Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Som du själv redan skrivit, Sverige har FBU. Därefter måste du vara 18 år fyllda för att ens få mönstra, om jag inte blivit fel informerad
Det jag menade var att Sverige kritiserats för att man har militär utbildning för minderåriga i t.ex. hemvärnet.
Även Storbritannien borde beröras, de har (eller iaf hade) möjligheten att gå med i armén redan som 16-åring.
För att inte få denna tråd fullständigt off-topic så vill jag bara påminna er som skall till Finland för militärtjänstgöring att man är berättigad till ett extra klädskåp om man bor utomlands (sk. civilskåp). I detta skåp kan man förvara mycket mer än bara kläder och på så sätt driva en egen liten affärsrörelse.
Själv så sålde jag bl.a. snus, cigaretter och godis från mina hemresor med de skattefria båtarna. Har man sen en bil också så kan man fylla bagageluckan med diverse alkoholdrycker och vara riktigt populär när det är dags för "onsdagskvällsare". Ser man till att vara kompis med militärpolisen och ställa sin bil inom synhåll för kasernvakten så får man inga problem med inbrott i bilen heller. 24/7 bevakning med skarpladdade automatkarbiner har en viss avskräckande effekt.
p.s. jag hade en snusberoende officer som kund så min lilla business fick pågå helt obehindrat, dock var han nog inte medveten om skalan på min affärsrörelse, haha.