2012-11-06, 08:03
Medlem
Reverentias avatar
En kille som jag gick i samma skola som ljög hela tiden.

Han sa te.x att han hade vunnit SM i ett antal olika sporter.
Att hans pappa arbetade för FBI.
Att han hade rånat en bank när han var 14 år.
Att hans lillebror hade 200 IQ.

Detta är bara en bråkdel av alla lögner som han har sagt under åren som vi gick i samma skola.
När man frågade om han ljög så förnekade han, och sa att allt var sant.
Vet inte om han bara drev med oss eller var en mytoman.
Citera
2012-11-06, 08:21
Medlem
flummbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keih
Nu är jag inte helt säker på denna, men vi är många som delar befattningen att följande historia är helt påhittad. Om någon tagit teorikursen för eu-moppe för ett par år sen i Märsta-Uppsala området så kan de ha hört samma historia. Det var läraren på denna kurs som drog helt från intet upp en historia om hur han hade bevittnat en sjuk krock.

Tydligen hade han vart ute och åkt på sin moppe eller i sin bil och sett en bilolycka. Han stannar och går fram emot bilen, i baksätet ligger ett huvud. Tydligen så hade någon metallbit i skrovet slitits sönder och som i ett sving med ett svärd hade huvudet lossnat och ramlat bak i baksätet. Där satt alltså en person utan huvud kvar i bilen.

Jag tyckte denna historia var helt absurd och flera jag känner som tog samma kurs vid olika tillfällen höll med. Han berättade också ett par andra historier som verkade väldigt konstiga. Kanske någon i tråden kan verifiera? Hade vart fantastiskt.

Jo visst, en man kallad Sigge om jag inte missminner mig, den gubben drog en del sjuka historier.
Citera
2012-11-06, 08:21
Medlem
cacas avatar
Har en sån på jobbet
Finlandskryssning, Ska kolla om det är min kusin som kör båten,,,,,
Stureplan, kommer ihåg när jag var med och byggde det här, var min släkts firma som,,,
Rymdfärja, har en kusin som arbetar på NASA så jag vet,,,,,,,
Kaffe, va köper ni kaffe, jag har en kusin som har plantage, han skickar en säck finaste....
Den här guldkedjan betala jag 55000 för och den.....( är väldigt smal för det priset)
Jo jag har ju vart mästare i pilkastning.....
köpte äkta japanska kock knivar för 80 000 i går (alltid microportioner på jobbet)
Försäkringsbolaget kommer hem till mig och ska kolla på zorn tavlan jag har hemma.
Jagar med kungen/prinsen och andra kändisar.....
Jo jag äger skogsfastighet på 1000 ha i norrland....
osv. osv. osv. osv.

allit svar på allt, har gjort allt/har släkt som, spelar ingen roll vad någon annan presterar han är bättre....jämt.....alltid.....
Citera
2012-11-06, 08:24
Medlem
inlobs avatar
När jag var typ 10 kände jag en brud som hittade på en massa jävla skit, bla. att det fanns dvärgar i skogen där vi bodde som mördade de som var elaka mot henne och att när hon en gång gått upp på hennes farmors vind hittade hon en massa kistor där det låg döda barn i som blev hennes vänner och skyddade henne. Jag trodde aldrig på vad hon sa, men en annan kompis till mig gick på varenda sak och brukade grina när hon hotade med dvärghistorien till exempel.
Citera
2012-11-06, 08:24
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Att han hade 140%ig sprit hemma...
Citera
2012-11-06, 08:30
Medlem
Necromorbuss avatar
jag har en vän som jag älskar men som ljuger så tungan blir blå, på en fest en gång kom han in och proklamerade stolt att han snott en långtradare, svept en sjuttis och åkt till festen, dock hade han parkerat den väldigt långt bort så vi fick inte se den.
Citera
2012-11-06, 08:44
Medlem
zkurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Har en sån på jobbet
Finlandskryssning, Ska kolla om det är min kusin som kör båten,,,,,
Stureplan, kommer ihåg när jag var med och byggde det här, var min släkts firma som,,,
Rymdfärja, har en kusin som arbetar på NASA så jag vet,,,,,,,
Kaffe, va köper ni kaffe, jag har en kusin som har plantage, han skickar en säck finaste....
Den här guldkedjan betala jag 55000 för och den.....( är väldigt smal för det priset)
Jo jag har ju vart mästare i pilkastning.....
köpte äkta japanska kock knivar för 80 000 i går (alltid microportioner på jobbet)
Försäkringsbolaget kommer hem till mig och ska kolla på zorn tavlan jag har hemma.
Jagar med kungen/prinsen och andra kändisar.....
Jo jag äger skogsfastighet på 1000 ha i norrland....
osv. osv. osv. osv.

allit svar på allt, har gjort allt/har släkt som, spelar ingen roll vad någon annan presterar han är bättre....jämt.....alltid.....

Det finns väl en person som stämmer in i din beskrivnig i varje kompisgäng, kan intyga detta då jag har en vän som oavsett vad man säger har han gjort/sett/köpt/äger något som är MINST dubbelt så stort/dyrt osv.

Helt hopplöst att dricka några kalla med en sån person, såfort alkoholen slår in så finns det inget stopp på vad personen slänger ur sig.

ett axplock från den gångna helgen, personen i fråga säger sig ha en polare som precis kommit ut från kåken för han var en utav rånarna från "arlandarånet" säger han. Jag lyssnar ett antal minuter innan jag blir lack och påminner honom om att INGEN blivit dömd för detta rån (http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1...rfekta-kuppen).

han hävdar detta bestämt och säger att han pratat med personen själv för bara några dagarsen, jag tar fram mobilen och efter 5 sekunders googling är alla utom han övertygad om att han ännu en gång hittat på allt. då ändras historien till att det var ett värdetransportrån i närheten utav arlanda... ingen orkar tjata emot mer och han ser sig som en stort vinnare..
Citera
2012-11-06, 08:44
Medlem
graffsthlms avatar
Finns en retarderad turk i mitt område som har alltid historier på lager, en gång så sa han att han hade trimmat sin moppe så den gick i 400, och när den väl gick så fort så kom CSI (Ja, CSI) och jagade honom. Jakten avslutades mellan Stockholm och Göteborg i en stad som heter Umeå.
Citera
2012-11-06, 08:47
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackup
http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Finns en till med en unge som spelar pingis. Men hittar inte den just nu.

Klassiker. Men han lider väl av en hel rad sjukdomar?
Citera
2012-11-06, 08:50
Medlem
karbonaras avatar
(1) En kille i min mellan- och högstadieklass.

Föräldrarna var från Ungern och hade hävdade att de ägde ett slott där nere som tyvärr hade beslagtagits av staten under/efter kriget.

Hans mamma hade dött i cancer pga en läkarmiss och för att hämnas mördade pappan hela läkarens familj genom att bränna ner huset.

Han kom från en "boxar- och läkarsläkt".

Hans kusin hade en gång druckit motorolja eftersom han var så törstig.

(2) En kille som var med i samma scenrelaterad grupp som jag, vi hade bara kontakt via IRC. Han bodde i Japan och det hände lite väl mycket när han åkte tåg.

Första dagen i Japan var det en som hoppade framför tåget, det var blod överallt och han älskade det och tog en massa foton.

En annan dag bevittnade han en porrfilmsinspelning på pendeltåget hem från jobbet.

Fulla, kåta kontorsdamer som tafsade på honom på tåget.
Citera
2012-11-06, 08:51
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Att han hade 140%ig sprit hemma...
Hahahaha!!! Vilken skön lögn!

En kille som gick i min klass kom med den underbara lögnen att han och hans bror kastat knivar på varandra men varje gång var det endast någon millimeter från att faktiskt träffa kroppen.....
Citera
2012-11-06, 08:59
Medlem
Vilken lirar tråd haha !!

Haft två polare i min umgänges krets genom åren, den ena har tydligen skjutit en gammal dam med luftgevär i pannan så hon dog och skulle tydligen till Miami en gång med sin familj självklart var det första klass och biljetterna kostade 150 000 kr styck

Han andra åkte till Colombia på hemliga träningsläger för CIA, han hade en M16 nergrävd utanför sitt hem men den fick man ju aldrig se, han hade tydligen dödat ett antal människor också och självklart hade han haft en ljuddämpare så ingen hade hört honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in