2008-09-14, 01:10
Medlem
FilipSs avatar
En kille som går i min skola har roliga historier. Han håller hårt på det lokala ishockeylaget och brukar åka runt landet för att se lagets bortamatcher.

Killen är 17 år, ca 170 lång och rätt smal och klen, men brukar slå ner 3-4 personer/match. En gång blev han slagen i ryggen med en 2-meters flaggstång av järn. Då vände han sig bara om och slog ner personen som attackerade honom.

Kort sagt hård kille som man inte bråkar med!
Citera
2008-09-14, 02:33
Medlem
ozones avatar
Denna historia kommer från när jag var 14 och skulle fylla 15.

Jag hade en kompis på den tiden som var lika gammal, han bodde i huset bredvid som förövrigt var en fosterfamilj för honom. Iaf så hade vi ej hunnit fylla 15 så någon moppe fick vi inte köra, min kompis började då envisas om att han visst var 15 år, eller fyllde på lördag. Vi hade någonstans ätt hans person nummer och insett han han fyller 15 år om ett halvår. När han dragit lögnen så kunde han självklart inte erkänna den, även för fosterfamiljen ljög han om sin ålder. Dom hade ju som inte kollat så himmlans noga på personnummret, säger han att han fyllt så va faan.. kan ju vara så också..

När lördagen kom så hade fosterfamiljen köpt födelsedags presenter till honom och hela kittet, det blev tårtkalas för den byxmyndige killen.

Lögnen avslöjades dock när han skulle till hälsocentralen och var tvungen att uppge sitt person nummer. Doktorn eller vem det nu var sa att hans För & efternamn ej stämmer överens med person nummret. Därimot stämde person nummret 1986-12-05 ihop med hans namn, vad tror ni killen gör då? - jo då påstår han att det blivit fel när han föddes så att han fått fel person nummer som han levt med hela livet
Citera
2008-09-14, 03:59
Medlem
http://elazul.mixedbytes.org/

Denna passar bra här antar jag
Citera
2008-09-14, 04:14
Medlem
u_n_mes avatar
95% av alla killar på FB som talar om sin kuk-storlek.
Citera
2008-09-14, 12:50
Bannlyst
Kände en kille som hade slått ner en polis och våldtagit den kvinnliga polisen. (han väger 50kg) Hans pappa har hoppat från månen och landat på jorden. UTAN fallskärm . Han har en pansarvagn nergrävd i trädgården. Han har 700.000 på banken men har inte råd att ta bussen.
Citera
2008-09-14, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Kände en kille som hade slått ner en polis och våldtagit den kvinnliga polisen. (han väger 50kg) Hans pappa har hoppat från månen och landat på jorden. UTAN fallskärm . Han har en pansarvagn nergrävd i trädgården. Han har 700.000 på banken men har inte råd att ta bussen.

Den historian var så bra att man nästan börjar tro att det är mytomaner som hittar på historier om andra mytomaner som samlats i denna tråd
Citera
2008-09-14, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Den historian var så bra att man nästan börjar tro att det är mytomaner som hittar på historier om andra mytomaner som samlats i denna tråd

Haha ja kanske man kan tro. Men vad vinner jag på det? Visst man ljuger lite smått då och då, men det finns väll gränser?
Senast redigerad av L_italian 2008-09-14 kl. 13:20.
Citera
2008-09-14, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Haha ja kanske man kan tro. Men vad vinner jag på det? Visst man ljuger lite smått då och då, men det finns väll gränser?

Nej jag har själv hört dom mest otroliga historier själv som trotsar all vett och sans så jag vet hur det är men man slutar ju aldrig att förvånas av vissa personers fantasier. Jag tror inte att du ljuger utan det var mera som ett skämt, kan man verkligen va så dum att man tror någon ska gå på en sådan lögn...åt det hållet ungefär. Ja du fattar!

Ja självklart har man väl draigt en och annan vals i sina dar( då man varit "sjuk" i plugget tex ) men i mitt fall rör det sig väl iaf i vuxen ålder mest om " vita lögner". Sedan om man ska dra en vals så kan man väl för fan se till att det man säger i af låter trovärdigt. Något många personer inte verkar fatta något utav öht.
Citera
2008-09-14, 14:48
Medlem
Min vän hade alltid dom nya konsolerna och dom nya tv-spelen. Han bodde långt uti i helvete med, då jag träffade honom på ett kulturcenter. Övertalade honom att jag skulle komma och sova över så vi kunde spela.

Kommer dit och det finns inga konsoler. Han säger att han har packat ner dom och lagt dom i garderoben, men kan inte ta ut dom för han når inte. Inte heller fick jag öppna garderoben,hämta en stol eller be hans mamma hämta den. Då ändrades det till att hans mamma inte lät honom spela och hon hade gömt dom.

jävligt tråkig helg.
Citera
2008-09-14, 15:56
Medlem
erroZs avatar
Finns en riktig profil där jag bor. Han brukade hänga i en fritidsgård för personer som går i årskurs 7-9 och berätta fabler om hans olika "äventyr". Snubben var själv 18+ då.

Anyhow, myten lyder så här:
En sen vardagskväll gick han ensam förbi en gymnastiksal i området, när det helt plötsligt kom fram 2 personer som han aldrig träffat förr. Den ene av dem börjar tjaffsa med han, men cool som mytomanen är så står han upp för sig själv och gruffas tillbaka. Det är nu det händer, den andre killen i duon drar fram en kniv () och hugger honom i ryggen.

Mytomanen lyckas på något sätt slinka undan förövarna och går till närmaste kiosk för att ringa ett samtal. När han väl är där så står han lutad mot en vägg och kioskägaren ser att något är fel och frågar: "*** vad har hänt? Du verkar inte må bra?" Varav han själv svarar: "Ne loo de e inget". När han sen går därifrån efter att ha ringt upp en kompis så lämnar han en blodfläck på väggen han stod lutad mot.

Han möter sin kompis, letar på något sätt upp dem andra två och har med sig en kniv nu. Mytomanen går fram till en av dem, hugger in kniven vid ryggsvansen på honom och drar upp längs hela ryggraden. Skär helt enkelt upp hela ryggen på killen och springer sen därifrån.

Värt att notera är att det högst troligt skulle stå om något sådant makabert upptåg i tidningen, men det gjorde ju inte det såklart eftersom det aldrig hänt.

Samma snubbe påstår att när han var i USA då han var ungefär 12 år ha skjutit en gängledare med dennes egna pistol i huvudet framför hans egna gäng och lyckats klara sig utan enda skråma på sig. Det här är bara en av få historier han är ökänd för, han skulle kunna skriva en roman om sina äventyr som han verkar ha upplevt i sitt "otroliga" liv.
Senast redigerad av erroZ 2008-09-14 kl. 15:59.
Citera
2008-09-14, 16:47
Medlem
polyhistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP-
http://elazul.mixedbytes.org/

Denna passar bra här antar jag

Stackars kille, uthängd sådär.
Citera
2008-09-14, 17:54
Medlem
STHLM_RudeBoys avatar
Är bekant med en kille som är ganska rolig.

Han gjorde lumpen här i Sthlm.
På kvällen när dom hade tråkigt var dom ute och åkte lite bil, bland annat till Uppsala. Då hittade han och hans polare en "genväg" som bara var 2,5 mil.

Han sprang 100 meter på 3 sekunder.

Han var snabbast på hela kompaniet på att sätta ihop en AK5.
Alltså den som varit snabbast som gjort lumpen där överhuvudtaget.

Han påstod att han var kungens privata livvakt när han gjorde lumpen.

Hans farsa kände en polischef som åkte en trimmad Ferrari i tjänsten.

En brandbil rymde 700 000 000 liter vatten.
Det visste han eftersom hans pappa var brandman.

Han hade byggt sin VHS-video själv.

En annan lirare:

Han kunde hacka bankkonton och påstod att han hackat Arnold Swarzneggers konto på Nordbanken.

Legat med Pamela Anderson medans Tommy Lee tittat på.

(Detta var alltså i högstadiet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in