2012-11-09, 13:22
Medlem
Wiijkes avatar
Jag ÄLSKAR denna tråden! Tack för alla underbara skratt!!

Ont: jag hade en vän som mindre som var väldigt snabb att berätta att han skulle ut och resa på sommaren.. Dessvärre fick man senare veta att han aldrig hade varit ute och rest fast han berätta om alla sköna stränder osv! Synd..
Citera
2012-11-09, 13:59
Medlem
Give-Em-Alls avatar
En mytoman jag träffade berättade om sin lumpentid! Jag berättade att jag hade varit Insatssoldat, och det visade sig att han också hade varit det.

Vi kom in på soldatprovet (Eller baskermarschen), och jag berättade om mitt soldatprov, som hade varit en 10 mil lång marsch genom stora delar av Uppland (Från Marma skjutfält till Uppsala Garnison~10 mil landsväg) på 4 dagar.

Han ville ju inte verka sämre, så han berättade att hans också var 4 dagar, men att hans pluton gått 8 mil(!) per dag, d.v.s. 32 mil (Ungefär som från Stockholm till Karlstad). Först och främst måste man gå jävligt fort för att klara av 8 mil per dag, nästan springa hela vägen, helt utan varesig sömn eller någon typ av vila, vilket är praktiskt omöjligt att göra utan att få svåra men för livet. Till råga på allt berättade han att de hade haft en packning på hela 40(!) kilo, och att de inte ens hade ätit ens ett litet pepparkorn på hela vägen. Då var jag naturligtvis tvungen att fråga vart detta skulle ha skett? Svaret blev att han gått från norra Blekinge till Karlskrona, vilket knappast är en sträcka på mer än 10 mil, absolut mest 15 mil.

Sedan har vi ju det faktum att denna kille inte var någon Jägare direkt, utan en helt vanlig insatssoldat, vilket knappast ställer krav att du ska kunna genomföra något som är nästintill omöjligt!

Hela denna lögn gjorde att jag trots allt blev stolt över att jag inte behövde ljuga om mina 10 mil vi gått på 4 dagar
Citera
2012-11-09, 14:09
Medlem
UgLyBastards avatar
Har hört en del om en kille som kallas thörn, han är en legend inom mytomani från dalarna, detta är en kändis.

Hans mormor bodde i tyskland sa han (fast vi hade träffat henne och hon bodde i dalarna) hursomhelst så kunde hon fixa supertrim till hans moppe, en zundapp ks50, från tyskland, men det hände såklart aldrig. hans mamma hade tydligen åkt på autobahn i en volvo i 400km/h och frontalkrockat då hon hade kört över i fel fil, och sen hade hon bara gått därifrån.

Synd om killen, han sitter på säters sjukhus nu. denne dåren skulle man kunna ha en egen tråd om. helt övertygad om att folk vet vem det är. har stulit en ambulans och krockat med en brandbil bl.a.
Citera
2012-11-09, 14:16
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Har hört en del om en kille som kallas thörn, han är en legend inom mytomani från dalarna, detta är en kändis.

Hans mormor bodde i tyskland sa han (fast vi hade träffat henne och hon bodde i dalarna) hursomhelst så kunde hon fixa supertrim till hans moppe, en zundapp ks50, från tyskland, men det hände såklart aldrig. hans mamma hade tydligen åkt på autobahn i en volvo i 400km/h och frontalkrockat då hon hade kört över i fel fil, och sen hade hon bara gått därifrån.

Synd om killen, han sitter på säters sjukhus nu. denne dåren skulle man kunna ha en egen tråd om. helt övertygad om att folk vet vem det är. har stulit en ambulans och krockat med en brandbil bl.a.
Det roligaste med alla såna där mytomaner är att man själv ljög om såna saker när man var liten. Jag ljög t.ex. om min bror från Tyskland, att han var statist i Titanic, att han var en legend inom "Tysk-wrestling" och att han hade en pistol som han lovade använda mot alla som var dumma mot mig. Sånt försvann ju med tiden, men att vissa fortsatte är ju bara det jävligt komiskt:D
Citera
2012-11-09, 16:45
Medlem
Megalogics avatar
En gammal klasskompis har hittat på ett och annat kan man säga.
han gillade att hitta på saker, främst i kategorierna brudar,bilar och pengar.

han åkte på greklandssemester med familjen... när han kom hem frågade jag om han hade haft det bra. ja visst,jag var på björnjakt i bergen sa han.

han hade vart på marsstrand på segelveckan eller något. stod i en kö till en kiosk för att köpa glass.
då kommer det fram en helt random brud till honom och säger, "jag har mens men jag måste ha kuk någonstans" och sög av honom i en närliggande buske.

jag hade försökt nå honom en dag men han hade inte svarat, så han ringde dagen därpå och talade om för mig att anledningen att han inte svarade var att han var på en privat bilmässa med bla kungen som han minglade lite med.

kan göra denna tråd oändligt lång.

men killen är i övrigt störtskön, trevlig,rolig,ställer alltid upp. en bra kompis helt enkelt.
Citera
2012-11-09, 17:11
Medlem
powderfuckers avatar
finns ju 2 olika mytomaner. de farliga är de som sabbar förhållanden och manipulerar grupper (skola arbete mm) sedan finns de ju de helt ofarliga som enbart gör det av för stort ego eller taskig självkänsla.
själv har jag gjort bort mig många gånger och trasslat in mig i lögner som vart svåra att reda ut.
kommer ihåg i åttan att jag ljög om att jag hade knullat. min kompis visste nog att jag ljög så han satte press på mig o jag gjorde lite åtgärder. skapade en mobilkontakt med "sara" som jämt ljöd "Numret du har ringt" varje gång jag skulle upp till test. efter ett tag så fattade jag att han fattade att jag fattade och då lät han mig vara för att han visste att ett erkännande skulle bryta mitt svaga jag totalt.
e man minst i klassen och ingen speciell så snackar man mycket. och ju mer man snackar desto mer lär va skit.
detta var bara en av flera bomber jag lagt i mina yngre dagar till ungefär 15-16 årsåldern
det är väääldigt jobbigt att väl ha trasslat in sig, även i skitlögner så tänker man på dem ändå. kommer på mig ibland att krydda historier och sånt men det gör alla.
man ska nog inte gå under stolen med att många artister/poeter/författare säkert varit myttare men lyckats kanalisera det till berättande.
Senast redigerad av powderfucker 2012-11-09 kl. 17:17.
Citera
2012-11-09, 18:17
Medlem
dannekerrors avatar
Har en på jobbet som aldrig kan hålla käften när någon berättar något, för han har alltid någon kompis som har gjort likadant eller liknande som i historien någon berättar.
Finns många, för det kommer nya varje lunch...
Men en bra var iaf när vi diskuterade mönstringen med styrke och konditionstest där han minsann hade suttit på spinningcykeln(konditionstestet) så länge att dom bad honom gå av... Då var han knappt svettig heller... Medan hans kompis som var tyngdlyftare hade sönder maskinen man mätte styrkan med för att han var så stark!
Citera
2012-11-09, 19:03
Medlem
HaveFuns avatar
Hade en lumpenkompis som var en notorisk lögnare. Men han brukade inte gå runt och ljuga hela tiden det var mest när vi andra skröt om något så skulle han va värre.
EX:
polare 1; jag köpte en 15gb iphone
lögnare: jag med! fast min va 20gb
polare1 börjar fatta vinken och säger att han istället köpte en 30gb
lögnare:30? min va faktiskt 100 (fanns inte ens på marknaden då)

sen håller dom på så till lögnaren är uppe i "har en som inte ens finns på marknaden som har flera TB minne" osv... Låter faktiskt som han trodde på det själv.

Sen så hade tydligen hans farsa en massa bandvagnar, haubitsar och stridsfordon på sin gård i Norrland för han va tydligen en gammal general. Och en massa helikoptrar och skit.

Dessutom skulle denna lögnare få topp-betyg vid muck och det skulle hans gamla farbror fixa för han va också någon överlöjtnant av 2a graden eller något.

Denna person är nog den mest tragiska människa jag har träffat i mitt liv.
Citera
2012-11-09, 21:15
Medlem
friendzones avatar
Mytomanernas mytoman har bland annat berättat att han kört i över 100 km/h in i en bergvägg.
Citera
2012-11-09, 22:19
Medlem
yodadogs avatar
När jag gick på gymnasiet brukade jag följa med min bästa vän ut på rasterna som passiv rökkompis och träffade på en kille som höll på att ge mig psykbryt. Vi är några från klassen som står och diskuterar Mustanger och ventilerar våra personliga åsikter om den nuvarande modellen (detta var år 2006.) Då kommer killen fram från ingenstans och skryter om att hans pappa känner någon på GM som visat honom hur Mustangen kommer se ut år 2010 och att han minsann snart skulle få hem en prototyp. Kan ju säga att jag kände mig så här:

Några raster senare dyker den här killen upp igen, enda skillnaden är att vi står och pratar om motorer denna gång och nu ska killen helt plötsligt få en Mustang med dubbla v8;or i?! Ingen av oss förstår någonting och ser ut som fån, och killen fortsätter med sin lögn.

Detta fenomen fortlöper några raster och till slut brister det för mig när den där jävla Mustangen helt plötsligt ska få raketgevär inbyggda a lá James Bond - style och jag ryter i åt killen att om han fortsätter ljuga och störa mig under den enda lugna stund jag har om dagarna skulle jag köra upp en domkraft i röven på honom. Efter det slutade han åtminstone dyka upp om jag var närvarande, tack och lov.

Okej att man har dåligt självförtroende och känner behovet av att ljuga men då kan man väl göra det lite trovärdigt?
Citera
2012-11-09, 23:25
Medlem
Jellymans avatar
Jag och några jobbarkompisar gick och skämtade om sex och bögar. En av killarna i gruppen bryter sedan av och frågar om han berättat för oss hur han förlorade oskulden. Alla var tysta av spänd förväntan hur detta gått till. Han berättar sedan att han var 14 år i paris. Den andra parten i älskogen ska ha varit i transa med en pil?! genom benet. Det dök upp många frågor i huvudet. Ligger man verkligen med en snubbe som har en pil i benet och borde man inte märka att man har fått med sig en transa hem innan stoppar in snoppen.
Citera
2012-11-10, 00:01
Medlem
Hade en polare som påstod att hans farsas kusin (eller vad det nu var för släkting) hade uppfunnit grafikkortet, dator musen och en massa andra saker. Fan vad vi dissade honom och han var helt jävla förstörd för att vi inte trodde på honom. Han fick smeknamnet mytomanen också.

...sen ett par år senare, lite äldre, lite mer påläst förstod jag att det måste varit Håkan Lantz som han refererade till och att det antagligen troligt var så att det var hans släkting på något sätt.

...

Hade en klasskamrat vars styvfarsa var otrolig. Mytoman, nynazist, enbent och ljög om precis allt mellan himmel och jord. Komer inte ihåg detaljer på allt han ljög om men han var även lättlurad själv. Intresserad av krig och sånt skit drog jag till med att drt var någon jävla övning i Ågesta med massa pansarvagnar och sånt skit och gubben hade bemödat sig dit för att kolla på spektaklet, kom hem och hade ju inte sett någonting men det ville han inte erkänna så han drog ihop en historia.

Han hade knatat in i något jävla läger som var övergivet då de hade anfall någon annanstans. Under träden stod det helikoptrar, låg lådor med vapen och skarp ammunition, fordon, vakthundar som strövade fritt etc etc.

Han hade visst plockat på sig en automatkarbin och provskjutit plus en massa annat skit han hade gjort där. En hel generals uniform hade han hittat i ett tält men blev tvungen att slänga den och springa för att MP kom på honom. Till sak ska att han saknade halva foten (inte enbent men med protes så det är välan typ nära på samma sak) och kunde knapptast springa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in