2010-06-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Ung att gå sönder, du lär dig betydelsen, vilket är just vad man gör med Sundsvall. Bor du i en sån jävla skithåla så kanske du tom finner Dragsvik riktigt trevligt i kontrast :P

hahahahaha! Det gör jag säkert. Men Sundsvall är ingen skithåla. Jag bodde i Eskilstuna innan Sundsvall och tycker personligen att Sundsvall är en himmel jämnfört med Eskilstuna!
Citera
2010-06-04, 22:09
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keonzei
hahahahah Förresten, finns det tjejer i nylands brigad? Lite dum fråga kanske.. men värt att veta!

Det brukar finnas en handfull varannan kontingent, och har jag inte fel så rycker de alla in på sommaren för nån orsak. De huserar som militärpoliser eller som sjukvårdare, så du hittar dem inte på tex KJK (annat än den internationella utbildningen).

Sedan finns ju fru löjtnant också... åååhh fru löjtnant
Citera
2010-06-04, 23:57
Medlem
knptys avatar
Citat:
Det brukar finnas en handfull varannan kontingent, och har jag inte fel så rycker de alla in på sommaren för nån orsak. De huserar som militärpoliser eller som sjukvårdare, så du hittar dem inte på tex KJK (annat än den internationella utbildningen).

Sedan finns ju fru löjtnant också... åååhh fru löjtnant
Fru premiärlöjtnant(er) om jag får be!
Och de är 3 st nu för tiden den ena goare än den andra efter en vecka i Syndalen!
Citera
2010-06-05, 01:17
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knpty
Fru premiärlöjtnant(er) om jag får be!
Och de är 3 st nu för tiden den ena goare än den andra efter en vecka i Syndalen!

Aj jävlar. Jag har bara sett den ena. Blond söt liten sak, riktigt fin utsikt från stuga Suursari på andra våningen då det skulle tänjas ute på flaggplan efter att hon varit runt baggby med Grkk Hela KJK trängde ihop sig i högra sidans stugor på ett ögonblick, man var nästan rädd att Kasern skulle få slagsida och kapsejsa ibland
Citera
2010-06-05, 14:13
Medlem
Citat:
Aj jävlar. Jag har bara sett den ena. Blond söt liten sak, riktigt fin utsikt från stuga Suursari på andra våningen då det skulle tänjas ute på flaggplan efter att hon varit runt baggby med Grkk Hela KJK trängde ihop sig i högra sidans stugor på ett ögonblick, man var nästan rädd att Kasern skulle få slagsida och kapsejsa ibland

Googlade lite, är det denna sak det pratas om? http://tietokannat.mil.fi/noblemarin...es/176_640.jpg
Citera
2010-06-05, 16:59
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Googlade lite, är det denna sak det pratas om? http://tietokannat.mil.fi/noblemarin...es/176_640.jpg

Hon får omhänderta mig vilken dag som helst :P
Citera
2010-06-05, 23:04
Medlem
Hennes lillasyster är det inget fel på heller
Citera
2010-06-05, 23:06
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Hennes lillasyster är det inget fel på heller

Är det inte Fru Löjtnant? Som jag en gång så vackert fick utskällning då jag råkade säga "Herr löjtnant" i telefon :O. (KOnt 207)
Citera
2010-06-06, 01:04
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Är det inte Fru Löjtnant? Som jag en gång så vackert fick utskällning då jag råkade säga "Herr löjtnant" i telefon :O. (KOnt 207)

207? Vilket kompani låg du på?
Citera
2010-06-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keonzei
hahaha ja As trevligt!!! vart bor ni? Jag bor i Sundsvall.
någon som bor i Eskilstuna? Känner nämligen till Eskilstuna trakterna ganska bra. Bodde där förut.
Tänkte ifall man ska hämta upp där!

Jag bor i Eskilstuna. Men jag kommer att ta egen bil men om du kör förbi e-tuna så kan vi fixa en liten karavan till färjan Jag tar Silja Serenade på söndag klo 17:00
Citera
2010-06-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSam
Jag bor i Eskilstuna. Men jag kommer att ta egen bil men om du kör förbi e-tuna så kan vi fixa en liten karavan till färjan Jag tar Silja Serenade på söndag klo 17:00

Är de samma som Tallink-silja?, för när man går in på Silja line heter den tallink-silja.

Åker samma tid, och är framme 09.50 på Måndagen, måste ju vara samma färja vi tar?(Stannar i helsinki).

Dock så blir ju tidsskillnaden 10.50 i Finland så blir ju lite stressigt till brigaden.

Förresten en fråga till era gamla lumpare, något extra ni rekommenderar träning på?

Extra mycket armhävningar, promenad med rygga? name it.
Citera
2010-06-06, 18:13
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
något extra ni rekommenderar träning på?

Testa att snabbt som satan ta dig till en dörr 2 km bort, sen ställer du dig utanför och väntar i 2 timmar (med foten mot väggen, och om du knackar, två knackningar enbart) sen skyndar du dig tillbaka dit du kom ifrån och ställer dig och väntar lite till. Skynda att vänta helt enkelt.

Skämt åsido, kanske ta en skogspromenad eller två med halvtungt packad ryggsäck kanske kan vara nått för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in