2012-11-06, 03:27
Medlem
15Februaris avatar
Haha, mytomaner har man ju stött på en del genom åren.

Minns starkt en snubbe som i 10-årsåldern bestämt hävdade att han fångat en vithaj på egen hand med sin pappa som bodde i Portugal.

Dessutom så hade vi en "fritidsledare" som var en gammal tysk judisk kvinna som ljög något fruktansvärt. Det är helt otroligt hur hon lurade oss. Hur hon gömde sig under bordet när hennes tyska stad bombades och att hon därför var den enda som överlevde. Har även ett minne av att hon berettade att hon hade en liten livs levande "krympling" hemma under sin säng, som hon lovade att ta med någon gång.

Dessutom så har jag surrat en hel del med en gammal präst som var och föroläste i vår skola som var något av det sjukaste jag träffat på. Den fantasin var helt otrolig. Tänk er typ boken "100-åringen". Det här var honom personifierad. Han hävdade att han deltagit i 2 krig, att hans bäste vän dog i hans armar när han var en liten grabb och hur han såg hur hans själ steg upp bland himlen som öppnade sig o.s.v.
Att han varit kliniskt död vid 2 tillfällen. Att han blivit skjuten rätt i pannan o.s.v. Han hade helt sjuka storys. Det är fan skrämmande alltså. Sedan minns jag att han sa att Darin blivit våldtagen av Alexander Baard och hans bög-vänner och att Alexander Baard var en ond man med djävulen inom sig.

det roliga var att han faktiskt var ganska lik Alexander Baard. Han hade ett långt rött skögg som fan gick ner till naveln och så var han blankrakad på huvudet. Detta är förmodligen den mest sjuka människa jag träffat. Från ingenstans så försvann han sedan bara...

Sedan minns man ju den milda men så klassiska; "Jag har haft sex med en as-snygg tjej på mitt landställe." som nog de flesta yngre pojkarna som precis tagit reda på vad sex är för något, dragit till med.
Citera
2012-11-06, 03:38
Medlem
JTP27cCAs avatar
Vi har en rätt skön mytoman på jobbet.

En gång skulle jag, han och två kompisar åka till Stockholm över helgen. Min mytoman-kompis kör bilen och gasar på lite extra, ligger kanske i 150. När vi kör förbi en påfart till motorvägen ser vi en polisbil och svänger lugnt in på nästa mack och polisen kör förbi. Dagen efter på jobbet kommer en annan kompis fram till mig och säger "Tur att ni klarade er!". "Klarade oss från vadå?" "Erik berättade vad som hände på vägen till Stockholm". Han hade tydligen påstått att han legat i 190 varpå 7 svarta SUV hade försökt köra ikapp oss och preja oss av vägen. När han hade kört i från dem körde han tydligen in på en mack och efter en liten stund skulle 3 piké-bussar ha kommit och satt på sirenerna - han hade kört ifrån dem med. Jag måste ha slumrat till en stund under resan..

En annan sak han påstår är att han tidigare var soldat i sitt hemland, något som kan vara troligt. Det roliga är dock testet han fick gå igenom för att vara med i armén var att bli dränkt och återupplivad två gånger sen bli skjuten i benet..

Mitt ex var också lite smått mytoman. En gång ringde hon och sa att hon hade skurit sig i armen så det blev två DECIMETER med blod i hela lägenheten.. Den är också rätt trolig!
Citera
2012-11-06, 03:47
Bannlyst
En kompis som hävdade att han mindes hur det var att va en spermie!..

Han sa att han själv och några andra spermier stod och hängde i ett litet gäng, och att han var den enda av dem som ville bli en människa, de andra ville stanna kvar i pungkulan (eller nånstans inne i mammans fitta) och bara vara spermier... Sen lämnade han sina lata och ickeambitiösa spermiekompisar och simmade iväg mot ägget och befruktade det...
Senast redigerad av BronzesnakeMcSlieg 2012-11-06 kl. 03:50.
Citera
2012-11-06, 03:53
Medlem
Keihs avatar
Nu är jag inte helt säker på denna, men vi är många som delar befattningen att följande historia är helt påhittad. Om någon tagit teorikursen för eu-moppe för ett par år sen i Märsta-Uppsala området så kan de ha hört samma historia. Det var läraren på denna kurs som drog helt från intet upp en historia om hur han hade bevittnat en sjuk krock.

Tydligen hade han vart ute och åkt på sin moppe eller i sin bil och sett en bilolycka. Han stannar och går fram emot bilen, i baksätet ligger ett huvud. Tydligen så hade någon metallbit i skrovet slitits sönder och som i ett sving med ett svärd hade huvudet lossnat och ramlat bak i baksätet. Där satt alltså en person utan huvud kvar i bilen.

Jag tyckte denna historia var helt absurd och flera jag känner som tog samma kurs vid olika tillfällen höll med. Han berättade också ett par andra historier som verkade väldigt konstiga. Kanske någon i tråden kan verifiera? Hade vart fantastiskt.
Citera
2012-11-06, 03:58
Medlem
Många här förstår nog inte detta..
t.ex när läraren berättar en lögn osv, är det för att få klassen uppmärksammade, tydligen funkade det

Det enda jag kommer på är när min "styv"bror sa att han fått penta kill på LoL, kollade hans stats, han fick ingen 5 multikill, busted!

Citera
2012-11-06, 05:15
Medlem
irrelevantinfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg

Han sa att han själv och några andra spermier stod och hängde i ett litet gäng, och att han var den enda av dem som ville bli en människa, de andra ville stanna kvar i pungkulan (eller nånstans inne i mammans fitta) och bara vara spermier... Sen lämnade han sina lata och ickeambitiösa spermiekompisar och simmade iväg mot ägget och befruktade det...

Men va hahah, det där var ju bara för mycket, diagnosen mytoman räcker nog tyvärr inte bara på honom
Citera
2012-11-06, 05:38
Medlem
analfucks avatar
En polares polare som vi ständigt stötte ihop med förr ute på stan var vida känd för att ljuga. Han var även mycket intressad av bilar... du kanske måste vara lite insatt i bilar för att förstå..

Några exempel:
Han hade monterat 850 bakaxel på sin 740 och det funkade bra. Till saken hör att 850in är framhjulsdriven och 740in är bakhjulsdriven, vilket han inte hade koll på tydligen.

Han hade hittat på nätet och beställt ett kit bestående av en komplett bakvagn med allt ifrån impreza, som var bolt on på hans 740.

En kväll hade han satt i en V8 i bilen. Han vägrade dock öppna huven för att visa detta, och bilen lät original eftersom det var volvo avgassystem på den.

En gång hade han köpt samma spridare som kompis x hade i sin bil, för att ha på sin, ja just det, volvo 740 bensin. Kompis x hade en diesel dock. Tydligen passade de spridarna på hans bensinmotor (som var en b230F)

Han hade hemma tysklands stukade plåtisar till sin 740. De var 10" fälgar och djupa som satan. (krängde han dessa över bromsskivorna då eller?? )

Han hade minsann kört ifrån polisen med sin 740 flertalet gånger.. (eller hur)

Och på tal om mytomaner så hade en annan av mina polare en volvo 850 T5. Den skulle tydligen gå i 300km/h. Det gick så långt att det blev slagsmål på en fest i frågan im hurvida bilen gick i 300 eller ej. Kan ju tillägga att bilen var helt original under huven såpass som på ett chip.
Citera
2012-11-06, 05:39
Medlem
analfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg

haha ja den tog nog fan priset!
Citera
2012-11-06, 07:26
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Finns en till med en unge som spelar pingis. Men hittar inte den just nu.
Citera
2012-11-06, 07:34
Medlem
Jobbade med en äldre man i sextioårsåldern för något år sen.

Han berättade för mig att dem hade en katt som han ogillade som liten.
Så när han var 1 år gammal satt han på golvet och lekte när katten gick förbi och fräste åt honom.

Då hade han gett katten en lusing och sagt -Fräser du åt mig din jävel!
Citera
2012-11-06, 07:54
Medlem
kent.agents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Något som jag däremot aldrig kommer glömma är att samma person som ovan hävdade att hans farbror var VD för Sony Ericsson i Frankrike och kunde därför få vilken mobil han ville gratis. Enligt han själv så kunde han också få ett antal miljoner om han nu önskade det, men det ville han ju förstås inte eftersom folk omkring han skulle se han som "en brat".

Detta är ett klassiskt exempel på gammal hederlig vardagsmytomani. Just högt uppsatta jobb, pengar och status upplever jag som ett mycket vanligt ämne när mytomanerna drar igång och ska berätta "att såhär är det faktiskt".

OnT: en polares polare berättade att deras familj faktiskt har 25 herrgårdar ute på landet. Men eftersom att hans familj hyr ut alla dessa kan han inte berätta för någon vart de ligger. De är ju stora som slott och inbrottsrisken blir för stor om han råkar berätta för någon var de ligger.
Citera
2012-11-06, 08:02
Medlem
soFFturkEns avatar
Skojar du!?
Det är ju min gamla lärare med!!
Ganska kort , någon skada i tummen , tunt hår & en redig kagge!
Till oss sa han detsamma om jungeln men även att han varit fotbollsproffs i argentina!
Han har självklart spelat mot självaste pelé och varit messis mentor
Han flyttadd även runt världen och reste genom hela sydamerika som 15 åring för att sedan bo i jungeln från 16(?) - 21 åring för att EFTER det börja med fotboll..

Fyfaan va många roliga lektioner man hadde med honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in