2008-10-19, 12:25
Medlem
-=Damian=-s avatar
haha kul med en sån här tråd, har en fd. bekant som också är duktig på att hitta på saker!
en midsommar när vi var på samma fest så uttryckte jag mitt hat mot tyska turister som tror att det är okej att ta sig fram som en bulldozer med sin jävla husvagn på motorvägarna. då kom han med kommentarern att det nya som tyskarna börjat med för att kunna köra fort på våra svenska vägar är att svetsa fast två stålrör i husvagnen som löper fram och tar i kofångaren på bilens bakdel för att husvagnen inte ska börja wobbla vid för höga hastigheter, då menade jag på at det är ju dumt att göra så med tanke på att det inte hade gått att svänga med detta epikage (fattade att han ljög, ville bara trycka ner han lite) men då förklarade han ju att motorvägar knappt svänger. där kontrade jag med att ifrågasätta hur fan dom kommer på och av motorvägen. nä men då stannade dom ju och plockade av detta innan dom körde av. konstigt tyckte jag eftersom dom då måste ha en batteridriven kapmaskin då ställningen var fastsvetsad som han nämnde. då menade han på att den inte alls var svetsad så hårt utan det gick att rycka av den

där någonstans gav jag upp och bara skrattade och gick vidare till någon mer normal människa
Citera
2008-10-19, 12:30
Medlem
dtoags avatar
Det värsta är när man träffar folk och berättar något för dem, och de börjar hävda att de gjort "precis samma sak" själv och så vidare. T.ex., jag stöter på en gammal polare, frågar honom vad han gjort i sommar:
Han: Ah nej inget särskilt, jobbade hela tiden. Själv?
Jag: Var ute och tågluffade en sväng, är mitt uppe i en flytt till Berlin just nu.
Då plötsligt bestämmer han sig för att han också hade tågluffat i sommar.
Citera
2008-10-19, 12:55
Medlem
bengt_brödballes avatar
när jag gick på gymnasiet fanns det en kille ( vi kan kalla honom Åke ), min polare kände honom lite men själv hade jag aldrig träffat honom. Skoldagen var slut och vi skulle ta bussen hem, sätter oss längst bak och insläntrandes efter kommer tjock åke och bufflar sig emellan oss. Min polare och åke sitter och småpratar om vädret och annat tills Åke högt säger ( så att alla ska höra ) Jag och en polare va och surfade i helgen ( vi bor alltså vid mälaren) och sen bestämmde vi oss för att vi skulle surfa till Danmark. Vi surfade ner till Danmark och klev i land i köpenhamn och då gick vi och söp en jävla massa öl. Tillslut så va vi tvungna att studsa hem men min polare va så jävla full så jag fick bogsera han hem igen. Förstummade satt vi och gapade över Åkes historia, trodde han verkligen att vi skulle köpa den
Senast redigerad av bengt_brödballe 2008-10-19 kl. 13:01.
Citera
2008-10-19, 14:12
Medlem
svengörans avatar
Jag begriper inte hur man kan ha en mytoman i sin bekantskapskrets då jag personligen har väldigt svårt för dom och orkar varken lyssna eller prata med dom eller överhuvud taget se dom.

Minns en kille jag kände han hävdade att hans farbror hade en BMW med dubbla V8 som dom brukade köra runt i, Var helt sanslösa grejer som han pratade om för jämnan och inget var givetvis sant och så dumt att det var uppenbart att killen ljög.

När han drog igång brukade jag inte ens svara på det han slängde ur sig och ville bara gå därifrån, Blir förbannad på såna där.
Citera
2008-10-19, 14:23
Medlem
Peatreas avatar
jag jobbar som byggarbetare så det blir väl att man dagligen springer in i folk som på någon nivå hävdar sig genom att ljuga för att framstå som erfaren.. jag vet dock inte om jag har träffat många såp extrema exempel som många skrivit om tidigare..
Citera
2008-10-19, 14:25
Medlem
hah skumt
Citera
2008-10-19, 15:14
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weizzz
hah skumt
Syftar du på ditt eget inlägg då eller?
För det var sannerligen en aningens skumt.
Citera
2008-10-19, 15:30
Medlem
Haft lyckan att växa upp med en mytoman och det var en fin erfarenhet. Kände personen så bra att han verkligen fick jobba för att hitta saker som jag inte kunde ta reda på men det var ändå enkelt att syna honom. Dock ville man inte syna honom eftersom han då blev förbannad och det ville man ju inte eftersom det var han som hade tv-spelen vi andra inte hade.

Exempelvis skrek hans farsa på turkiska i telefonen och "förhandlade" för att hans son(mytomanen) skulle bli tränare i Galatasaraj(stavning?) när han blev 18. Mycket snack om exotiska djur hemma osv var vanligt i början innan han blev bättre på att ljuga.

Detta är en obligatorisk topic när gamla gänget samlas och denna kille som sedan flyttade till turkiet i högstadiet har inte ändrat detta beteende sedan barndommen och jag tror han är en ganska ensam människa idag.
Citera
2008-10-19, 15:55
Medlem
Hokkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodtott
Haft lyckan att växa upp med en mytoman och det var en fin erfarenhet. Kände personen så bra att han verkligen fick jobba för att hitta saker som jag inte kunde ta reda på men det var ändå enkelt att syna honom. Dock ville man inte syna honom eftersom han då blev förbannad och det ville man ju inte eftersom det var han som hade tv-spelen vi andra inte hade.

Exempelvis skrek hans farsa på turkiska i telefonen och "förhandlade" för att hans son(mytomanen) skulle bli tränare i Galatasaraj(stavning?) när han blev 18. Mycket snack om exotiska djur hemma osv var vanligt i början innan han blev bättre på att ljuga.

Detta är en obligatorisk topic när gamla gänget samlas och denna kille som sedan flyttade till turkiet i högstadiet har inte ändrat detta beteende sedan barndommen och jag tror han är en ganska ensam människa idag.

Jo, men eller hur, lögnaktige sate!
Citera
2008-10-19, 19:32
Medlem
reborns avatar
Hade en klasskamrat som varit med om väldigt mycket tydligen... Han hade kraschat med en MC i 250, flygit 25 meter och brutit nacken, varit crosspro innan han ramlade och bröt ryggen, hus i polen, flera bilar, suttit i fängelse i ryssland, varit misstänkt för att ha smugglat in 2.5 ton amfetamin till sverige, kände massor med folk i ryska maffian... Och så hade han en fru i polen! Allt detta vid 17 års ålder.
Citera
2008-10-19, 20:12
Medlem
Luclins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reborn
Hade en klasskamrat som varit med om väldigt mycket tydligen... Han hade kraschat med en MC i 250, flygit 25 meter och brutit nacken, varit crosspro innan han ramlade och bröt ryggen, hus i polen, flera bilar, suttit i fängelse i ryssland, varit misstänkt för att ha smugglat in 2.5 ton amfetamin till sverige, kände massor med folk i ryska maffian... Och så hade han en fru i polen! Allt detta vid 17 års ålder.

Hahaha, av alla inlägg i tråden så är det fan din myto-polare som tar priset
Citera
2008-10-19, 20:42
Medlem
sidyss avatar
jag kan ge ett exempel på en av många saker som min kompis har sagt.
I början av vår bekantskap så sa han till alla att han och hans far skulle köpa en yacht för 5 miljoner (vi tänkte väll inte så mycket på det mer än att det är välldigt mycket pengar, men vad fan har man pengar så) senare så motiverade han en resa med sin farsa till tyskland med att de minsan skulle kolla på en båt värd 35 miljoner ^^, vilket fick oss att ana ugglor i mossen. ca ett år efter så frågade jag och några andra hur det gick med den där båten varpå han sa att affären hadde blivit avblåst då företaget i tyskland vägrat att installera en VHF kostnadsfritt i båten (de ville ha 30 000 extra för det, vilket gjorde att det känndes för dyrt )
Senast redigerad av sidys 2008-10-19 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in