Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-10, 12:55
Medlem
TomEMTs avatar
Jahaja det var samma gamla troll. Svårt att bli av med den där flamsmajan!
Citera
2011-12-11, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Jahaja det var samma gamla troll. Svårt att bli av med den där flamsmajan!

Citat:
0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Citat:
1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

Grova personangrepp riktade mot andra användare är förbjudet, liksom trakasserier, hot eller förtäckta hot. Detta gäller både i inlägg och PM och kan leda till avstängning. Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.

Att använda nedsättande uttryck i debatten framställer möjligen skribenten som en sämre debattör, men är tillåtet. Upprepade personangrepp som inte räknas till grova kan tillsammans resultera i en varning eller avstängning.

Så, sluta upp med trollanklagelserna och håll dig till ämnet tack!
Citera
2011-12-11, 11:59
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksklanten

Knip igen nu är du snäll fåntratt.

Drakan del 2 idag då, hoppas det blir lite mer drag i dagens avsnitt
Senast redigerad av TomEMT 2011-12-11 kl. 12:07.
Citera
2011-12-11, 18:28
Medlem
Citat:

Dina hårfrågor är ändå tillräckligt mycket ifrån ursprungliga inriktningen på tråden för att förtjäna en egen tråd. Då kanske du får bättre svar också när folk lättare hittar tråden.
Citera
2011-12-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Knip igen nu är du snäll fåntratt.

Drakan del 2 idag då, hoppas det blir lite mer drag i dagens avsnitt

Tycker dom filmar de där kvinnorna för mkt, jag menar vem vill ens se dom i militären, dom passar inte in.
Citera
2011-12-12, 20:44
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Tycker dom filmar de där kvinnorna för mkt, jag menar vem vill ens se dom i militären, dom passar inte in.

Tycker ändå att avsnitt två var bättre än det första. Sen får man ju hoppas att hela nästa avsnitt inte går ut på att följa rekryterna på sin första permission, som det verkade. Hade önskat att fokus legat på det militära, men som någon nämnde tidigare i tråden så verkar det mer handla om den personliga resan.
Citera
2011-12-16, 02:46
Medlem
Mr.S14s avatar
Hej, jag rycker in till nylands brigad nu i januari och planerar på att ta färjan från huvudstaden ner till finland. Då min finska är riktigt rostig och helst inte vill irra runt nere i helsingfors undrar jag hur jag på bästa sätt kan ta mig till brigaden från båtterminalen i finland. Går det nått direkt-tåg till dragsvik? Hur tar jag mig från dragsvik till brigaden? Hur lång tid tar det att åka dit från terminalen?
Citera
2011-12-16, 06:38
Medlem
Boijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.S14
Hej, jag rycker in till nylands brigad nu i januari och planerar på att ta färjan från huvudstaden ner till finland. Då min finska är riktigt rostig och helst inte vill irra runt nere i helsingfors undrar jag hur jag på bästa sätt kan ta mig till brigaden från båtterminalen i finland. Går det nått direkt-tåg till dragsvik? Hur tar jag mig från dragsvik till brigaden? Hur lång tid tar det att åka dit från terminalen?

Du tar tåget från Åbo hamn som går till Karis, dvs Helsingforståget. Då du kommer byter du tåg till Hangötåget, ett litet tåg som du inte bör missa. Hangötaget tar dig till Dragsvik. Det tar ca 1,5h från terminalen.
Citera
2011-12-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.S14

Och om du redan bokat båt till Helsinki så (är det visserligen längre till tågstationen. i åbo är den precis vid hamnen och stationen "åbo hamn") kan du ta tåget därifrån mot Åbo och stiga av i Karis/Karjaa och sedan som ovan beskrivet ta det mindre tåget från spår 1(brukar det vara) och kliva av vid stationen Dragsvik. På inryckningsdagen är det därifrån bara att följa tåget av nervösa unga män.

Man kan även ta buss från Karis eller från Helsinki iaf på inryckningsdagen.

Om du går vilse så klarar du dig också på svenska och engelska i de delar av finland som du kommer att röra dig.
Senast redigerad av akan 2011-12-16 kl. 17:56.
Citera
2011-12-19, 09:41
Medlem
goin-xxxls avatar
Filmteamet vart mycket kåta när dom fick höra om svenskarna. Kan säga att drakan bör bli intressantare från och med nästa avsnitt, är en utav svedupellarna från hufvudstadens betong. Förhoppningsvis har inte skapparna fått bestämma för dom har fått se dom första 6 avsnitten. hajoo 1/12!
Senast redigerad av goin-xxxl 2011-12-19 kl. 09:46.
Citera
2011-12-19, 09:48
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
En till fråga: är det tillåtet med synliga tatueringar i finska lumpen?
Jag har en tatuering på nederdelen av halsen, mellan nyckelbenen.
Du lär få en och annan fråga utav intresserade men oroa dej inte ,Du kan ha ett hakkors i pannan under din beväringstid utan problem.
Citera
2011-12-22, 13:03
Medlem
Nu börjar de nalkas, något speciellt som jag borde ta med mig när jag far?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in