2012-11-10, 00:11
Medlem
a2dgs avatar
Har en snickare på jobbet som snackade om att han hade hämtat ut en helt ny Volvo V70 R 06a direkt från fabrik.
Det gick inte mer än två månader när hans fru var ute och körde och motorn gick sönder, det var tydligen "ingen olja" i motorn, så dem skrotade hela bilen, inte ett smack fanns kvar sa han.

Hehe, kommer aldrig glömma det.
Citera
2012-11-10, 00:49
Medlem
kukflashbacks avatar
Vet en snubbe i Göteborg som en polare jobbade med. Reparerade hissar om jag inte minns fel.
Han var tydligen en jävel på att ljuga ihop historier.
JS var hans initialer. Någon som vet något om denne?

Han har vunnit pengar hit och dit.
Haft cancer ett flertal gånger.
Ägt de flesta häftiga bilar.
Gjort det mesta som står här inne
Citera
2012-11-10, 03:51
Medlem
En vän till mig som numera är lite utav en legend var alltid väldigt duktig på att vara värst. Han lyckades alltid känna någon som hade värre saker än det alla andra i rummet diskuterade, t.ex hans pappa. Det finns så mycket kul och det kommer nog upp så småningom.

Min personliga favorit är däremot när vi sitter på en förfest, och några började rapbattla varandra, fular sig liksom. Då hoppar han in och berättar hur han tagit bussen 3 mil in till storstan en fredagskväll, helt själv. Och bara gått runt. Efter ett tag träffar han på 5 blattar någonstans som han hade börjat battlat med av okänd anledning och sedan spöat alla 5, därefter tagit bussen hem. Helt kyligt, det var inga konstigheter med det liksom. Konstigt nog så finns det ingen som var med och kunde verifiera detta, som alla andra gånger.
Citera
2012-11-10, 10:56
Medlem
Tisseltassels avatar
Vi var ijoförsig barn men min kompis hävdade att hans familj hade ett stort holländskt arv att ta ut, så stort att om de tog ut det skulle hela Nederländerna sättas i konkurs.

Här är dock Sveriges bästa mytoman. Antar att videon redan nämnts i tråden?

https://www.youtube.com/watch?v=7XWsdoj5Yk8
Citera
2012-11-10, 13:40
Medlem
Fanns en kille i samma skola som mig när jag gick på högstadiet. Han var alltid väldigt speciell och kunde få plötsliga utbrott så det måste ha varit något fel på honom. Vi kan kalla honom Jan.

I vilket fall som helst, Jan var en riktig mytoman och kunde berätta de otroligaste historierna. Minns en skön som han verkligen försökte lura i mig och några andra killar.

Jan hade fått ett litet sår på tummen i samband med träslöjden och jag frågade vad som hänt. Då säger han att det gör väldigt ont på grund av en sak som hände när han var mindre, och myten spinner igång. När han var liten hade han varit påväg hem från dagis (själv, såklart) när han mötte en pitbull. Hunden bet av honom tummen och sprang ut på vägen intill, för att sedan, med käften, KASTA tummen i en sopbil som åkte förbi.

Han försökte springa ikapp men hann inte, så han gick hem. Väl hemma så lyckas han somna framför TV:n. Han blir väckt av att pappan (som jobbar på den lokala soptippen) kommer hem. Pappan hade hittat en tumme bland alla sopor och lyckats se att det var Jans tumme, men ändå jobbat resten av dagen eftersom han visste vilken hård liten kille Jan var.

Jan fick tillbaks sitt finger och sydde själv fast det, och det var därför han hade så ont i fingret den där dagen i skolan.
Citera
2012-11-10, 16:07
Medlem
En snubbe som jag jobbade med en kort period drog några helt bisarra lögner emellanåt.

Hans syster var tydligen framgångsrik arkitekt och hade köpt en Audi R8 som han hade lånat en sväng, killen hade inte ens körkort till att börja med. Han fick dock låna bilen när som helst.

Han hade åkt mellan Karlstad-Stockholm och blivit stoppad av polisen när han kört i drygt 300km/h, polisen hade dock blivit så imponerad av honom så han släppte honom vidare med uppmaningen att följa hastighetsbegränsningarna. Snubben hade rivstartartat därifrån och fortsatt i 300km/h vidare till Stockholm.

När han efter några dagar var på väg hem blev han åter stannad av samma polis i samma hastighet. Polisen brister då ut: Du är så jävla kylig så jag kan inte straffa dig för det här, skynda dig hem nu så drar vi ett streck över allt ihopa. Polisen hade även uppmanat honom att pressa bilen så hårt han kunde så han fick höra det sköna motorljudet.
Citera
2012-11-10, 17:06
Medlem
Var en snubbe som gick i min klass under mellanstadiet samt en dag under högstadiet (efter det gick han runt ensam på träslöjden varje dag utan att gå på en enda lektion på tre års tid) som var tidernas jävla mytoman. Det tog verkligen aldrig slut på myter.
En jag minns väl är den dagen han berättade att han hade massvis med bilar hemma. En av dessa hade han byggt själv, det var en speciell polisbil med en hemmabyggd GPS som han kan se alla poliser på i hela Sverige så han kan hjälpa dem med sin laserpistol. Laserpistolen hade han såklart byggt själv =)

Fick även höra en historia av min kompis som gick IV senare och hamnade i samma klass som honom. Första dagen skulle alla säga en sak som var sann och en sak som var påhittad om de själva, sen skulle folk gissa vilken som var sann. Ungefär såhär gick hans historier:
"Jag har tolv bilar, sju motorcyklar och 8 båtar" samt "Jag har 8 bilar, 15 båtar och 19 motorcyklar". Redan där gick det utför och tydligen var det någon som slog ner honom efter någon vecka av konstanta myter och därefter hoppade han av.
Citera
2012-11-10, 17:31
Medlem
Kluffs avatar
En familj som är vän till vår familj har en son som är världens mytoman. Han kan dra de roligaste berättelserna:

En gång hade han cyklat runt på sin svindyra BMX-cykel (som han inte hade), och råkat köra ut från en klippa och fallit handlöst mot marken. Cykeln hade oturligt nog fastnat i ett 15 meter högt träd som han var tvungen att bränna ner för att få tag på cykeln igen! En annan gång när han drog samma berättelse hade han istället sågat ner trädet för att få tag i cykeln. När jag påpekade det blev han helt tyst, och sa sedan att han hade blandat ihop händelsen .

En annan gång berättade han att han gick i bågskytteklubb, och eftersom han var så jävla bra fick han låna skyttelärarens über-båge som kunde avfyra pilar i över 300 m/s. För att komma till nästa "nivå" i bågskytteklubben var han tvungen att fälla ett vildsvin i full galopp med ovan nämnda båge från ett par hundra meters avstånd, vilket han lyckades med.

För många år sedan när båda familjerna var ute och campade, satt jag och min syster och spelade Texas Hold'Em halvt på skoj med såna marker. Självklart kommer mytomanen fram till oss och ser att vi spelar poker. Shit, då får vi minsann reda på att han är ett pokerproffs (notera att vi var typ 12 år då) som har vunnit rätt stora pengar under turneringar. Han ville vara med och köra lite med oss, vilket han fick. Han kunde inte ens de mest grundläggande reglerna för Texas Hold'Em, och så hittade han på egna regler och skyllde på att det var VI som inte kunde reglerna.

På senare år fick jag reda på att killen är oerhört mobbad i skolan och har inga vänner eller nånting. Då var det inte lika roligt längre med att han ljög om saker, eftersom det antagligen var för att verka häftig för att passa in.
Citera
2012-11-10, 18:10
Medlem
klockan123s avatar
En kille berättade att han var och fiskade i sitt hemland, när hans pappa fick upp en stor fisk sa han att den födde en "fiskvalp" i båten.
Citera
2012-11-10, 18:27
Medlem
Har en "vän" som ALLTID pratade med mig påväg till skolan när vi satt på tåget och bussen, han har alltid något nytt att bjuda på!

En klassiker han gillar att dra är att hans morfar köpte en ferarri till honom för 25.000kr, den var helt isärplockad, olackad, rostig osv osv osv. Men nu har dom jobbat på den bilen ihop i ett par år och den är snart klar! Den är så jävla fin och underbar inga fel alls! Bara lite småplock kvar och när han får sitt körkort ska han få denna bil gratis av morfar! För att inte glömma är bilen är 250.000 miljoner kronor! så han funderar lite grann på att sälja den....
Citera
2012-11-10, 22:38
Medlem
Jag hade en klasskamrat som alltid kom med dom mest otroliga historierna. Han förgyllde verkligen min skolgång.

Vi stod ett gäng och pratade triathlon på en håltimme en gång, det var en specifik tävling som årligen hålls i vår kommun. Han kläcker då ur sig att han var med förra året varpå någon då frågar honom vilken tid han gick i mål på.
29 minuter svarar han. Vi gick sen in på tävlingens hemsida, förra årets vinnartid var på runt 9 timmar....
Citera
2012-11-10, 23:21
Medlem
ReinsDyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
När jag var yngre spelade vi en hel del world of warcraft tillsammans, där mötte vi en snubbe som hette Per Lager, kallade sig Pelle.
Han berättade helt otroliga saker när vi pratade i skype, det gick överstyr så vi blev misstänksamma. Han berättade om hur otroligt rik han var, det fanns inget i världen hans pappa inte kunde köpa. En gång när vi spelade wow tillsammans berättade han hur han hade en riktigt het, naken tjej i sin säng men han ville hellre hjälpa oss i spelet för vi behövde det.

Det roligaste är att min vän hittade den här tråden: http://www.fragbite.se/?threadID=798515 Första texten handlar om honom, kände direkt igen ett par roliga lögner han hade dragit för oss.

hahaha Peller Lager är en lokalkändis, han bor ca 5km från mig. Och allt som står om honom på fragbite stämmer, alltså att han har ljugit om det där inte att han har gjort jack shit av det. haha tror fan jag ska ge mig ut på lite sightseeing och försöka få några bilder på legenden xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in