta jag hört var när en snubbe som vi kan kalla för Henke hade varit på vattenfestivalen 93. När JAS planet krashade på hans mountainbike så han fick slänga sig i vattnet. Som plåster på såren fick han en inbjudan av ÖB till Cafe Opera där han festade med Kungen o Dr Alban.

hahah kan det bli mycket bättre???
Citera
2009-07-31, 01:21
Medlem
purezones avatar
att han inte var en mytoman haha
Citera
2009-08-01, 22:48
Medlem
Barabasss avatar
En kille och tillika mytoman som jag känner till berättade en helt sanslös historia under en fest. Han påstod sig ha fått en smäll i hjälmen av flygplanspropellern under ett fallskärmshopp när han kastade sig ut ur planet... Tycker det är oerhört tragiskt med dessa personer som ständigt ljuger och gör sig till åtlöje för omgivningen.
Citera
2009-08-03, 00:22
Medlem
med risk för påföljer IRL om jag berättar detta men är helt enkelt priceless:

Första mytomanen jag stött på var en tjej som sade sig bli misshandlad av sin mamma och sa att hennes pappa var alkoholist.
Hon var även ihop med en kille som var prins av finland xD

När hon var 12 så blev hon gravid och hennes mamma skickade iväg barnet till något fjärran land.

Mytoman nr 2: En 47 årig kvinna som sade sig ha väldigt bra CV, bland annat hade hon varit i Filippinerna där hon hade hjälpt familjer att hitta bra saker att ha på skroten
Hjälpt professorer på universitet med forskning kring pedagogik
Denna kvinna hade en stark yrkesstolthet, och pratade varmt om hennes stora kunskaper som barnskötare. Då blev jag lite irriterad eftersom jag själv var utbildad barnskötare men hon ville inte finna sig i att BF på gymnasiet leder till barnskötar titeln (den har gjort men inte längre, eftersom barnskötare togs bort som yrkesroll, vilket innebär att en outbildad kan bli anställd som barnskötare, men det hade hon svårt att acceptera)

Hon var också i Thailand under flodvågskatastrofen och varnade de runt omkring att ibland kan hon bli lite ledsen och få nervkollaps av detta.
Under tiden som jag var i hennes krets så hade hon ett sådant(brast ut i gråt) p.g.a. att hon hade så mycket att göra för tillfället.

Det som avslöjade henne var efter en diskussion där vi pratade om hur det skulle vara att bli rik.
Plötsligt säger hon det att "ja min pappa har patent på en uppfinning och jag kommer ju ärva de pengar han tjänar på den"

Dagen efter så pratar vi om situationen att studera,
där hon säger: "Ja men, när man ska studera så måste man ta risker! och ta studielån"
Då kontrar en annan att "Skulle inte du bli rik? du behöver väl inte tänka på någon risk när du tar studielån!"
Tyst blev det på henne då.

Eftersom detta var på en utbildning så hade vi tentor, under en psykologi tenta så skröt hon om, att hon minsann fått hjälp av en psykolog som är granne till henne för denna tenta.
Problemet var då att hon bara fick ett "G", som resulterade i att hon kände sig orättvist behandlad med det betyget.
Jag frågade då om jag fick titta igenom tentan, ironiskt nog så hade hon ju fel på de enklaste termerna. Blandat med nästintill kopierad text från kurslitteraturen i en salig blandning. (vilket gjorde tentan i princip oläslig för en normal begåvad människa)
Det var en ganska "basic" psykologi tenta där vi skulle använda de olika psykologiska inriktningarna såsom humanistisk psykologi och etc. på en fallbeskrivning.
Istället hade hon radat upp ren fakta ingen reflektion what so ever om fallbeskrivningen.
Från Pavlovs hundar till Freuds libido förklarat i detalj ordagrant från kurslitteraturen.
Hjälp av en psykolog my ass. En puckad psykolog isf.

Det värsta med denna kvinna var att hon inte hade något spår av integritet, eftersom hon pratade om sitt sexliv öppet. Eller alla killar hon hade träffat på krogen och alla killar som ville ha henne.
Citera
2009-08-03, 02:40
Medlem
Bertil Falukorvs avatar
Känner en som har ljugit om det mesta. Vet inte riktigt om man kan klassa honom som en mytoman, skulle snarare säga att han är en riktigt dålig lögnare. Nåja, snubben är två år äldre än mig(han är född 88), kosovoalban och självutnämnd gangster. De mesta lögner han drar är simpla lögner så som "shit mannen jag tryckte i mig fem benzo igår och drack fem flaskor vodka" men ibland drar han riktigt intressanta historier.

Första gången jag träffade honom berättade han för mig att han hade barn och att han var en framgångsrik hiphopare som inte kunde bestämma sig om han skulle låta sig sponsras utav Hells Angels eller Bandidos. Han hade även suttit inne på ungdomsanstalt för att ha mördat en serb. Han har även ljugit om att han skapat en revolution i kosovo, att han har 4kg gräs hemma, att han inte har någon psykisk sjukdom utan är helt enkelt en "galen alban" (kan tillägga att snubben jobbar på samhall), att han blivit misshandlad utav poliser, att han misshandlat poliser, att han varit med i kalmars största fight mellan albaner och serber någonsin och att han då lyckades slå ner en jävla massa serber, osv osv osv..

Han ljuger alltså nästan om allting, helt utan att skämmas över det också. Han kan sitta i baksätet i en bil på väg till McDonalds och snacka i mobil och plötsligt säga "Nej sorry mannen jag kan inte idag jag är på väg till min producent"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in