2016-01-28, 22:30
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Mullibordell nästa vecka! Anmälde intresse för kustjägarlinjen i underofficersskolan.
Good choice. Vem är chef där nu? Vad gör Rappu förresten?
Citera
2016-02-03, 23:00
Medlem
Hej, jag gör klart komvuxkurser nu och jag kommer vara klar tills januari nästa år, men när kan man börja sin tjänstgöring? Kan jag ansöka nu och skriva att jag skulle vilja böra februari nästa år, eller blir det då så jag kommer börja senare det året?
Citera
2016-02-03, 23:40
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejf
Hej, jag gör klart komvuxkurser nu och jag kommer vara klar tills januari nästa år, men när kan man börja sin tjänstgöring? Kan jag ansöka nu och skriva att jag skulle vilja böra februari nästa år, eller blir det då så jag kommer börja senare det året?
Inryckning är i början av januari eller i början av juni. Inga andra alternativ finns.
Citera
2016-02-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
Inryckning är i början av januari eller i början av juni. Inga andra alternativ finns.

Okej, hmm då vet jag inte riktigt vad jag kan göra, för jag tänkte ansöka till högskola tills början av 2018
Citera
2016-02-15, 20:51
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Good choice. Vem är chef där nu? Vad gör Rappu förresten?

Kuika heter chefen. Vem är Rappu? 😀

Verkar som att jag ska bli milpol manskap. 😎
Citera
2016-02-15, 21:00
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:

Kuikka var min enhetschef också Om du blir milpol manskap, welcome to the SPOL lajf Var själv SPOL manskap 2/14. Ah va nostalgisk jag blir.
Citera
2016-02-15, 21:32
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:

Kuika? Never heard of. Måste vara nån nykomling. Vilka andra chefer har ni?

Rappu låg inne samtidigt som mig, borde alltså vara snart 30 nu. Har inte hört av honom på länge men sist vill jag minnas att han var översergeant på amfibieskolan för KJLs räkning. Han verkar ha gott omdöme från vad jag hört.
Citera
2016-02-18, 09:12
Medlem
REALINs avatar
Efter intervju med en löjtnant så ska jag mest troligt bli signalchef. De behövde plötsligt fler chefer och kallade några till extra intervju. Fick välja mellan kustjägare och signal och valde det senare. Passar nog mig lite bättre då jag är intresserad av teknik och det är lite mindre fysiskt krävande. 😁
Citera
2016-02-19, 21:51
Medlem
REALINs avatar
Ska till skolan på signal.
Citera
2016-02-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ska till skolan på signal.

Grattis! Hur har du upplevt lumpen hittills?
Citera
2016-02-21, 05:10
Medlem
Sinkomiess avatar
REALIN, vad hade du för militär bakgrund innan? Hemvärnet vet nog de flesta här, men före det? Hann du göra värnplikten i Sverige eller blev det GMU här?

Har du annars hittills upplevt några markanta skillnader mellan Sverige och Finland ur det rent militära/utbildningstekniska. Vad är bättre? Vad är sämre?
Citera
2016-02-21, 15:54
Medlem
Råkade snubbla över den här tråden och fick en stor dos nostalgi. Kanske REALIN som är där för tillfället kan kolla om UOSK "dägä-skölden" (dvs tavla som man räknar ner TJ på) är kvar på sotkun.

-- PjäsBtr 2/01, hjälputbildare UOSK 1/02
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in