2012-11-08, 21:51
Medlem
Min polare har en lillasyrra som verkar vara mytomanmagneten personifierad.

När hon pluggade så jobba hon extra i en glasskiosk. Så kom mytomanberta på besök. Mytomanmagneten sa; ta hand om kiosken medan jag röker. Så ställde hon sig vid bakdörren, 2 meter från kioskluckan. Berta mecka ihop en redig strut med blandad glass och börjar slaska i sig. Då kommer det en kund. Berta öppnar luckan och frågar vad kunden ska ha. Det råkade vara precis det som var på Bertas glasstrut. Så Berta sträcker fram den och säger det blir 10 spänn. Kunden titta skeptiskt på Berta och sa lite tvekande: Men du har ju ätit på glassen? Näe.. Dethar jag INTE gjort säger Berta. Mytomanmagneten såg också att Berta ätit på glassen och försökte hejda henne.
Kunden försökte både en och 2 ggr att slippa just den glassen. Näerå sa Berta och blinkade med sina ljusblå. Hur kunde kunden tro..osv. Kunden köpte glassen till slut meden jävligt skeptiska uppsyn. mytomanmagneten sa: Vafan gjorde du så där för? Gjorde vad då, undrade Berta. Sålde glassen som du hade ätit på. Jag såg ju att du gjorde det, sa MM. Va snackar du om, sa Berta förnärmat och drog därifrån. Än i dag 25 år senare så har Berta inte erkänt.
Citera
2012-11-08, 22:51
Medlem
En annan gång hade Mytomanmagneten träffat en kille, en jugge som kommit till Sverige för att diska på kusinens restaurang som MM serverade på.

MM blev galet kär och släpade ut honom till sina föräldrars landställe. På kvällen blev de sugna på att åka in till stan och festa. Eftersom det var lite taskiga kommunala färdmedel den kvällen så fråga MM Juggen om han hade körkort. Javisst sa han. Till saken hör att han kunde bara säga Javisst på svenska. Föräldrarna lånade ut sin ganska nya bil, tyvärr!

De tog sig till parkeringen som ligger en km från landstället. Sen började en resa MM aldrig kommer glömma, inte föräldrarna heller, tror jag. MM tyckte redan från början att det verkade galet men eftersom hon inte hade körkort och inte vidare hajj på bilar och sånt så tänkte hon att han visste vad han gjorde, han som hade körkort och allt..Ja visst!

Efter många om och men får Juggen igång bilen. Han varvar på av bara helvetet, släpper kopplingen och bilen skuttar rakt in i grannens släp. Det var inga större skador så de beslöt sig för att åka vidare. Eller åka och åka, de skuttade fram med motorstopp varannan minut. En resa som tar normalt 5 minuter tog det dem en timma att göra.

Till slut kom dom till motorvägen. MM sa att hon tyckte det luktade konstigt, lite bränt så där. Javisst sa Juggen och skuttade vidare. Juggen varvade på av helvete på 1:an på motorvägen. Det luktade bara mer och mer bränt. Men Juggen log och var så glad så MM tänkte att han nog visste vad han gjorde.

Till slut kom dom in till stan, då började riktiga skräckfärden. Juggen hade hittat 2:an och var så jävla nöjd och började fippla mellan filerna. Samtidigt tuta han hysteriskt. Inte för han ville utan för att han lutade sig fram (som en kärring) och kollade ner i backen framför bilen, liksom. MM sa att dom skulle stanna och parkera och promenera genom stan. Det ville inte juggen höra talas om. Närå... han tyckte det funkade nu. Samtidigt som han körde mot rött och enkelriktat. Kurvorna tog han så snävt att däck och fälgar var totalt förstörda. Han råkar få med sig en cykel från ena trottoaren och lite av en papperskorg.allt under ständigt tutande.

När de kom fram till Juggens kusins krog så log Juggen med hela fejan och ville stajla med fin bil inför polarna... Ja visst!! I full kareta drog Juggen in i en av kusinernas bil som avslutning på bilfärden och det mitt framför uteserveringen. Juggen kliver ur bilen och tycker livet leker tills kusinen får tag ihonom och börjar bitchslappa honom och skriker och gapar i 5 minuter. Sen vänder han sig till Monstermagneten och skäller ut henne för att hon inte stoppat Juggen, som fan inte har körkort, varken juggekörkort eller svenskt. Sen sa kusinen i lugnare ton till MM, Do... Har han sagt han är fotbollsproffs åkså? Han kan inte ens sköta disken å kan inget om fotboll. Nu åker han hem, det är bara proplem med han.

MM hade tur, kusinen tog på sig all reparation av föräldrarnas bil. Juggen hade åkt med handbromsen i. Tro fan det lukta bränt!

Mytoman var hans förnamn, charmtroll hans andra. Brudarna låg som iglar efter han.

Finns mer om Monstermagnetens killar/polare det kommer.
Citera
2012-11-08, 23:39
Medlem
En rätt sorglig typ stod och raggade på mig en sen kväll vid baren. Efter diverse historier om bl.a. nasa och armén och mitt totala ointresse, vill han ist få fram hur "bad" han är och drar till med: Jag är ju förföljd av CIA och FBA *suck*
Citera
2012-11-08, 23:47
Medlem
Rolig tråd måste bara få dela med mig lite. Vi var väl runt 16-17 år då

Jag och två kompisar satt och pratade lite vardagligt skit varpå jag frågar den andre hur mycket han rökte om dagen och han svarade då 1 paket ungefär med en följdfråga på hur mycket jag rökte.

jag svarade med att jag rökte lite mer än ett halvt paket ungefär varpå jag blir avbruten av orden
-jag röker 10 paket om dagen!

det blev ganska tyst för en sekund varpå jag och min kompis tittade på honom och svarade samtidigt
-Nej, det gör du inte!

till råga på allt blev han sur och försvarade sig med att det gjorde han visst det varpå vi förklarade att det va typ 7 limpor i veckan och att han inte hade ett jobb och att han inte skulle ha råd med det på vanligt studiebidrag!

nu förklarade han, att han hade missuppfattat det hela och menade på att han köpte en limpa om dagen och att han hade ett falskt leg för att kunna köpa dessa, och att han hade många vänner som tiggde cigg, toppen på isberget kryddade han med att han var den ända i hela åre (han pluggade där då) som fick köpa cigg så alla hans vänner gav han pengar för att köpa

vi köpte det och började diskutera annat istället eftersom han brusade upp.

Samma person berättade även då vid 12-13 års ålder för mig hur han hade kopplingar med ha och att han hade smugglat en väska med knark. Det roliga var hur han förklarade denna svarta väska med vit print "CIA" med 2 fack för hagelgevär och att han hade smugglat den från sin hemort till grannorten (3 mil) och att han fick 10.000 i ersättning för detta, varpå jag utbrister, -shiit vad köpte du för alla dom pengarna då? varpå han svarar:

-Godis
Citera
2012-11-09, 00:03
Medlem
Eurynomoss avatar
Mytomanen Carl har varit uppe på älgjakt i Överkalix nu under hösten. Väl på passet ser han en av de största älgarna som någonsin skådats, men givetvis kunde han varken skjuta på den eller ta en bild med mobilen.

Däremot lossade han skott mot en mindre älgtjur som stupade i smällen, till synes död. I alla fall: när han kommer fram och står gränsle över tjuren får den plötsligt liv igen varefter den reser sig. Carl lyfts därmed upp på tjurens rygg och rider iväg med den i full galopp. Carl blir naturligtvis chockad och funderar på hur han ska få stopp på den. Det slutar med att han drar fram sin jaktkniv och - under galoppen som nån jävla cowboy - sticker den i atlaskotan på tjuren som tvärdör. Carl kastas några meter fram men klarar sig oskadd.

Tilläggas bör att det självklart inte finns några vittnen till händelsen. Dessutom råkade han av misstag radera bilden på den skjutna/knivdödade tjuren.
Citera
2012-11-09, 00:05
Medlem
Kände en stormytoman lite halvt under gymnasieåren. Han hade minsann PA-ljudsystem hemma i sin 2:a i förorten, och hans morfar som bodde utomlands skulle fixa en Ferrari som första bil åt honom. Självutnämnd DJ/producent efter att ha "släppt" några nedpitchade, långsamma versioner av en annan DJs låtar under hans DJ-namn. Ni som vet hur downtempo, lågpitchade, utdragna beats låter vet hur uppenbart fake det lät. Han skulle anmäla original-DJ:en för plagiat. Han hade även spridit rykten om sig själv, där han bl.a. stulit cigg och fått åka piketbuss pga misstankar om weed-innehav.

Sedan gick det tyvärr utför för denna kille, som var helt ok bortsett från hans uppenbara mytomani. Senast jag hörde något om honom, så satt han fast i diverse substansberoenden och kriminalitet, långt ifrån den idyll han en gång enligt utsago levde i.
Citera
2012-11-09, 00:14
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syph2x
Kände en stormytoman lite halvt under gymnasieåren. Han hade minsann PA-ljudsystem hemma i sin 2:a i förorten, och hans morfar som bodde utomlands skulle fixa en Ferrari som första bil åt honom. Självutnämnd DJ/producent efter att ha "släppt" några nedpitchade, långsamma versioner av en annan DJs låtar under hans DJ-namn. Ni som vet hur downtempo, lågpitchade, utdragna beats låter vet hur uppenbart fake det lät. Han skulle anmäla original-DJ:en för plagiat. Han hade även spridit rykten om sig själv, där han bl.a. stulit cigg och fått åka piketbuss pga misstankar om weed-innehav.

Flashback (bokstavligen)! Har hört i princip samma historier från en snubbe på krogen, måste vara samma dåre
Citera
2012-11-09, 00:53
Medlem
Kragoms avatar
Vet inte om dessa klipp är postade tidigare, men denna herre är väl ändå ganska härlig

http://www.youtube.com/watch?v=NUp3iBO7jfI

del 2

http://www.youtube.com/watch?v=h6najDcxsSY
Citera
2012-11-09, 01:17
Medlem
Christopheruss avatar
En kollega säger att han kan gå in på en internetsida och stänga av sin bil och spåra den om den skulle bli stulen, och att om han krockar så ringer den automatiskt SOS alarm och dom skickar din ambulans och polis på direkten... bilen var tydligen ett utställnings ex. och därav dessa grejer... det är en v50 för övrigt
Citera
2012-11-09, 01:20
Medlem
gottmospahedens avatar
När jag var ca 14 så umgicks jag med en helfestlig kille som brukade skryta om att han och hans systers pojkvän var ute vid systerns pojkväns herrgård/slott och sköt med 50-kalibers krypskyttegevär; att han hade mördat människor och att hans "riktiga" pappa var Deno Acar.
Citera
2012-11-09, 02:00
Medlem
Hellcats avatar
Den där "Bobbo" på Ericsson som hamnade i samma kortege som Khadaffi har man allt hört ett par skrönor om
Citera
2012-11-09, 02:17
Medlem
Carl-Magnuss avatar
När jag och några kompisar satt på en bar i Stockholm kom det plötsligt fram en medelålders karl som såg förvånansvärt proper ut. Han börjar prata om något fiskeverktygsföretag eller något som han har och som tydligen skulle omsätta miljoner eller till och med miljarder. Han importerade grejerna från Kina också. Jag frågade om företaget var börsnoterat, men jag kommer fick aldrig något svar, då min vän blev arg på mig för att han tyckte jag lekte smart. Mytomanen var också noga med att hans fru skulle komma och hämta honom, gav sig plötsligt av, skakade hand och hällde ner sin öl i mitt glas. Det var en riktigt trevlig kis, men alla i gruppen kom fram till att han nog var en mytoman. Hursomhelst, jag kom inte ihåg namnet på företaget heller så jag kunde inte kolla upp om det ens fanns. Det är nu bara ett otroligt trevligt minne. Han förgyllde verkligen den kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in