2012-11-06, 18:09
Medlem
Fyfan har skrattat så jag gråtit. Herregud vilka lirare det finns.Skitkul tråd.
Så jag får väl ge något tillbaka. Detta händer för en massa år sedan då en polares farsa hade en närbutik där polaren brukade jobba lite extra efter skolan. Hände ofta att vi satt och snacka utanför butiken när det inte var några kunder. Tro fan att man mötte många stollar som kom förbi. Här är ett exempel på en tvättäkta mytoman som ville förkunna sina upplevelser för oss.Här är några utdrag från denna stolles liv och leverne.
Han hade vid något tillfälle satt i sig 150 abuginer(500 gram styck) för att han kände för det.(Han vägde ca 65 kilo) När jag påpeka att det är ju mer än din kroppsmassa,så ville karl fan inte lyssna på det örat)
Han hade även varit och jagat björn i Ryssland i 65 minus iförd endast ett björnskinn,när han kom hem till Sverige,så tyckte han det var rena sommaren i 20 minus så han gick ut och handla i shorts och tshirt:Troligt.
Han hade även jobbat på en båt i Sydamerika.Så hade dom legat 1 mil utanför hamn,och väntat på att få lossa. Han ville bada.Just när han dök ifrån båten så gick den.Men det var inga problem,det kom delfiner och drog in han till land.
Han hade även tränat vargar runt Hindås området utanför Göteborg. Som han kunde säga till att hämta älg,rådjur,hare,mm.Så han kunde äta stekar varje dag om han ville.Just det.
Han födde även upp Rottweilers på 150 kg,som gick för runt miljonen st.Ska även nämnas att han hade med sig en utmärglad byracka i koppel,som såg ut att må bäst av att få avlivas.
Han åt även på Restaurang för ca 3500-4000kr per dag.
Detta var några av alla sanningar han berättade,vilket ledde till ett jävla gapskratt. Det roliga var att han såg verkligen ut som han trodde på detta själv,med ett barns lysande blick på julafton.
Citera
2012-11-06, 18:13
Medlem
En kille berättade en gång för mig att han varit så nere för att en nära anhörig dött. När jag frågade närmare så var det en nära släkting ( som tom blev namngiven av mytomannen ) som blivit på körd av ett rattfyllo. Jag blev misstänksam och kollade upp och den nära släktingen var inte alls död utan levde.
Citera
2012-11-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffsthlm
Finns en retarderad turk i mitt område som har alltid historier på lager, en gång så sa han att han hade trimmat sin moppe så den gick i 400, och när den väl gick så fort så kom CSI (Ja, CSI) och jagade honom. Jakten avslutades mellan Stockholm och Göteborg i en stad som heter Umeå.

Hahahahahahahaha! Vad hade han för betyg i geografi?

OnT: Känner faktiskt en mytoman också. Eller jag har inte haft kontakt med honom på 2-3 (om man bortser från sommaren) år nu då jag inte orkat med honom, men vi umgicks en hel del för några år sedan då vi hade samma kompiskrets.

I alla fall; en gång så sade han att han hade cyklat 4,9 mil för att köpa två cheeseburgare på McDonalds. När han kommit ut så var cykeln snodd och han hade varit tvungen att gå hem, 4,9 mil. Lite roligt med tanke på att vi har McDonalds i den staden vi bodde i (bor inte där längre) och ja, att cykla 4,9 mil och sedan gå tillbaka tar ett jävla bra tag.

Träffade honom i somras dock när jag var och hälsade på andra polare där jag bodde, eller rättare sagt, jag var på en liten förfest han hade hemma hos sig. Denna dag hade han tagit studenten. Vi stod ute på balkongen och rökte. Ha i åtanke att han har gått Estetisk linje med inriktning Musik. Han påstod nämligen att han snart skulle börja jobba och tjäna 28 000 kronor EFTER skatt.

Kom på en till nu också - han och jag gick IV ett tag. (Jag hade hoppat av Samhäll Samhäll och kunde inte hoppa in i någon annan linje innan skolåret var slut så därför gick jag IV ett tag). Men i alla fall; på bildlektionen så målade han och jag graffiti. Läraren ville inte att han skulle måla graffiti (mig brydde han sig inte om), men då drar han, mytoman som han är, att han "måste" för att han ska vara med i en graffititävling.
Efter några veckor så frågar läraren om hur det gick på graffititävlingen. Tydligen så hade han kommit på 2a plats. Tyvärr så hade killen som hamnat på 1a plats målat med roller eller en stor pensel (kommer inte ihåg vilket). Ja just ja, han hade kommit 2a bland 15 000 andra deltagare och han var definitivt inte bättre än mig på att måla graffiti. Han var långt ifrån att vara så kreativ eller så duktig på att skapa eget, då han oftast målade av från bilder från en "graffitigenerator".

Finns fler mythistorier han har dragit, men kommer inte på fler för tillfället. Vet inte om det finns någon här som känner igen honom. Han kommer från Motala.
Senast redigerad av Fexell 2012-11-06 kl. 18:33.
Citera
2012-11-06, 18:20
Medlem
.Chloes avatar
En mytoman som jag känner berättade en rolig historia idag:

Han påstod att någon hade ramlat omkull på tåget och folk skrek efter läkare. Killen är 18 bast är och givetvis ingen läkare, men han hade frivilligt ställt upp på att försöka rädda mannen så han tog sin penna och bet av innehållet så det blev som ett rör och stack igenom mannens hals så han kunde andas fritt igen.
Citera
2012-11-06, 18:27
Medlem
Keihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummbullen
Jo visst, en man kallad Sigge om jag inte missminner mig, den gubben drog en del sjuka historier.

Haha! Exakt, så var namnet. Kommer du ihåg någon sjuk historia han drog? Jag vet att han drog några andra historier under samma dag men kommer inte ihåg dem just nu.
Citera
2012-11-06, 18:30
Medlem
Youngboyss avatar
Finns alltid sätt att man som yngre förskönar sanningen, ni vet typ en fiskare som säger att fisken var över 1 meter så var den egentligen en halvmeter.

Hade en polare ( eller ja polare och polare ) han sa att han hade fått ett kilo CB av en uteliggare och att han hade rökt upp allt i en joint och visade med fingrarna ( den var ca 5 cm lång, typ som en vanlig hemrullad cigarett)

Samma snubbe sa att han hade en trimmad Yamaha DT som gick 200 k/h och var 8 växlad
Citera
2012-11-06, 18:31
Medlem
Jag kan dra en...

En före detta snubbe på jobbet var inte riktigt lämpad för sina arbetsuppgifter han hade heller inget körkort vilket redan då var ett problem, han bestämde sig senare för att flytta och hamnade ett antal mil utan för stan... med tanke på att han inte hade körkort fick han ta moppen kl 4 på morgonen i 1,5 mil för att sedan kunna kliva på pendeln, där efter bussen... i vilket fall som helst blev cheferna tillslut av med honom.. men innan någon fick reda på något berättade han för alla att han fått ett kanonjobb på Samsung... förvånade gratulerade folk honom, sen var de inte mycket mer de de.... en vecka senare träffade en snubbe honom ute i en rabatt där han satt och rensade, han hade alltså lagt till "sung" istället för "hall", han hade alltså fått ett kanonjobb på Samhall.

LOL

En annan snubbe som jag träffat ett par gånger i vårt grannland finland påstod att han dratt i sig 4 flaskor sprit, kört i 400km/h med sin opel kadett genom orten och våltat in i en skola, så teglet på fasaden braka samman, han visade stolt upp sina sår på kinden, vilket han egentligen fått av att ha ramlat på fyllan? Dock var alla ben i kroppen hela, han verkade öven må bra trotts omständigheterna!
Citera
2012-11-06, 18:35
Medlem
Relativts avatar
Dehär va den roligaste tråden på länge, vilka jäkla historier myttomaner spottar ur sig. Ju mer man läser i tråden ju mer förvånad blir man, tragiska men förjävligt roliga är myttomaner.

Har en kille i klassen som dagligen drar nya historier. Han har bland annat sagt ett par gånger att han har egen lägenhet, det roliga är att han alltid säger olika ställen när man frågar vart den ligger.
Han brukar säga att han vunnit flera stora tävlingar och diverse priser inom e-sport och att han har kontrakt för stora e-sport klubbar som sponsrar honom med diverse prylar.

Kände även en kille som alltid brukade mytta stenhårt om ställen i Stockholm, tex klubbar och restauranger. Han sa alltid att det var någon i hans släkt som ägde stället och att han "lugnt kan komma in VIP" men tyvärr inte kunde ta med någon annan. Hans släkt ägde tydligen flertal hotel i diverse städer också men det var ingen big deal.
Citera
2012-11-06, 18:40
Medlem
848s avatar
Var en snubbe man kände när man var yngre som drog en del historier som man fortfarande kommer ihåg. Ex. "Om jag flyttar till Spanien så kommer jag få en plats i real madrids startelva". Tänk er att det kom från en finnig småfet femtonårig med pubertetsröst.
Citera
2012-11-06, 18:53
Medlem
Svennisens avatar
Var själv utsatt för en mytoman i lumpen...

Han hade en Mustang som var värd 700 000.. Snackade så jävla mycket om denna bilen, och när vi väl övertala honom att komma och visa den, ja då hade han sålt den 3 dagar innan...

Han snackade även om hur han hade fått låna en ferarri och bränna sönder däcken på den, en månad senare hade han tydligen aldrig kört en ferarri..

Han hade även en flickvän från australien som var modell och älskade rövsex...

Denna killen var man ganska ofta tvungen att sitta vakt med på nätterna.

Kul de två första veckorna.
Citera
2012-11-06, 18:55
Medlem
RutSvenssons avatar
Hade ju en riktig lirare som ansåg sig vara så bra på fotboll (jo visst var han bra men inte världsklass) och minsann hade fått erbjudande om kontrakt med löner på hundratusentals kronor.
Han påstod samtidigt att han tjänade runt 30K på små modelljobb
Citera
2012-11-06, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackup
http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Finns en till med en unge som spelar pingis. Men hittar inte den just nu.

Är det den här videon du letar efter.
http://www.youtube.com/watch?v=7XWsd...eature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in