2015-02-22, 07:48
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
LOL, om ditt läkarintyg inte innehöll smittsam HIV, Tuberkulos, Digerdöden eller Negerschanker (lymphogranuloma venereum)o du inte har 37 sidor av brottsregister (i Sverige eufemiserat "belastningsregister"), är nog svaret givet ;-)

Haha ja, det ska till en del för att inte platsa i de långa gröna leden i Finland. "Svår krosskada på hjärnan" är en av de saker jag minns särskilt väl från de där pappren man fick fylla hos läkaren.
Citera
2015-03-14, 22:08
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Fick svar idag att regionalbyrån ska besluta mitt om mitt ärende om en vecka. Får väl svar veckan därpå om beslutet. Spännande.
Hur gick det?
Citera
2015-03-15, 10:44
Medlem
Hur är livet på brigaden? Var ett tag sedan jag senast såg den. Hur fungerar den nya bataljonsindelningen?

Borde vara dags för manskapets barremarsch snart?
Citera
2015-03-15, 12:06
Medlem
timpanis avatar
Klart bättre att göra lumpen i Finland än i Sverige!
Citera
2015-03-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Klart bättre att göra lumpen i Finland än i Sverige!

Gjorde du själv i Sverige eller Finland, eller har du erfarenhet av båda?
Citera
2015-03-17, 01:07
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adam7
Hur gick det?

Inryckning 04.01.2016.
Citera
2015-03-17, 16:53
Medlem
Bakteriens avatar
Imorgon OHI ON
255 dagar har tagit sitt slut som militärpolis.
Citera
2015-03-17, 21:35
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Imorgon OHI ON
255 dagar har tagit sitt slut som militärpolis.

Kan du sammanfatta dina upplevelser som MP? Är själv intresserad av tjänsten.
Citera
2015-03-19, 21:05
Medlem
REALINs avatar
Vilka tjänster i Dragsvik är det som har flest fältdygn? Eldledningsgrupp?
Citera
2015-03-20, 07:03
Medlem
Citat:
Vilka tjänster i Dragsvik är det som har flest fältdygn? Eldledningsgrupp?

Det varierar från år till år, som det mesta så styrs också det av budget samt personalens vilja. Ett säkert kort om du vill ha många skogsdagar är att söka ATU.
Citera
2015-03-20, 09:42
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoftskjutaren
Det varierar från år till år, som det mesta så styrs också det av budget samt personalens vilja. Ett säkert kort om du vill ha många skogsdagar är att söka ATU.

Kommer inte kunna söka ATU eftersom jag tillhör vinterkontigenten och orkar inte byta bara för att söka ATU. Sen så är jag inte så intresserad av utbildningen till fredsbevarande uppgifter som ATU ger.
Citera
2015-03-20, 10:02
Medlem
Citat:
Kommer inte kunna söka ATU eftersom jag tillhör vinterkontigenten och orkar inte byta bara för att söka ATU. Sen så är jag inte så intresserad av utbildningen till fredsbevarande uppgifter som ATU ger.

Fredsbevararutbildningen är 7-12 veckor lång. Därefter följer utbildning till krigstida uppgifter.

Nu har jag inte befunnit mig på brigaden efter att bataljonsfördelningen ändrats men om Amfibieskolan tar in rekryter(vanligtvis inte på vintern) så lönar det sig definitivt att söka dit, därifrån har man störst valmöjlighet till olika vapenslag.

Om det var spol du ville bli så lönar det sig att skriva det "tydligt" på blanketten som du skickar in. Personen som i första hand läser den är troligtvis en civil. Indelningen kan liknas vid ett lotteri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in