2010-08-07, 13:07
Medlem
Nu vet jag att SINKKOMIES kommer att ha vissa påståenden men sam jag sa berättar inte hela sanningar om allt o kommer inte heller göra det.

Nu skulle det dock vara kul med lite mera rykten. Alltid kul att läsa efter dessa år fast jag följt med här o då sedan det begav sig.
Citera
2010-08-07, 16:01
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNA.Slusken
Om du någonsin hamnar i krig lovar jag dig personligen att du tackar gud för att det finns Sanitärer, B-karlar som kör ut mat, ammunition samt alla andra förnödenheter så tycker att det kanske vore du som silade snackat. Att en person inte kan utföra vissa uppgifter betyder inte att den personen inte kan fylla en viktig uppgift. För att säga det milt låter du som en gummipitt som aldig behövt lyfta ett finger utan pappa betalar.

Detta är med en viss ironi samt lite skitprat om jag alltid gör så observera detta och ta det inte på fel sätt utan kanske som en lärdom. Låt oss ta som exempel som så(fast så inte kanske är fallt ). Vad hjälper det att du gått i skolan, springit +3500 m cooper samt skjutit guld om du varken har proviant, ammunition eller du ligger i skogen skadad med en svår fraktur i benet o sanitären som var B-Karl(som du hånade) går förbi leende Skit föder skit! Alla i armen skall behandlas med den respekt som sig bör om personen gör sitt bästa(bästa betyder naturligtvis att allt som bör fungera, fungerar).

Som slut notice hjälper det inte skit om ett gruppbefäl är arrogant,vet allt kastar skit åt alla mannar. Respekt föder respekt inte hat.

Nog med predikan. Detta är inte bara riktat mot dig samt inget direkt peronligt men lägg dig ner i sängen i kväll o fundera på vad du gjorde samt hur du gjorde så kommer du säkert till insikt i hur sakar bör fungera inom det militära.

Som tillägg kan ju nämnas(så du får hacka ner på mig)att har inte varit på rep eller nåt efter 2002(bara skytte) pga av att jag medan jag jobbade på patologen 1998-2000 samt körde ambulans fram till 2000 o efter det med i frivillga brandkåren så inga rep behövs. Tränar några gånger i månaden med reserven där jag bor på lokala skjutområdet.Tactical mm(skriver flummigt men tänker inte outa nåt). Gör något helt annat idag men skytte ligger nära hjärtat.

MVH
Premiär löjtnant S. i finska reserven

Nu var det inte B-fajjorna som hade hand om matutdelning/underhållet eller var sanitärer. B-fajjorna sysslade väl mest med? vad gjorde dem förutom att sitta på soldathemmet? och som jag skrev i mitt inlägg så handlade det inte om att kasta skit på 2kk i onödan, är själv av den åsikten att det är bra för alla att genomföra värnplikten efter sina egna förutsättningar. Vet du vad? Är övertygad om att du förstår vad poängen med mitt inlägg var.
Citera
2010-08-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Nu var det inte B-fajjorna som hade hand om matutdelning/underhållet eller var sanitärer. B-fajjorna sysslade väl mest med? vad gjorde dem förutom att sitta på soldathemmet? och som jag skrev i mitt inlägg så handlade det inte om att kasta skit på 2kk i onödan, är själv av den åsikten att det är bra för alla att genomföra värnplikten efter sina egna förutsättningar. Vet du vad? Är övertygad om att du förstår vad poängen med mitt inlägg var.

Jaa vet inget om dem men du skulle ju inte klara en ända dag med din kommentarer så sila dit skit o snacka den dagen du vet nåt YR BOLL.
Citera
2010-08-07, 17:56
Medlem
Citat:
Jaa vet inget om dem men du skulle ju inte klara en ända dag med din kommentarer så sila dit skit o snacka den dagen du vet nåt YR BOLL.

Sen misar du ju också at det är just B som sköter det utom SANITÄRERNA. Har du end varit i milin Sergant?
Citera
2010-08-07, 18:03
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:

Jag förstår din point fullt ut, alla behövs i maskineriet oavsett om de är attackdykare eller duktiga på att laga försvarets mindre fantastiska cyklar, och det vet nog TomEMT också.

Däremot är det nog ett faktum att ingen bör överskatta sig själv och sin del i maskineriet. Och när någon som spenderat sin värnplikt med att sitta och svara i telefon på Idrottshuset liknar Kustjägarna vid sillmjölkar så tycker nog jag det är just vad man gör.

På samma sätt tycker jag inte heller om Kustjägare som klankar ner Sanitärer, Chaffisar eller B-män för den delen. Visst har jag också svurit mycket mer än en gång då man gjort sig iordning för en march ner till Syndalen för 2 veckors läger i typiskt KJväder då man sett 2KK soldater i avuseka formation påväg till Sotku, men då måste det ändå få anses som naturligt att behöva ventilera sig lite, alternativt avundsjuka.
Senast redigerad av Sinkomies 2010-08-07 kl. 18:06.
Citera
2010-08-07, 18:03
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:

Lugn i bussen nu, klarade mig alldeles utmärkt. Verkar vara en känslig punkt för dig det här, kanske var du själv b-fajja?
Senast redigerad av TomEMT 2010-08-07 kl. 18:06.
Citera
2010-08-07, 18:09
Medlem
cyckelpolisens avatar
Bara för att man är B-fajja så betyder det inte att man är mentalt efterbliven eller dyliknande , kan kanske bero på t.e.x att man har plattfot eller helt enkelt inte klarar av en del som nu i mitt exempel plattfot : marchera längre sträckor .. Man kanske skjuter bra o presterar bra ute i fält. Men säger dock inte att alla B-fajjor är kloka o bra , dem jag sett på rustis är inget att direkt hylla över, dra inte alla över ett streck fast man än gör så i nuläget i lumpen! // m.v.h cyckelpolisen
Citera
2010-08-07, 18:14
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyckelpolisen
Bara för att man är B-fajja så betyder det inte att man är mentalt efterbliven eller dyliknande , kan kanske bero på t.e.x att man har plattfot eller helt enkelt inte klarar av en del som nu i mitt exempel plattfot : marchera längre sträckor .. Man kanske skjuter bra o presterar bra ute i fält. Men säger dock inte att alla B-fajjor är kloka o bra , dem jag sett på rustis är inget att direkt hylla över, dra inte alla över ett streck fast man än gör så i nuläget i lumpen! // m.v.h cyckelpolisen

Haha ja, dom måste nog varit de sorgligaste skapelserna jag sett. Har dom några speciella kriterier man måste uppfylla (eller snarare inte uppfylla) för att få jobba där?
Citera
2010-08-07, 18:17
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyckelpolisen

Jo, vet att det finns en hel del normala människor som är b-klassade. Ofta efter att först varit a-klassade men sedan skadat sig. Men sedan är det väl ingen hemlighet att de flesta antingen är jävligt överviktiga eller har andra problem.
Citera
2010-08-07, 18:20
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Jo, vet att det finns en hel del normala människor som är b-klassade. Ofta efter att först varit a-klassade men sedan skadat sig. Men sedan är det väl ingen hemlighet att de flesta antingen är jävligt överviktiga eller har andra problem.

Ett exempel är ju en som var i skolan samtidigt med mig som gick sönder sig fatalt på barettmarchen och spenderade en god tid efteråt i rullstol, Kustrobot jappe ifall du minns. Han blev nog sannolikt den första och sista B-mannen med två vinklar och grön barett

Minns ja int fel så blev han nån slags skrivare på 1KK
Citera
2010-08-13, 00:27
Medlem
Sinkomiess avatar
Nåmen! Hur går det för våra rekryter då? Ni har int åkt hem ännu hoppas ja?
Vart hamna ni å vad fick ni för utbildare?
Citera
2010-08-13, 17:42
Medlem
Ligger på Kjk och har underlötjnant Valli och sergeant Sorjonen som utbildare
Ingen har åkt hem än härifrån vad jag vet iaf, dock så är mottot i stugan 180 eller hem så får se vilka som åker hem om några veckor, om någon ens gör det

Hade just idag en intervju med Valli då man fick skriva in tre alternativ vad man ville bli, hoppas man kommer in på KJL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in