2008-08-03, 18:10
Medlem
Menar ni Sergeant Wiksten, plutonutbildare åt KustJK 2. Pluton nu för tillfället? Han var kontingent I/06 och en vän till mig som var där II/06 hade han som aspirant. Hans far är Premiärlöjtnant Wikste vid 2. KustK? Isåna fall heter han Thor-Erich Wiksten. Satt i veckan dejour vid Idrottshuset och bläddrade i den interna telefonkatalogen och fann hans namn.

Och orsaken till att han är Sergeant är att han inte valt att gå till Försvarshögskolan efter 1 år anställd som Underlöjtnant och därför degraderats till Sergent. Så har jag i alla fall fått förklarat för mig.

Logarr: Sjöeldleader utbildas vid 1. KustK.

Annars, jag blev B-faija i onsdast, så dagarna minskade något drastiskt. Jag kunde inte säga nej till kortare väg till civilen
Citera
2008-08-09, 00:57
Medlem
lintus avatar
Tjena
Ni som har legat inne eran första månad, hur känns det rent fysiskt? Hur har du tränat före inryck och hur har du klarat dig? Någon specifik träning du borde satsat på mer eller mindre?

Kom gärna med lite övriga feelings, 5 månader till inryck för min del
Citera
2008-08-09, 01:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lintu
5 månader till inryck för min del

Samma som mig alltså. Ska bli skönt att få det gjort, men jag kommer nog att vara äldst där, så lite bra för det med sig iallafall.

Hm, sist jag var inne (1/07) var M/05 uniform bara för "loma". Har den tagits i bruk i vardagliga sysslor nu?
Citera
2008-08-09, 07:52
Medlem
Skyline-08s avatar
Ligger inne just nu och M/05:an avänds bara till "loma"
Vi använder M/91:an annars
Citera
2008-08-09, 13:41
Medlem
Fun_Universitys avatar
Jaha, då är det som jag misstänkte. Vet ni vart barettmarschen äger rum i år? Samt vilka aktiviteter och deras längd.
Citera
2008-08-09, 16:20
Medlem
Nej, bara i början av November vet vi, minns inte exakt datum, inte ens skapparna vet väl var man går marschen och vad den skall innehålla.

I tisdast gick Aspiranterna sin barettmarsch.

Lintu, allmän konditionsträning är nog viktig, behöver nog kondition till framryckandet och tetsandet iaf. Jag själv ryckte in som totalt otränad och ådrog mig kraftig benhinneinflammation och därmed fick b-papper. Just nu skulle jag vilja vara a-man igen, men jag har ju 180 dagar garanterat nu så.

Fun_University: Vi har en på KJK som är 28 :P
Citera
2008-08-09, 18:57
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Nej, bara i början av November vet vi, minns inte exakt datum, inte ens skapparna vet väl var man går marschen och vad den skall innehålla.

I tisdast gick Aspiranterna sin barettmarsch.

Lintu, allmän konditionsträning är nog viktig, behöver nog kondition till framryckandet och tetsandet iaf. Jag själv ryckte in som totalt otränad och ådrog mig kraftig benhinneinflammation och därmed fick b-papper. Just nu skulle jag vilja vara a-man igen, men jag har ju 180 dagar garanterat nu så.

Fun_University: Vi har en på KJK som är 28 :P

Blev du inte förflyttad till 2KustK i samband med B-klassifieringen?
Citera
2008-08-10, 12:00
Medlem
Inte ännu, vet inte vad som hända skall heller.
Helst skulle jag vara a-man, lite tråkigt som b-man iaf :/
Citera
2008-08-11, 00:13
Medlem
lintus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf

Ok, trist Hurdana aktivitetet hade ni främst i dem första veckorna? Var det löpning, hinderbanor, armhävningar eller bar ni tunga ryggsäckar? Vad tyckte du var tyngst?

Just nu är jag i ganska dålig form, men ska börja träna seriösare nu, både kondition, styrka och uthållighet. Ska nog lägga in lite intervall-träning också, suger på tempo-växlingar..
Citera
2008-08-11, 10:34
Medlem
De två första veckorna sprang vi knappt något då vi först på torsdagen den andra veckan fick alla läkargranskningar färdiga så vi fick börja springa. Då på fredagsmorgonen då vi hade skjutbanedag så blev det såklart språngmarsch med fullständig stridsutrustning, och ganska jävla bra fart på. Vi har haft lite jävligt många vempor pga knäproblem och benhinneinflammation. Men jag frågade en undersergeant om de sprang lika mycket, så han sa nej, de sprang aldrig till och från skjutbanan, bara några gånger en kort sträcka från G-skogen eller något.
Citera
2008-08-11, 18:46
Medlem
Linkkas avatar
Konditionen är inte så stor sak, själv ryckte jag in med ingen kondition och trodde att jag skulle dö men jag har klarat mig rätt hyffsat, i cooper sprang jag 2400, ända problemet är att jag har inte ryggmusklerna i skick så när vi går med stridsbältet så får jag så helvets ont i ryggen, så mitt råd är att kanske fixa lite kondition och fixa ryggmusklerna i skick, ryggmusklerna e viktigast enligt mig. Atm så sitter jag i Bevkom, satt inne som veckosluts dejour :<, är på Pionken
Citera
2008-08-15, 20:25
Medlem
Dionyoss avatar
Hur lever livet för mullina nu då? nån som börjar bli lite hajoo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in