2012-11-05, 23:40
Medlem
Kaixs avatar
En tråd som har stor potential!

Nåväl, i mina yngre dar så hade jag en kompis som förmodligen hade narcissistiska drag, detta baserade jag och andra kompisar på att han snackade otroligt mycket skit. En sak som jag aldrig glömmer är när han hävdade prompt att Göran Persson(f.d. statsminister) hoppade av sin post som partiledare för socialdemokraterna, på grund av att min väns morfar var en mycket högt uppsatt man inom politiken som tidigare lämnade socialdemokraterna vilket gjorde så även gamle Göran gav upp politiken

Något som jag däremot aldrig kommer glömma är att samma person som ovan hävdade att hans farbror var VD för Sony Ericsson i Frankrike och kunde därför få vilken mobil han ville gratis. Enligt han själv så kunde han också få ett antal miljoner om han nu önskade det, men det ville han ju förstås inte eftersom folk omkring han skulle se han som "en brat".

Tycker faktiskt synd om killen..
Citera
2012-11-06, 00:14
Bannlyst
Mycket rolig tråd, hoppas jag kan bidra med något roligt.

I nian hade vi en träslöjdslärare som hette Vladimir men kallades för Valle. Ca 50årig man med en elegant ölmage. Istället för att banka och borra i trä gjorde vi armhävningstävlingar och pratade hela lektionerna. Nog om det, nu till hans mytande.

Hela klassen samlas i en ring framför Valle som ska dra en berättelse som vi aldrig hört förut, om hans spänningsfyllda liv. När han var 12år rymde han hemifrån ( bodde i Ryssland ) ut i den ryska djungeln, som han starkt påstod fanns. Han livnärade sig på djurkadaver och växter. Efter några år där ville han upptäcka den "riktiga" djungeln som då är i Sydamerika, enligt Valle.
Vladimir kom till den mer tropiska djungeln i Sydamerika ( fråga mig inte hur han kom dit ). Indianerna blev hans kompisar, han lärde sig deras språk och levnadsstil.
Nu kommer det som vi, elever, vet var en lögn. Han blev stucken av en mygga och fick malaria för en klass, en annan fick han gulsot som var extremt farlig och för den tredje klassen fick han tuberkulos. Det var hemskt, smärtan var oerhört smärtsam beskrev Valle.
I detta läge viftade han med sina händer att vi skulle böja oss fram för att höra hans sänkta röst som näst in till var viskningar. Han var död. Valle dog. Men vilken tur att Valle hade blivit kompis med alla Indianerna i stammen som hade stora kunskaper inom läkekonst. Valle berättade att Indianerna grävde ned honom 1,5m ned i marken och begravde honom förutom vid munnen. I munnen hade han ett bamburör där de droppade ned "helande vätska". Det gjorde de i kanske en 4-5 dagar och efter det ÅTERUPPLIVADES Valle!!! Helt otroligt.
Nu sitter han här i Sverige, som träslöjdslärare och berättar historier och lever livet.

Valle, vilken man, villen mytoman.
Tack för mig och hoppas ni gillar det!
Citera
2012-11-06, 00:16
Medlem
Analkladds avatar
Jadu, vart ska jag börja

En bekant berättade en gång att han ätit såna dära godiskulor (cola, tuttifrutti, sura m.m) i en lång plastförpackning. Han hade käkat de sura och berättade att då minsann så frättes det upp en gång ända upp till under ögat pga att de är så sura.
Citera
2012-11-06, 00:59
Medlem
calibraturbos avatar
Min farsas dåvarande "datorhjälps kompis" är en ruskig mytoman.
Han berättade alltså för oss på fullaste allvar att när hans mamma låg på BB och skulle föda ut honom så tittade han först ut genom fittan för att snabbt krypa in igen haha

Sen hade han också en nära vän som brukade klippa sin gräsmatta genom att flyga helikopter upp och ner och på så vis kapa gräset med rotorbladen

Han hade också trimmat upp en bil en gång i tiden genom att slänga in massor med turbon i bagageutrymmet och på så vis fått en jävla massa hk!
Senast redigerad av calibraturbo 2012-11-06 kl. 01:04.
Citera
2012-11-06, 01:18
Medlem
johannes111s avatar
En föredetta kompis, från jugoslavländerna där nere nån stans, vars pappa va med i kriget, eller liknande. Han blev iaf beskjuten av en bazooka, träffad i huvet, så att huvet bara hängde ihop med övriga kroppen i en liten tråd. Som tur va kom han till sjukhuset fort, där dom sydde ihop honom igen. Nu är han helt återställd.

Underbart. Skrattar än idag och den berättelsen.
Citera
2012-11-06, 01:35
Medlem
Rodimusprimes avatar
En mobbad snubbe på skolan sa att han hade så stor kuk att han inte kunde åka rullstol för att kuken fastnade i hjulen. På fullt allvar.
Citera
2012-11-06, 01:40
Medlem
ekrangalens avatar
nån måste ju hört talas om"ploppen"
Citera
2012-11-06, 01:47
Medlem
NatureFreaks avatar
En gammal bekant som jag aldrig gillat särskilt mycket var en rätt sjuk mytoman. Han har bl.a berättat att han ska vara med i eller har varit med i x-games (gigantisk skate-tävling). Han har även sagt för några år sedan att när han blir lite äldre så ska han få ett slott (!!) i spanien av sin farfar. Alla dessa större lögner blandat med mindre lögner och galna kryddningar av diverse historier.

Återkommer med mer när jag minns
Citera
2012-11-06, 02:33
Medlem
CommonKnowledges avatar
I högstadiet(tidigt 2000-tal) så var det en kille som påstod att han var med i Titanic. Killen var vid den här tiden ca. 14-15 år och har varit med om något som hänt för 100 år sedan.
Citera
2012-11-06, 02:54
Medlem
GummiBasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
I högstadiet(tidigt 2000-tal) så var det en kille som påstod att han var med i Titanic. Killen var vid den här tiden ca. 14-15 år och har varit med om något som hänt för 100 år sedan.

Kanske menade han filmen?

Hade en vän i gymnasiet som sa att han skulle få en ferrari av far sin efter han har tagit körkortet. Senare skulle det tydligen bli en königsberg. Till slut fick han en opel.
Citera
2012-11-06, 03:01
Medlem
Hade en kompis som myttade rätt friskt ibland, ofta småsaker som spårade ur och man förstod att det inte var sant. En gång berättade han om när han hade spelat xbox med någon släktings hund, hunden hade tydligen tryckt på kontrollen med tassen och förstått hur man spelade.
Citera
2012-11-06, 03:03
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GummiBasen
Kanske menade han filmen?pel.
Nej då, han blev skolans skämt efter detta för det var så bisarrt dålig lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in