2012-11-17, 16:58
Medlem
ojns avatar
Sammanfogat några trådar.
/Moderator
Citera
2012-11-19, 11:53
Medlem
Pontrs avatar
Jaha. Som uppdatering kan jag säga att samma kompis som innan har börjat prata strunt igen. Han säger att han har hackat Barrack Obamas youtubekonto, som han direkt stängde ner. Sen så ska han också åka till Helsingfors till jullovet Och bo i ett spökat hus, men han sa inte var i helsingfors.

Hoppas det bara är mytomani, för han låter lite tokig nu.
Citera
2012-11-19, 12:06
Medlem
kerfuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontr
Jaha. Som uppdatering kan jag säga att samma kompis som innan har börjat prata strunt igen. Han säger att han har hackat Barrack Obamas youtubekonto, som han direkt stängde ner. Sen så ska han också åka till Helsingfors till jullovet Och bo i ett spökat hus, men han sa inte var i helsingfors.

Hoppas det bara är mytomani, för han låter lite tokig nu.

Alltså hur roligt det än är med kompisar som drar rövarhistorier så skulle nog jag bli lite oroad om min polare babblade sådär..
Hur mår han i övrigt?
Citera
2012-11-19, 13:32
Medlem
Pontrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
Alltså hur roligt det än är med kompisar som drar rövarhistorier så skulle nog jag bli lite oroad om min polare babblade sådär..
Hur mår han i övrigt?

Av andra elever vet jag att han har hoppat av alla karaktärsämnena han har testat på gymnasiet och kör nu bara på grundämnen. Vad jag vet efter att ha pratat med honom många gånger, är att han längtar till helgerna så att han får börja dricka. Han tror också att om han skulle sätta på 1:a klassarnas finskalärare skulle ge honom hög status bland killarna.

Jag just det, nu minns jag en gammal grej: han ska tydligen ha hetat Clas Ohlson, men var tvungen att byta namn när han blev trakkaserad på telefon av folk som ville köpa målarpenslar.
Citera
2012-11-24, 16:13
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Har en på jobbet som aldrig kan hålla käften när någon berättar något, för han har alltid någon kompis som har gjort likadant eller liknande som i historien någon berättar.
Finns många, för det kommer nya varje lunch...
Men en bra var iaf när vi diskuterade mönstringen med styrke och konditionstest där han minsann hade suttit på spinningcykeln(konditionstestet) så länge att dom bad honom gå av... Då var han knappt svettig heller... Medan hans kompis som var tyngdlyftare hade sönder maskinen man mätte styrkan med för att han var så stark!

Haha kom på en till godbit från lunchrummet!
Vi diskuterade alkoholmätare, promille och sånt. Tydligen hade han, samma kille som innan, haft 4 promille när han vaknade efter en redig fylla, varpå vi andra påpekade att man är död då så sa han typ "Öööh nä asså det är sant! Jag hade säkert 7 promille kvällen innan!"
Citera
2012-11-25, 05:15
Medlem
ADHD-syndromets avatar
En avlägsen bekant försökte till varje pris övertyga mig om att dennes hund kunde klockan utantill och fungerade som väckarklocka . Kl 7 varje morgon skällde den för att väcka honom . Visste att personen i fråga är en notorisk mytoman .Som vid ett annat tillfälle berättade att han krockat på sin moped med en lastbil och hamnat på flaket därefter körts till en soptipp där han dumpats .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-11-25 kl. 05:17.
Citera
2012-12-02, 16:58
Medlem
Detta förstår jag inte hur en sk "vuxen" person ens kan försöka lura i någon men here it goes!
Jag köpte ett nytt hårband för två veckor sedan ungefär som var utsmyckat med lite silver-krimskrams och saker på så det kostade 359kr för att vara exakt och jag var mycket glad över denna hårprydnad, jag hade detta på mig på en fest och visade stolt upp vad jag hade köpt. När festen var över och jag vaknade hemma så insåg jag att jag hade tappat bort mitt fina hårdband, ledsen som jag var ringde jag festvärden och frågade om han hade sett det vid städningen vilket han inte hade gjort, ringde några vänner och skulle se om dom hade sett det, men ingen lycka där heller. När jag sedan var ute på en PW i det kalla vädret mötte jag en av mina tjejvänner på vägen och hon sa "jag har ditt hårband" Jag blev jätteglad och frågade vart hon hade hittat det, hennes svar blev "I skogen" O ja jag blev MYCKET fundersam då jag inte vistats i någon skog? Men snabbt innan jag hann svara vräkte hon ur sig : Jag fick faktiskt klättra upp i ett jättehögt träd för att få tag på det! Då skrattade jag lite skämtsamt och sa hahha jaavisst, o hon sa "Det är sant! Kolla märkena på mina ben och armar, visserligen hade hon massa småsår men jag pratade bort mig istället för att hon skulle trassla in sig i fler lögner. Liksom, hur troligt är det att någon kastat upp mitt hårband i ett jättehögt träd och sedan har hon mitt i vintern bara fått syn på det även fast det är kolsvart ute? Och sedan klättrat upp i trädet i princip naken? Hmm... låter misstänksamt..
Citera
2012-12-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontr
Jag just det, nu minns jag en gammal grej: han ska tydligen ha hetat Clas Ohlson, men var tvungen att byta namn när han blev trakkaserad på telefon av folk som ville köpa målarpenslar.

Hahaha... Klockrent ju! Den ska jag sno och börja köra med själv!
Citera
2012-12-29, 00:24
Bannlyst
Vem är jucklo ?
Citera
2013-01-23, 12:43
Medlem
galnasmedens avatar
Har en chef som kan lura i folk att en vägg är lila som i själva verket är i en helt annan färg.
Det som är ännu mer skrämmande är att hans överordnade tror på det han säger.
Eller så har han hållhake på dom...

Den här mytomanen ljuger verkligen så han tror sig själv.
Man kan ibland se honom "smaka på" lögnen han drog och nästan stolt le åt sig själv.
I detta fall går mytomani och kleptomani hand i hand.
Han skulle kunna sälja sin egen mamma och övertyga alla runt omkring sig om att han gjorde en bra affär.

Att "smita" ifrån jobbet är vardagsmat för honom. Han har alltid en ursäkt att komma med.
När det inte passar honom spelar han dum. "Jag trodde det var på det andra viset" eller "Det hade jag ingen aning om".

Jag måste dock ge killen credit för sitt sätt.
Han tjänar rätt bra, han får företaget att betala vissa av hans egna hushållsinköp, o han håller sig flytande hela tiden. Så fort någon är i närheten av att komma på hans lögner ser han till att det blir en arbetsplatskonflikt och den underordnade får byta arbetsuppgifter...

Det jobbigaste är att man i stort sett bara kan se på och inte kunna göra något.
Citera
2013-01-23, 13:13
Medlem
Smack-A-Hoes avatar
Kom att tänka på en man i 40 års åldern som, när jag var yngre ägde det lokala internetcafét vilket även var det enda där fanns. Såklart hängde det massvis med ungdomar där och det bästa han visste var att ljuga ihop en aning sjuka bravader för oss, såklart trodde denne man att allt detta faktiskt hänt honom.

Några historier jag kommer ihåg är;
Han hade gått till sängs med en gift kvinna, mannen hade kommit på dem, kastat en yxa som hade satt sig i hans skalle, då slet han ut yxan o kastade tillbaka den i mannens huvud, han dog självfallet.

En annan var när han skulle hoppa fallskärm över Atlanten, fallskärmen vecklades inte ut så han gjorde något han kallade för svandycket ner i havet, från 3000 meters höjd och simmade in till land.

Sen vill jag minnas någon historia om hur han vart jagad av FBI, som han körde ifrån med sin oerhört trimmade gocart... Hur som helst så gick det i konkurs för han då han blev så besatt av WoW att han knappt kunde lämna sin stol för att ta betalt.
Citera
2013-01-23, 13:18
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smack-A-Hoe
En annan var när han skulle hoppa fallskärm över Atlanten, fallskärmen vecklades inte ut så han gjorde något han kallade för svandycket ner i havet, från 3000 meters höjd och simmade in till land.

Man undrar ju hur det egentligen var tänkt att hoppet skulle gå till? Hade han inte behövt simma om fallskärmen vecklades ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in