2006-01-21, 12:59
Moderator
vfs avatar
http://farjestad.vegasys.net/cgi-bin...wmode=threaded

Inlägg 7 och framåt.

Citera
2006-01-21, 23:01
Medlem
Gimmie Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Nä, men va i helvete...
Området runt Frölunda verkar vara mytomantätt!

OT: Kul avatar du har.

Det verkar inte bättre... En annan kamrat var även han åt mytomanhållet. Köpte han ett paket John Silver med filter sa han att han hade köpt en röd prince. Lustigt folk man haft omkring sig!

Det är väl inte konstigt att jag har en sådan avatar med den uppväxten...
Citera
2006-01-22, 00:32
Medlem
Tafatts avatar
Känner två mytomaner (umgås inte med dom längre) .. den ena var av typen "jag har varit allt och testat allt" .. ganska harmlös och alla tycker mest synd om han. 40% av vad han säger är lögn (han har tex varit nazist/punkare/satanist osv beroende på vad de han pratat med har varit intresserade av). Men min stora mytomankompis är ändå min kusin. Han har gjort ALLT, sett ALLT och haft sex med alla tjejer som finns, sist var det den femhundrade tjejen han satt på och han gav henne ett diplom där det stod just det, hon hade tydligen blivit jättestolt

Andra odödliga historier från min kusin är:

Han hade varit under vatten i en pool i 2 timmar .. när han fick frågan hur han lyckades med det sa han att han andades genom att svälja luftbubblorna.

Sen har han urinerat i 3 timmar i streck genom att stå och halsa öl under tiden.

Han har talang min käre kusin
Citera
2006-01-22, 18:41
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Nej, tack o lov inte, då jag är så naiv och godtrogen, hade jag blivit grundlurad.
Citera
2006-01-22, 19:09
Medlem
En polare till mig ljuger om allt ta dig fan. Det är skrämmande dessutom, har hållt på sen vi var små, i 15 år, till och från har han dragit lögner.

Han "Jag har 8 snowboards hemma!"
Jag "Mm, eller Huuuuuuuuur." (Vi bodde inte särskilt lång ifrån varandra)
Tjejer i klassen "Säger Tobias att han har det, så HAR HAN DET!"
Jag "Och ni har varit hemma hos honom och sett dom?"
Tjejer "Nej, men säger han det så är det så."

Stön...?

Samme snubbe har även varit och festat. Och jag lovar er, han är en riktig biff, hela 170 lång och väger säkert uppemot en 50 pannor, ingen dålig bit direkt ( ) Han hade tagit det "lite lugnt" den kvällen. 4 LITER REN läkarsprit och 7 plattor 7,2.or. Då hade en annan polare, som för övrigt VAR på den festen, frågat när, hur, var han druckit allt. klockan 8 i köket hos Anna (exempel) "Jaha, men JAG satt ju hos Anna klockan 8, I köket." 20 sekunders tystnad. "Nej nu minns jag... det var ju i vardagsrummet."

Stön...?

En gång satt han och jag och pratade, vi jämförde tv-spel, vem som hade häftigast. Det var när Megaman var nytt på marknaden, då sa jag, på skämt, att jag hade det nyaste som jag brukade spela när inte han var hos mig. "Nej det gör du inte, jag har en Låda som jag tar fram, då SER jag ALLT du gör."

Stön...?

Och nåt som var riktigt roligt, det var när han hade hoppat ner från en skyskrapa. han och en till - som han sa - stod högst upp och tittade ner, när han sa, "hej då!" och hoppade ner. inte en skada, inte ens ett brutet ben, bara sa att det måste han göra om.

Stön...?

Det var för övrigt samme kille som satte trippel backflip i en skateboardramp när han var typ 12 bast.

Stön...?

Han har dessutom varit ute och kört bil utan körkort (Okej så långt tror även ni på det hela) men när snuten stoppade honom, då drog han upp volymen på max när pitbullfarm - army of assholes drog igång, han sjöng med i låten och när snuten frågade om körkortet så sa han att han inte hade något och drog iväg med däcktjut. (Då var han 15år och hade aldrig suttit bakom ratten) Det var mer sanning.

Stön...?

Men det som då tar priset. han hade varit ute och kört när han var 17, en 8 - 10 bilar (Om jag minns rätt) jagade honom genom hela staden, han körde genom rondeller, över skolgårdar och blablabla... (kan ju vara sant?) MEN, vad som INTE är sant är att han prejade ALLA av vägen, och drog ifrån allt och ALLA, dessutom skulle alla ha skämts så mycket så ingen ville berätta om det i tidningen. (Det var DÄRFÖR det inte stod något om det, vi som trodde han diktat ihop alltihopa. )

Säger det för sista gången. "Stön...?"
Citera
2006-01-22, 19:26
Bannlyst
Det är bara att gå hit på Flashback för att hitta mytomaner. Se den här tråden exempelvis...

http://www.flashback.org/showthread.php?t=199579

Sök efter inlägg av Superlinopuro, GJE, Markattan exempelvis...
Mytomaner finns det gott om med andra ord...
Citera
2006-01-22, 20:23
Medlem
mjvs avatar
Intressant tråd detta,trodde nästan jag var ensam att råka ut för mytomaner.
Nåja,i slutet på -80 talet fick vi ny en kille på jobbet (hoppat av skolan)
kommer inte ihåg exakt ålder men han var 17-18 nånting.
Trevlig,snäll,verserad etc.
Dag 2 börjar vi andra på jobbet undra "Va e det här för gubbe?"
Enligt egen utsago hade han jobbat som stuntman i några år.
En släkting till honom som bodde i USA och ägde en stor ranch hade skänkt honom 20 st. Cadillacs från -50 talet (aldrig körda).
Han skulle köra en truck (motviktstruck) från företag A till B,körde upp på motorvägen och la sig i en hastighet på 130km/h!
(många truckar har jag kört men aldrig nån som kommer upp i sådan speed)
Polisjakt vidtar och längre fram upprättas en spärr av polisbilar.
Vår hjälte här använder sig då av trucken och lyfter en av bilarna åt sidan.
Därefter fortsätter han köra....
Önskar jag kunde komma ihåg allt som han hade "gjort".
Ett par killar på jobbet skrev upp allt han påstod sig ha utfört,efter 20 tätskrivna A4-sidor lade de ner projektet.
Höll på att glömma den här:efter att varit hemma från jobbet i två dagar ,utan att sjukanmäla sig, kommer han tillbaka.
Chefen undrar var f-n han har varit.
"Jag försov mig"
"Vill du få mig att tro att du sovit drygt 2 dygn utan att vakna när jag ringt"
"Ja"
Behöver väl inte nämna att han inte blev så långvarig på jobbet.
Bara ett litet axplock här,kommer inte ihåg allt,men du milde vilka typer som finns.
/M/
Citera
2006-01-23, 20:57
Medlem
Truxas avatar
Galning och mjv

Vad är det där för jävla typer?
Min mytoman som jag startade tråden med är ju en amatör...
Citera
2006-01-23, 22:21
Bannlyst
En polare till mig. Känd som telefon tony har ett par ljuvliga historier.

Tony skulle testa sin ny cykel och cyklade mellan Växjö och Halmstad. I simlångsdalen "sveriges långsta backe" typ låg tony och drog i ca 140. Helt plötsligt ser han framför sig en polisbil. Drar upp jämte och tittar in på bilens mätare som visar 170. Sen som han själv sa. STICKER han i väg och ser i ögonvrån polisen försvinna i pereferin. Väl framme i halmstad hinner en Mc-snut upp han och han får 40,000 i böter....

Samma Tony kom tillbaka efter semestern och va duktigt sönderslagen i ansiktet. Berättade då att han skallat Jonick Byron (en känd och stenhård dörvakt i stan") så många gånger att han fick dessa blå märken. I övrigt så hade han slagit denna Byron sönder och samman på en camping på öland.
Det roliga va att samma helg joggade jonick byron som vanligt som vakt helt utan märken i fejan......

I alla fall en gång satt Tony inne på sss psyket i Växjö vilket alla viste. När han muckade från sss. Hade han varit i USA och provfilmat för rollen som Conan barbaren i den kommande barbaren filmen.

Tony är oxå en känd skådis och mega populär i Japan.....
Citera
2006-01-24, 00:35
Medlem
Beldarans avatar
Dom mytomaner jag träffat på är ju inte ens i närheten av det ni berättat...

Syrrans ex var mytoman. Blev påkommen ett antal gånger, men nekade alltid och hade diverse bortförklaringar...

En gammal kompis till min man skulle jag också vilja kalla mytoman, men samtidigt så är han helt körd på många andra sätt så det är svårt att bedöma... Bla så kan han ju när han vill få ett jobb som livvakt åt någon oljeshejk i mellanöstern...
Citera
2006-01-24, 10:10
Medlem
JackassTREs avatar
q

Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Aha, Trevligt då är det samma kille. Träffade han på en fest för något halvår sedan ute i Tungelsta har jag för mig. Jag och några av mina kompisar började köra lite krökar kortspel. Då kommer han inglidades och hälsar på alla och sätter sig ner.

- Ja detta var ju ingenting, en gång när jag var i Las Vegas spelade jag bort 17 000 dollar ( eller 17 grand som han sade ). Men som tur var spelade jag tillbaka alla pengar och gick plus 4000. Sade han

- Jaha?vart fick du dem pengarna ifrån frågade jag.

- Knark.

- Öhm, okej kokain då eller?

- A precis kokain, eller cocaine som man säger i branschen.

Ja, sen malde han på resten av kvällen

Låter bekant, Vad heter killen? Bor han i Haninge Tungelsta?
Citera
2006-01-24, 14:16
Medlem
PhakE**s avatar
Får väl också tillbringa tråden med nåt, fast det väl ses som ingenting i jämförelse med er andra. Men ta det som om jag är yngre och därmed inte träffat lika många

Har gått i samma klass som två mytomaner i mina år. Den första var nerknarkad och kommer inte ihåg allt han sa, bara att han hoppade åtta meter ner i gräset utan en skråma. Den andre är däremot mer komisk. Han är så genomskinlig så det är inte sant. Han sitter och pratar för sig själv _enbart_ för att man ska fråga vad han pratar om. Typ;

- Får inte göra som jag gjorde förra helgen dårå ...
- Jaha, vad hände då då?
- Vurpade med min Ferrari...

* Först sa han att han var ett år äldre än alla andra i klassen och hade redan tagit körkort. När alla ville se körkortet så visade han en suddig bild som han tagit med mobilkameran, han "orkade" inte ta med körkortet. När han sedan gick på körskola sa han att det var för motorcykelkörkort fastän vi sett honom köra runt i en körskolebil.
* Han har vurpat med sin Ferrari i 150km/h, ägt 10 mopeder och 50 go-carts, flertalet bilar därav flera 240 och 740, en bil utan dörrar och en peugoet 206 som han köpte för 80 000 och sålde den för 200 000. Han har åkt i diket och krockat flertalet bilar (det är iofs sant, några kompisar var med när han backade in i en parkbänk).
* Ansökte och åkte på intervju för Riket, sov tillsammans med en het brud men fick inte vara med för att han snusade. Vi har lyckats få honom att röka genom att utmana honom att bevisa det.
* Men antagligen det som slår allt var när han efter sommarlovet när han kom tillbaka och sa att han gjort sin granne gravid. Detta ska tydligen vara en ashet dansbrud på 15-16 år. Hon har hela livet framför sig och väljer att ge upp allt detta för att behålla hans barn. Redan där förstår ju alla att det är lögn och när vi kollar upp så går det ingen med det namnet han uppgavt på skolan. Men han fortsätter blint, ändrar hela tiden datumen för när barnet ska ploppa ut och går på ultraljud några månader innan man ens kan se nåt vettigt. När barnet äntligen föds, några månader före det han först sa, väljer han återigen att inte säga det till oss utan heter nåt kryptiskt på msn istället. När en kompis frågar så skickar han en bild på ungen vartefter kompisen söker på 'nyfödd' på Google och på förstasidan hittar precis samma bild men fel kön. Han blånekar såklart och svarar inte på msn, i skolan låtsas han som om han inte hör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in