2012-11-06, 15:06
Medlem
Idiotpods avatar
Mycket underhållande tråd! Alla känner vi dessa underbara mytonormar som förgyller våran vardag!

Min tur!
Hade en lärare på gymnasiet som minsann hade varit "hedersmedlem" i Hells Angels och hade en armlänk att visa upp som bevis. Det stod mycket riktigt "Hells Angels" på armlänken, men inte fan är han en människa som skulle kunna vara med där! Han har inte ens körkort vid ca 50 års ålder.

Även hävdat att när han jobbade som kock i usa(bullshit) så fick han vara personlig kock åt Donald Trump i ett halvt år samt att han var underklädes-modell på denna tid.

Hade haft massor utav gaddar ifrån sin tid i Hells Angels men tagit bort alla med hjälp av laser. (Han var "med" där på ca 70-talet tror jag han sa)

Rövarhistorier är ack så roliga! Dock kan de bli tröttsamma som tusan efter ett tag, man börjar verkligen undra vad det är för människor man pratar med ibland..
Citera
2012-11-06, 15:08
Medlem
IDeclareWars avatar
En gammal bekant led av mytomani.

Han var självsäker som fan när han berättade sina historier, men denna tog priset.

Han hade varit i skogen med sin cross, då han kom till en sjö, där det stod en ramp.
Och i sjön var det en ubåt.

Så han tog fart som fan, hoppade ut och "grindade" på hela ubåten och landade på andra sidan sjön. Och då kom det folk som hade tittat på hela händelsen, som kom fram och gratulerade till hans stunt.

Likadant om man vill jävlas med killen, och frågar honom om han sett "Marsmonstret som åt bajs" som inte finns, så säger han "Självklart".

Säger man att den inte finns, säger han att det har iaf han gjort
Citera
2012-11-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWest
Fanns en snubbe på min skola back in the days som var proffs alltså.

En av historierna var att när han bodde i sitt hemland där det var krig hade hans pappa fått huvudet
av skjuten med en bazooka. Då bad hans pappa honom att sy ihop hans huvud sagt och gjort han syr ihop huvudet på kroppen igen men det var åt fel håll så han pappa reser sig upp och ger honom en smäll på käften och säger kolla vad du har gjort! Så han fick sy om den igen.

Eller när hans pappa jagade och dödade en björn med en smörkniv...

Vafan, den med bazookan skrev ju någon för ett par sidor sen. Är det inception myttning på gång?
Citera
2012-11-06, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Här: http://www.youtube.com/watch?v=7XWsdoj5Yk8

Så jävla störd kille alltså...
Citera
2012-11-06, 15:25
Medlem
Det var en kille som ljög om verkligen allt. Väldigt underhållande.
Han skröt om att han hade 2 pansarvagnar i sitt garage och hur han klippte gräset med dynamit och han hade även jätte mycket vapen. Kul kul.

Sen fanns det en tjej som ljög väldigt mycket och då var hon kanske 13 när hon sa så här.
-Hon hade blivit gravid 5 gånger.
-Hon hade prostituerat sig i Stockholm i flera år.
-Hennes pappa hade våldtagit henne och hon hade blivit det av andra också x många gånger.

Om det här skulle vara sant så varför skulle man prata om det öppet? Man gör inte det. Fel i huvudet på henne.

Men det bästa man kan göra mot en mytoman som skryter är att äga ut dom som det här som jag fick höra.
Va en kille som skröt att han hade kört mellan Stockholm - Uppsala på 7 minuter (Ghostrider gjorde det på 13-15 min eller nåt sånt) och han som myttaren sa det till sa: VA?! Bara? Jag har gjort det på 4 min.
Då blev han ägd och skämdes.
Citera
2012-11-06, 15:47
Medlem
Evert-Svens avatar
Nja det jag kan komma på handlar om mig själv. Jag skulle väl inte kalla mig för mytoman men jag tycker det är kul att lura i folk de mest bisarra saker.

Till exempel så kör jag runt i en opel corsa från 1984, liten plåtburk. En dag fick jag då låna min mors BMW 320 -08 när jag körde hem till en kompis. Han undrade då vad jag gjort av corsan och jag sa då att jag bytte den mot BMW'n. Jag slängde ur mig att jag hittat en snubbe som ville bli av med sin bil eftersom den kostade honom för mycket och han använde den ändå bara till att pendla ett par km fram och tilbaks till jobbet. Min corsa då, som skatten är väldigt lindrig på och i relativit bra skick passade då perfekt. Så sa jag att jag la 10 000 i mellanskillnad och fick BMW'n.

Detta trodde min kompis på.

En annan kompis lura jag i att Sveriges konung spelade wow. Började som ett missförstånd som involverade en gammal spelare som hette Kungen. Väl där var det bara att späda på.
Citera
2012-11-06, 15:54
Medlem
T-Rexens avatar
Många av dessa historier har nog berättats som ett skämt eller dyligt, och att det är ni naiva fjortis flashbackare som tolkar det som mytomani. Bra tråd för övrigt, några riktiga guldkorn har langats. Keep 'em coming!
Citera
2012-11-06, 15:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=RxWfKIZNyOk Jag är den svarta, tror han ljög. Vilken mytoman...
Citera
2012-11-06, 15:57
Medlem
Thubbes avatar
En kompis har sedan sexton års ålder påstått att han en gång träffade en f.d. lärare på en klubb som bjöd honom på två lappar LSD. Han har även berättat att han under trippen på sagda LSD dragit med sig ett gäng randoms från denna klubb, brutit sig in i en bil utanför, tjuvkopplat den och kört ca 500 meter.

Alltså:
16 år
2 lappar LSD av f.d. lärare
Bryter sig in i, tjuvkopplar, och kör 500 meter i en manuellt växlad bil

Denna person påstår sig även under mellanstadiet ha varit medlem i ett ashårt gäng med vilka han rånat folk, våldtagit tjejer dubbelt så gamla som honom och brännt ner en bensinmack.
Han har även, med detta gäng, tagit alla droger som går att få tag på i sverige, inklusive DMT.

Citat:
Ursprungligen postat av IDeclareWar
Likadant om man vill jävlas med killen, och frågar honom om han sett "Marsmonstret som åt bajs" som inte finns, så säger han "Självklart".
Hehe det finns fan ingenting bättre än att lura mytomaner i fällor på det sättet.
Senast redigerad av Thubbe 2012-11-06 kl. 16:05.
Citera
2012-11-06, 16:04
Medlem
farbrorankas avatar
En snubbe berättade att han va med i 11:e Sep, han satt i en av flygen men klara sig med bara skrubbsår.
Citera
2012-11-06, 16:39
Medlem
I grundskolan fanns det ju en hel del kompisar med tvivelaktiga upplevelser. Enda upp i högstadiet hade jag en kille som hävdade att han vid ett tillfälle blivit beskjuten av en helikopter när hans familj befann sig i ett flygplan. Hans hund kunde även fälla träd, så stark var den.
Citera
2012-11-06, 16:42
Medlem
En story från en kollega som myttade HELA tiden och berättade helt osannolika händelser..

"Det var fest ute hos polaren och min kompis hamnade i bråk med ett blattegäng, vi hörde skriken och sprang dit. Blattarna tog sin bil och skulle köra därifrån, fan heller tänkte jag.. När de ska köra iväg så kör jag en hoppspark genom bakrutan så den går sönder och träffar ena killen i huvudet."

Kommer tyvärr inte ihåg fler. det är ganska underhållande att lyssna på mytomaner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in