2005-10-25, 14:32
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyld
Man kan bara älska mytomaner

Hade en på mitt förra jobb som var ett äkta rikspucko, vi hade gömt undan en lista där vi skrev ner allt han påstod sig vara/gjort.

Till historien hör att han i dagsläget är 28 år och flyttade hit för ca 3 år sedan, innan han flyttade hit så hade han banne mig varit;

Spaningssoldat
Yrkesmilitär - Löjtnant till graden (artelleriobservatör)
Inskrivningsassistent på Pliktverket
Dykare
Jaktguide
Vaktmästre
Sanerare
Takläggare
Byggnadsjobbare
Kock
Vaktchef
Fönsterputsare
Tillfrågad om att bli legosoldat
Slakatare
Jobbat/Prakiserat på ett museum
Jobbat på televerket
[...]

Utöver alla hans millitära befattningar han påstås ha så har han dragit till med miljontals grejjer han gjort och utbildat på. Han är såklart med i Hemvärnet men som vanlig skytteslusk. (kan på sin höjd vara stf grpch) Och hur han kan varit jaktguide förstår jag inte eftersom att han inte ens har jägarexamen.

Om man gör sin matte så kan man dra slutsatsen att han påbörjade sin yrkessamma bana som 19åring via lumpen o var 25 när han flyttade hit, han ska då på 6 år hinna med allt detta, lägg då tillmärka att han hunnit gå officersutbildning o avancerat upp till löjtnant.

Ni som kommer med "men det är inte omöjligt... han kan ju ha gjort de o de då o sen direkt hoppat på det för att...." kan jag bara säga en sak till.

Det finns inte på kartan.

Det inser man 3 sekunder efter man träffat honom. Exakt alla på jobbet hatade honom.. Men men, man fick ju sitt dagliga skitsnack iaf.

Fridens liljor!

W.

Låter ju som min gammla chef!

Militärgrejor är tydligen poppis...
Citera
2005-10-25, 14:53
Medlem
ztorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
En av mina kollegor hade en föreläsning och upplyste dem om att han hade varit en hjälte under tsunamikatastrofen då han lett räddningsarbetet med hjälp av en laptop och en mobiltelefon som han hade använt sig av för att hacka in sig på en satellit och tillkalla hjälp och koordinera med utrikesdepartementet...

Han är antagligen sjuk på något sätt... Det är inte första gången han häver ur sig absurdheter. Ingen av oss som känner honom orkar längre lyssna på honom utan vi stänger av så fort han öppnar käften...
Haha!
Det där var fan det bästa jag hört på länge!
Citera
2005-10-25, 15:25
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Alltid något

Nja, hon är mytoman och jag drog bara ett exempel. Hon levererar lögner på löpande band...

Fast det där är inte ett exempel på mytomani, utan ett skämt. Stor skillnad, sen kanske hon är det, det vet jag inget om, men ditt ex har inget med mytomani att göra.
Citera
2005-10-25, 15:37
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Fast det där är inte ett exempel på mytomani, utan ett skämt. Stor skillnad, sen kanske hon är det, det vet jag inget om, men ditt ex har inget med mytomani att göra.

Ok...jag ger mig, hon är ingen mytoman utan endast ett monster till fruntimmer
Citera
2005-10-25, 15:59
Medlem
Wylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nej, exet är precis det, en tvättäkta mytoman (= en person som ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen)

Snarare är det ni andra som (delvis i alla fall) missuppfattat ordet. Om jag ljuger för en tjej på krogen eller inför mina jobbarkompisar och påstår att jag har svart bälte i karate, fem lyxbilar hemma i garaget, min farsa känner kungen, jag är utbildad attackdykare osv osv osv, då har jag ju ett klart syfte: att imponera och skapa intryck på den jag drar lögnerna inför och att i längden dra nytta av skitsnacket.

De tvättäkta mytomanerna ljuger tvångsmässigt och utan att dra någon nytta av lögnen. Ett exempel: om jag skriver i tråden "Vad åt du till middag i dag" här på Flashback att jag åt falukorv med stuvade makaroner fast jag egentligen har ätit köttbullar med mos, är jag en mytoman.

Shit, då måste jag vara en mytoman. Jag måste nästan jämt ljuga för min morsa för att reta upp henne.
Citera
2005-10-25, 16:15
En jag känner påstår att han är polare men vem man än nämner. Han känner typ alla i stan . Men han är alltid ensam, förutom då när jag varit o hälsat på honom. Han berättade om en gång han hade haft sex med två systrar samtidigt;
-Det var första gången jag hade sex med två personer samtidigt! Som om han haft det jättemånga gånger .

Han är 25 år gammal, han gillar bilar och påstår sig ha kört 400 000 mil, sedan han fick körkort... När jag förklarade att det ca är 10 gånger så långt som det är till månen och att det skulle motsvara att han kört ungerfär 150 mil om dagen, ja då började han påstå att han fört loggbok så fort han har kört någonstans. Men givetvis fick man inte se loggboken .
Citera
2005-10-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarloVonSexron
Horror!

En kille i gymnasiet hävadade friskt detta ungefär ;att en annan kille i vår klass käkade p piller och aldrig sket utan spydde upp bajset en gång om året...har svårt att förstå att han faktiskt trodde någon skulle tro honom.... Sen snackade han mest om fiktiva mopeder som aldrig fanns...
Skitskum påg det där.

Jag väljer att tro honom.
Citera
2005-10-25, 16:24
Medlem
Wylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
En jag känner påstår att han är polare men vem man än nämner. Han känner typ alla i stan . Men han är alltid ensam, förutom då när jag varit o hälsat på honom. Han berättade om en gång han hade haft sex med två systrar samtidigt;
-Det var första gången jag hade sex med två personer samtidigt! Som om han haft det jättemånga gånger .

Han är 25 år gammal, han gillar bilar och påstår sig ha kört 400 000 mil, sedan han fick körkort... När jag förklarade att det ca är 10 gånger så långt som det är till månen och att det skulle motsvara att han kört ungerfär 150 mil om dagen, ja då började han påstå att han fört loggbok så fort han har kört någonstans. Men givetvis fick man inte se loggboken .

Haha det där känner jag igen men då var det en brud som påstod sig kört 200 olika bilar. Allt det innan hon fyllt 18

Kom på att jag känner/kännde en annan mytoman. Den snubben hade bla (när han bodde i sthlm) hälsat på en polare som jobbade som polis och fått låna en av deras polisbilar som han kört omkring med i sthlm. Utan körkort såklart.

Samma kille lurade i mig en väldigt komplicerad historia som hörde samman med olika personer i hans f.d gäng, det fanns Slipsmannen som jämt hade slips, bossen som kallades för Tulpanmannen eftersom att han älskade tulpaner. Tulpanmannen blev för övrigt knivskuren en gång o vårdades på ett sjukhus i Schweiz. För att gå med i det där gänget var man tvungen att göra 3 saker för att visa sig värdig.

1. Göra 2 bankrån inom 2 timmar
2. Döda 3 personer, en mamma, en pappa o ett barn

Osså en tredje grej som jag förträngt. Hela hans familij var allmänt skum o jag tänkte skriva någon anekdot om dom i Konstiga familjer tråden.

W.
Citera
2005-10-25, 16:37
Medlem
snuttes avatar
Mytomaner är mina favoriter!
En gammal granne som verkligen tog det mesta. Fick aldrig reda på hur gammal han var, men inte mer än 30. Han hade
* Gjort lumpen på MUST, på en båt som gick runt lite överallt.
* Förlorat körtkortet i ett vad om pengar vem som kunde ta sig från Uppsala till Borås snabbast. (Han gav en helt annan historia vid ett senare tillfälle).
* Hans pappa var tydligen från USA. Eller om det var den småländska landsbygden. Fick dubbla historier här också.

Och massa saker som var helt av banan. Tråkigt att han ljög för han behövde verkligen inte göra det. Han var normalbegåvad, hade jobb och klarade sig bra. Men han ville väll vara spännande.
Citera
2005-10-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nej, exet är precis det, en tvättäkta mytoman (= en person som ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen)

Snarare är det ni andra som (delvis i alla fall) missuppfattat ordet. Om jag ljuger för en tjej på krogen eller inför mina jobbarkompisar och påstår att jag har svart bälte i karate, fem lyxbilar hemma i garaget, min farsa känner kungen, jag är utbildad attackdykare osv osv osv, då har jag ju ett klart syfte: att imponera och skapa intryck på den jag drar lögnerna inför och att i längden dra nytta av skitsnacket.

De tvättäkta mytomanerna ljuger tvångsmässigt och utan att dra någon nytta av lögnen. Ett exempel: om jag skriver i tråden "Vad åt du till middag i dag" här på Flashback att jag åt falukorv med stuvade makaroner fast jag egentligen har ätit köttbullar med mos, är jag en mytoman.

Håller inte med dig. Exet är ingen mytoman. För det första så erkänner hon sin "lögn". För det andra så var det bara ett skämt för att som hon säger kollla hans reaktion.
Hon må vara en tråkig jävel utan liv och humor men någon mytoman är hon inte.
Citera
2005-10-25, 19:02
Medlem
Truxas avatar
Angående killen som jag startade tråden om.
Han berättade om när han varpå en "manöver" i Halmstad...

- Ni förstår, jag ledde en s.k. dödsskvadton i det militära!
-
-Det hade ju varit sådana där raggarkravaller nere centrum, och en av mina serganter hade fått på skallen av raggarna.
-
-Då ringde generalstaben till mig och sa:
NN, ta och samla ihop dina bästa mannar, och åk ner till torget, och ta itu med bråkstakarna!
-
- Jag beordrade "Bajonett på, och så hoppade vi in i en stridsvagn, och körde ner till torget.
Där körde i med full fart in i raggargänget, och gjorde processen kort med dom!

- Använde ni blanka vapen mot civila...????
-Jaja mensan! Där var det ingen som la fingrarna emellan!

- .......................................

Ja, va fan skall man säga till en sån här galning?
Citera
2005-10-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Angående killen som jag startade tråden om.
Han berättade om när han varpå en "manöver" i Halmstad...

- Ni förstår, jag ledde en s.k. dödsskvadton i det militära!
-
-Det hade ju varit sådana där raggarkravaller nere centrum, och en av mina serganter hade fått på skallen av raggarna.
-
-Då ringde generalstaben till mig och sa:
NN, ta och samla ihop dina bästa mannar, och åk ner till torget, och ta itu med bråkstakarna!
-
- Jag beordrade "Bajonett på, och så hoppade vi in i en stridsvagn, och körde ner till torget.
Där körde i med full fart in i raggargänget, och gjorde processen kort med dom!

- Använde ni blanka vapen mot civila...????
-Jaja mensan! Där var det ingen som la fingrarna emellan!

- .......................................

Ja, va fan skall man säga till en sån här galning?

Haha
Några såna där typer har man ju stött på. Hade en polare som med bestämdhet hävdade att hans farsa sköt en Jehovassnubbe med sitt hagelgevär när de kom och ringde på.
Varje dag var det något nytt han ljög om. Alla visste att det var BS men det brydde han sig inte om. Det kan vara rätt underhållande första gången man träffar personen men sen blir det rätt så tjatigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in