2008-09-04, 17:11
Medlem
DropOuts avatar
Ni som är intresserade av mytomani borde köpa seriehäftet "Lura mig!" som är gjord av Simon Gärdenfors. Riktigt roliga historier och en fin insikt i livet som mytoman. Finns att köpa på galagos hemsida för under hundralappen!
Citera
2008-09-06, 17:17
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropOut
Ni som är intresserade av mytomani borde köpa seriehäftet "Lura mig!" som är gjord av Simon Gärdenfors. Riktigt roliga historier och en fin insikt i livet som mytoman. Finns att köpa på galagos hemsida för under hundralappen!
Kan inte nån köpa o lägga upp den

Roliga historier förresten, gillade speciellt albanen då man vet att den är sann
Citera
2008-09-06, 17:40
Medlem
gugglianos avatar
en kärring som jag knullade i mina yngre dar, hon är 11 år äldre, emn skit samma, hade många myter om släkt och vänner,

hon var syster till en världsberömd svensk hockeyspelare, men hon fick inte ens nämna hans namn, för då skulle folk försöka gå igenom henne för att tigga pengar osv.

hon hade bott och festat på mallorca med tjejen som spelade Annika i pippi långstrump

hon hade spöat 4 grabbar som inte ville lämna en fest där hon var "vakt"

hon hade varit elitsimmerska

hennes fd. man var kampsportsmästare, men hon fick såklart inte säga i vilken kampsport, eller vilken grad han hade

moget av en 37-årig kvinna
Citera
2008-09-06, 18:17
Medlem
Kommer ihåg en blatte som berättat hur han varit i en klubb med sin kusin. Sen började han tjaffsa med 10 st grabbar, så han och hans kusin spöa dem. '' sen när vi märkte att det var Arkans män gick därifrån fort som fan''. Haha

Han har också berättat att han dödat en med en fickkniv, och att en bomb exploderat 20 cm från hans huvud
Citera
2008-09-06, 18:30
Medlem
FarbrorBruns avatar
Hade en snubbe i min klass som var rätt glad i att hitta på saker.

En av höjdarna var när han berättade att han hade blivit jag av 7 vildsvin i skogen.
Citera
2008-09-06, 19:18
Medlem
Gojcins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBrun
Hade en snubbe i min klass som var rätt glad i att hitta på saker.

En av höjdarna var när han berättade att han hade blivit jag av 7 vildsvin i skogen.

Gjorde 7 vildsvin honom till FarbrorBrun? Jävlar..
Citera
2008-09-06, 22:23
Medlem
En invandrarkompis kusiner hade tydligen jättemycket vapen(det är ganska troligt, i efterkrigstidens bosnien), men det som blir lite tokigt är att de hade dragit hit en del vapen, bara för sakens skull, eller så att de kunde vakta sitt nya fina hus.
"Hur hade de gjort issåfall då, jag menar, det GÅR inte att smuggla in vapen i landet när man åker hit med flyg. Om de inte kom hit med roddbåt då." frågade jag halvsarkastiskt.
"Nä, de flög visst in med vapen. De har de sagt själva." svarade han.
Ja, tänk, dessa invandrar kusiner, vad de kan.

De hade även hittat en AK-47/alternativt bazooka(!!) på bakgårn, hittat några slags patroner/pansar skott helt random några mil bort, som de såklart gjort om så att de passar i geväret/bazookan.
Säger det igen; Ja, tänk, dessa invandrar kusiner, vad de kan.
Citera
2008-09-06, 23:31
Medlem
Schnauzers avatar
när man var liten umgicks man med folk bara för att de bodde i närheten. min kompis bodde några meter från mig, och det var den enda anlegningen eftersom han var världens största mytoman. fast jag inte alls var gammal tog det inte så lång tid att lista ut att han ljög om allt.

han bodde med sin mamma och jag frågade var hans pappa var. han svarade att hans pappa var general och ägde världens största minfält. inte helt omöjligt att tro på, men när han berättade nästa steg i historien brast trovärdigheten. han började berätta att hans pappa hade övervakningskameror med inbyggda bazookas och automatvapen installerade brevid alla fågelbona i träden på hans tomt. så fort fågeln rörde sig så fick den en raket i pannan. minfältet var såklart byggt för att döda fåglarna.
nu till det värsta i berättelsen.
hans pappa var ju general och hade därmed tillgång till en fjärrkontroll med en knapp på. tryckte man på knappen kom det militärflyg, militärhelikoptrar, stridsvagnar, soldater, you name it. min vän hade såklart snott den knappen, så om jag inte gav honom lite lego och lånade ut mina rullskridskor skulle han minsann trycka på knappen och då fick jag ångra mig själv.
självklart fattade jag att han ljög så jag började ge tillbaks med samma medel efter ett tag. underhållande.

en jävligt privat historia, tror inte att den funkar här men jag ger det ett försök. kanske nån som gillar det, väckte en massa gamla minnen till liv hos mig iaf.

EDIT: kom på en sak till som hände i samma veva. hade en annan kompis som jag umgicks med enbart för att han bodde nära och var i samma ålder. han var en flykting från kroatien och hade ett invandrarnamn, ändå sa han att han hette kalle och det trodde jag alla åren jag kände honom, hans mor måste undrat varför jag kallade honom för ett namn som inte var hans. "kalle" sa också att han hade en atombomb i trädgården i deras hus i kroatien.
Senast redigerad av Schnauzer 2008-09-06 kl. 23:33.
Citera
2008-09-07, 12:40
Medlem
Raschoels avatar
Finns redan en mytoman-tråd i psykologiforumet.
Citera
2008-09-07, 13:08
Medlem
Jag gick en yrkesutbildning tillsammans med en medelålders man som hade nya historier varje dag. Finns hur mycket som helst, men tar några iaf.

Han hade en kompis som körde dragrace med en funny car, och han åkte tydligen kvartsmilen på 3,77 sek vilket är lustigt då världsrekordet i top fuel är 4,4 nånting... Men det lustigaste är att dom var på en tävling och så rasade dom ett vevlager, men dom ville köra en repa till så dom sprang ut i skogen, hämtade björknäver och la dit istället för lagret. Det höll tydligen rätt många repor efter det dessutom.

Han hade även en hel hög med fastigheter runt om i Sverige, bland annat en stuga som han tänkte sälja och vi hakade på och frågade om vi kunde få kolla på den. Så vi åkte runt nån timme utanför stan för han "hade glömt var den fanns"...

Han hade även en massa kontakter inom HA, höll på med kampsport, sportdykning, var pilot, sysslade med dragrace, körde rally, var mångmiljonär. Inte illa för en karl på 150kg som höll på att svettas ihjäl då han bara såg en trapp.

Han fick efter många om och men till slut ett jobb som svetsare, men fick sparken bara efter nån dag då han stal en flång ny svets och bar ut till bilen på fikapausen. Smart...
Citera
2008-09-09, 21:55
Bannlyst
Känner till en del mytomaner: En kille som var några år äldre än mig och som via sociala( vet inte varför dock) placerats att jobba på ungdomsgården. Han hittade på bra historier dock

Bla hade han beställt en mountainbike med 48 växlar men kuggen fick inte plats

Han kom med dom mest bizarra dryckeshistorier också om att han druckit en karta starköl+ ett helrör under loppet av 3 timmar.

En gång hade han också en dator som kostade 50 000 men som stavade " trött" fel och som han därför slängde bort.

Edit: Höll ju på att glömma bort det bästa. En dag så deklararerade denna killen stolt att han snart skulle sluta" jobba " på fritidsgården. Han skulle nämligen till USA till hösten. Vi undrade naturligtvis vad han skulle göra där. Svaret blev: "Jag ska va ljustekniker åt bon jovi"! Och det ska man höra från ett socialfall som inte ens kunde sköta ungdomsgårdens discolight
Senast redigerad av Lawless78 2008-09-09 kl. 22:04.
Citera
2008-09-09, 22:23
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Känner till En kille som hittade på bra historier dock

Bla hade han beställt en mountainbike med 48 växlar men kuggen fick inte plats

hehehe, 48 växlar
6 drev fram och 8 bak alltså, eller kanske 4 fram och 12 bak, sweet maffigt vevparti om inte annat, och vilken grotesk kedjelinje

hälsa killen att hela cykelindustrin vill veta var han funnit ett sånt underverk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in