2010-08-14, 02:49
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalos
Ligger på Kjk och har underlötjnant Valli och sergeant Sorjonen som utbildare
Ingen har åkt hem än härifrån vad jag vet iaf, dock så är mottot i stugan 180 eller hem så får se vilka som åker hem om några veckor, om någon ens gör det

Hade just idag en intervju med Valli då man fick skriva in tre alternativ vad man ville bli, hoppas man kommer in på KJL!

Valli å Sorjonen låter som nya jappar. De var åtminståne inte där 07.

Lycka till me KJL'andet!
Citera
2010-08-14, 04:36
Medlem
Sinkomiess avatar
Förresten, ja må kanske ta å bju på denna
Vi är Kustjägare

Så såg det iallafall ut 2007
Citera
2010-08-14, 08:48
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Nåmen! Hur går det för våra rekryter då? Ni har int åkt hem ännu hoppas ja?
Vart hamna ni å vad fick ni för utbildare?
Är på GrkK och inte har jag några planer på att åka hem men nog har det varit lite jobbit alltid. Tror jag dessutom börjar ha säkrat en plats i skolan... Ska på mullibordellen nästa vecka, får se hur det blir. Vad går krigarens prov ut på?

Hur många DP:n har ni tjänat ihop hittills? Själv har jag bara en (1:a klass i skytte, 11 träffar) men var bara 180m i cooper från en till.
Citera
2010-08-14, 11:01
Medlem
Luigis avatar
Förresten, stämmer det att dom drar bort 10 sekunder på simningskraven till gröna baretten? Simmade nämligen 200m på 5:38 och gränsen för gröna baretten är 5:30, men jag hörde av en US att dom brukar dra ner 10 sek, kan detta stämma? Jävligt nice vore ju detta isåfall.
Citera
2010-08-14, 13:47
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Vi är Kustjägare

Härlig video måste jag säga, får alltid en starkt längtan tillbaka när jag ser sånt här
Citera
2010-08-14, 13:54
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Är på GrkK och inte har jag några planer på att åka hem men nog har det varit lite jobbit alltid. Tror jag dessutom börjar ha säkrat en plats i skolan... Ska på mullibordellen nästa vecka, får se hur det blir. Vad går krigarens prov ut på?

Hur många DP:n har ni tjänat ihop hittills? Själv har jag bara en (1:a klass i skytte, 11 träffar) men var bara 180m i cooper från en till.

Krigarens prov är som det låter, ett prov där ni får visa upp det ni har lärt er under mulli tiden, nu har jag det inte så färskt i minnet men det var en hel del olika delmoment som tex. evakuering av skadade, handgranatskastning, gräva ner telaminor, gasmask & skyddskläder, framryckning.. Ja du kanske hajjar poängen
Lyckas du bra där kan du få in en DP på det sättet också.
Citera
2010-08-14, 15:22
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
Krigarens prov är som det låter, ett prov där ni får visa upp det ni har lärt er under mulli tiden, nu har jag det inte så färskt i minnet men det var en hel del olika delmoment som tex. evakuering av skadade, handgranatskastning, gräva ner telaminor, gasmask & skyddskläder, framryckning.. Ja du kanske hajjar poängen
Lyckas du bra där kan du få in en DP på det sättet också.
Vad händer om man presterar dåligt i "proven"? Gasmask och skyddskläder ja, fyfan, nu gjorde du mig hajoo.
Citera
2010-08-14, 15:46
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Vad händer om man presterar dåligt i "proven"? Gasmask och skyddskläder ja, fyfan, nu gjorde du mig hajoo.

Jag vet inte riktigt, man får väl bara inget bra betyg och det kan ju säkert bli avgörande för placeringen efter grundutbildningen.

Har ni fått bekanta er med nazzetältet än då, där kan vi snacka gasmask & skyddskläder
Ni kan skatta er lyckliga att ni slipper Lt. Westerlund iom att han har fått andra uppgifter att göra.. Men å andra sidan missar ni en riktig jävla profil
Han hade alltid hand om nazzeövningarna förr i tiden..
Citera
2010-08-14, 18:26
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:

Det beror på hur du presterar dåligt. Det finns flera delmoment i varje punkt som ska göras. Ska väl inte avslöja för mycket men det finns (eller fanns) en punkt där man får scenariot att man just har varit i strid, klåpat och fått in en jävla massa sand i pipan på stägän, och nu måst man dra läskarn igenom så snabbt som möjligt.

Då är det en massa punkter man ska göra. Tex "Rekryten tar bort locket", "Tar av rekylstärkaren" ect med ett poäng vardera som en US/Asp sitter och tecknar ner. Då jag hade den punkten var det många rekryter som var fiffiga och skruvade ihop läskarn, spände upp mekanismen och drog igenom utan att ta isär vapnet. Jag gav dem full poäng, men enligt pappret gjorde dom helt fel och borde inte fått ett enda.

Finns den punkten kvar, ta isär hela bössan och kom ihåg att sätta tillbaks rekylstärkarn efteråt, det är också ett poäng som är helt ologiskt.
Citera
2010-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Vi är Kustjägare

haha Sergeant Rappu är ju med där

Valli var nog redigt fittig när hon var nybliven aspirant och innan hon hittade den där moderliga ledarskapsstilen som praktiseras av alla kvinnor på brigaden. Kul att hon hamnat på kjk

Sorjonen.... jadu... han är sur ganska mycket.

Vad används stuga nordsjö som nuförtiden? Någon av våra rekryter som har tillgång. Isf, kolla in på den högra väggen efter inristning "STHLM" om ni hittar
Citera
2010-08-20, 23:02
Medlem
Luigis avatar
Då har man varit på mullibordellen. Har nog aldrig varit så deppad som i onsdas. Det regnade ostört från kl 10:00 på morgonen till en 20:00 på kvällen, och inte hade man packat fältaren eller något vattentätt heller. Resten av lägret var dock ganska bra, fick ligga och vila ganska mycket i väntan på nästa tjänst osv. Krigarens prov var heller inget märkvärdigt, bestod av 10 olika punkter med varierande framgång.
Citera
2010-08-21, 02:28
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akan
haha Sergeant Rappu är ju med där

Valli var nog redigt fittig när hon var nybliven aspirant och innan hon hittade den där moderliga ledarskapsstilen som praktiseras av alla kvinnor på brigaden. Kul att hon hamnat på kjk

Sorjonen.... jadu... han är sur ganska mycket.

Vad används stuga nordsjö som nuförtiden? Någon av våra rekryter som har tillgång. Isf, kolla in på den högra väggen efter inristning "STHLM" om ni hittar

VA!? KVINNA PÅ KJK!?
Jaha. Då har det gått åt helvete då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in