2012-11-06, 16:45
Medlem
Den.Lilles avatar
"Jag satt och snacka lite med Joel va(Deadmau5 alltså) och så ville han ha en tatuering, så jag sa, gå ner till Kat von D och gör en! Och så gjorde han det och nu är de tillsammans, tack vare mig! Coolt va?!"
Mmmmm......
Citera
2012-11-06, 16:47
Medlem
Glazehs avatar
Lite ironiskt att tråden skapas av våran egen flashback mytoman
Citera
2012-11-06, 16:50
Medlem
Den.Lilles avatar
"Jag gjorde ju ljusshowen på evenemanget i lördags!"
"Men vänta nu, det gjorde ju jag? Du var ju inte ens där?"
"Nämen du vet förra helgen va, då var jag och körde ljus för Lady Gaga va!"
"Mmmmm....."
Citera
2012-11-06, 16:54
Medlem
Epicediums avatar
Denna tråden väckte minnen från högstadiet. Fanns en snubbe som aldrig upphörde att förvåna.

Han var ny i klassen i 8an, och vi andra var redan redan väldigt tighta. En dag satt vi i kiosken och snackade skit och snusade som man så ofta gjorde under dessa dagar. (Låter som jag är gammal, men är bara 18. Dock känns det ändå längesen.) Iallafall. Han kommer fram och frågar om någon av oss vill bjuda på en snus, och påstår att han snusat i 3 år. Visst tänker jag, och ger grabben en snus. Tro på fan att hans läpp sticker ut säkert en decimeter och han blir helt blek. Sedan går han med raska steg, och det sämsta pokerfacet jag sett, därifrån, mot toaletterna.

När vi väl lärt känna honom lite börjar vi undra varför han flyttat hit, klart man blir nyfiken. Hans svar (han hade lite Ronny & Ragge stil på sitt tal): "Äeh fan, jag drack whiskey i skolan, slog ner en lärare med en bandyklubba, bråkade hela tiden och så var snuten efter mig." Man kunde så jävla tydligt se osäkerheten i hans ögon, lite synd om grabben ändå. Lite efterforskning visade att stackarn varit mobbad, och nu försökte hävda sig.

Ett tredje exempel var när han berättade om sina fight-historier. Vi ville såklart bekräfta att han ljög, så vi smsade honom från en okänd telefon. Vi låtsades att vi var en snubbe som ville bråka med honom ute på skolgården efter lunch. Han blev skitkaxig och snackade om hur han skulle slå ner denna snubbe. Efter ett par timmar rusar några polare in i vårt klassrum och berättar att han står ute på skolgården nu. Han blir totalt jävla livrädd. Han blir helt blek i ansiktet och hela han börjar skaka. Han tar alla möjliga omvägar i skolan och påstår att han plötsligt blivit tvungen att dra hem. Han aktade sig lite för att myta efter detta, vi hade ofta rätt ifrågasättbara metoder när vi väl ville någonting.

Riktigt muppig snubbe, men trevlig var han väl ändå antar jag.
Citera
2012-11-06, 17:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Ah, ja, jag fick höra av en ung herre att han minsann hade räddat en vacker kvinna från en pool med brinnande kvicksilver. Samme man har, enligt egen utsago, blivit skjuten i benet, brottats med vampyrer och upptäckt egyptiska gravkammare.
Det där är inte mytomani, det där är väl ändå psykoser?

Äkta mytomaner brukar ha väldigt fantasisfulla svar på de vanligaste frågorna, särskilt sådana de inte vill svara på. Då målar de upp sin fantasivärld i stället.
Vill inte dra exempel från real life, men ni kan ju förstå, om man frågar nåt om hur det gick i tvättstugan och får värsta sagan som svar... t ex.
Citera
2012-11-06, 17:22
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
Mytomaner måste vara det roligaste men ändå det mest tragiska som finns! Hade en kompis som var ett tvättäkta mytto. Han kunde ljuga om precis allt... Ena dagen hade han en bror, ena dagen inte. Det värsta är väl att de tror att man köper allt.

En gång när jag blev riktigt trött på denna person sade jag vad jag tyckte:"Du är den sämsta mytomanen jag vet, du är så jävla falsk." Han frös till is och såg riktigt ledsen ut men det förtjänade han.

Det måste väl vara det enda rätta att sätta dem på plats?
Citera
2012-11-06, 17:24
Medlem
Kanske inget från någon specifik person, men något som händer ofta...

Om man ofta träffar på falska, lite smått dumma personer titt som tätt i vardagen märker man snabbt att folk påstå sig vara smartare än vad de egentligen är.
Det kan vara om man kommer in på något och man märker att de inte har en aning vad man snackar om och så frågar man "Du vet vad [...] är, eller?" och så svarar de "Ja, visst" och börjar de desperat prata om något helt annat för att undvika ämnet.
Citera
2012-11-06, 17:36
Medlem
MaxOT666s avatar
På mitt gamla jobb, jobbade jag med en turkisk man, som sa att när han jobbade som byggare i Saudiarabien så fanns det en äldre man som bar någon sorts amulett på sitt halsband!
Denna amulett skyddade tydligen mot mycket!

Först började han berätta att han kunde bli stucken utav skorpioner utan att något hände

Vi spelade givetvis med och frågade om det ens var möjligt

"Dyy veet, inga proplemm! Man kynde sjytaa med revolver på hann!! Skott ragt genom!!! Inshallah!! (viftade med händerna)
Citera
2012-11-06, 17:38
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detaljerdetaljer
Rätta mig om jag har fel, men borde inte sista biten vara möjlig?

Möjlig, kanske. Det beror självklart på fatguppet i fråga. Troligt, nej.
Jag vet att det aldrig hände och läraren undrade hur fjädringen mådde.
Citera
2012-11-06, 17:48
Medlem
sXes avatar
Jag har en polare som ljuger mycket. Alla som jag har snackat med har varit inne på om han är mytoman eller bara ljuger lite mer än andra. Hur som helst har den här killen sagt så mycket sjuka grejer så man börjar ju tvivla.

En som jag kommer på just nu är att han brukar säga att han har problem med sin kuk med förhuden. Den är för trång på honom. Anledningen ska vara då att hans kuk är för stor. Den är då alltså 28cm. Detta har han dragit upp i flera år, då jag har känt honom. Känns som en skum grej att berätta ändå?

Jag menar om vi var i duschen tillsammans efter en träning och jag ser att han kuk har en stor böld eller något. Då kanske det är lägligt att säga att man har nån sjukdom eller nåt? Förstår inte heller varför jag skulle stirra på någons kuk, men det är ju något som inte stämmer..

Nu är ju inte det omöjligt att det stämmer. Fast tvivlar gör jag ändå. Jag har nästan god lust att fråga hans flickvän.

Eller han kanske bara är en flashbackare med vanlig fbkuk? Nästan..

Jag ska tänka efter vad han mer har sagt till mig och andra. Återkommer.
Citera
2012-11-06, 17:58
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det där är inte mytomani, det där är väl ändå psykoser?

Äkta mytomaner brukar ha väldigt fantasisfulla svar på de vanligaste frågorna, särskilt sådana de inte vill svara på. Då målar de upp sin fantasivärld i stället.
Vill inte dra exempel från real life, men ni kan ju förstå, om man frågar nåt om hur det gick i tvättstugan och får värsta sagan som svar... t ex.
Vi har flera teorier pa exakt vad det ar med honom, kan mycket val vara psykoser sa vitt jag vet.

Jag drog den korta versionen har, de var i lite annat format nar de framfordes. Jag umgas med udda grupp pa folk mellan 17 och 45 (han ar i den yngre delen av det spektrat), vi tror han blivit osaker nar han fatt hora historier fran de aldre och kande att han behovde komma med nagot. Han har ocksa visat tecken pa att ha svart att skilja pa t.ex. spel och verklighet och sa.
Citera
2012-11-06, 18:06
Medlem
En snubbe jag träffa utomlands berättade hur hårt hela hans liv haft. Han hade hittat sin mamma död när han var 3 år då hon blivit knvihuggen 27 gånger i ryggen av någon seriemördare med finskt namn. Sen hade han hoppat av bandidos för att han vart vittne, blivit indragen i en bil och hotad. efter det så bytte han identitet och flytta dit jag var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in