2011-09-14, 20:17
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Haha, jo, precis. Var tvungen att korsa fingrarna bakom ryggen samtidigt som jag skrev det där, och det ska väl inte komma direkt från mig. Jag var fan tvungen att skriva något sånt dock, typ..

Bra mycket mer befriande inställning du har än de vedertagna politiskt korrekta tråkmånsarna som befolkar många av trådarna på det här forumet.

O.T

I Am Legend (2007) är en tämligen genomusel film. Överdrivet sentimental och ogenomarbetad film på alla sätt. Slutet är extremt löjeväckande och skrattretande. The Last Man on Earth (1964) och The Omega Man (1971) är ljusår bättre än den förstnämnda kalkonen.
Citera
2011-09-14, 21:10
Medlem
Lightnights avatar
Den sämsta filmen jag sett är "Strul" från 1988. Mer löjlig, pinsam och dålig film får man leta efter.
Citera
2011-09-14, 21:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
I Am Legend (2007) är en tämligen genomusel film. Överdrivet sentimental och ogenomarbetad film på alla sätt. Slutet är extremt löjeväckande och skrattretande. The Last Man on Earth (1964) och The Omega Man (1971) är ljusår bättre än den förstnämnda kalkonen.

Självklart är Last man on earth och Omega man bättre än I am legend, men tyckte ändå att den sistnämnda gick att slötitta på. Gillade Omega man nog mest av de tre, även om filmen med Vincent Price är den mest snarlika boken.
Citera
2011-09-14, 22:16
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Den sämsta filmen jag sett är "Strul" från 1988. Mer löjlig, pinsam och dålig film får man leta efter.

Shark Attack 3.
Citera
2011-09-14, 22:47
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Genomusel skulle jag inte kalla den. Hade det inte varit för att de ändrade slutet så att det blir raka motsatsen till boken så hade det varit en väldigt bra film. Jag tycker ändå att den är klart sevärd, särskilt om man inte läst boken. Den borde dock inte heta I Am Legend.
Citera
2011-09-14, 22:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Genomusel skulle jag inte kalla den. Hade det inte varit för att de ändrade slutet så att det blir raka motsatsen till boken så hade det varit en väldigt bra film. Jag tycker ändå att den är klart sevärd, särskilt om man inte läst boken. Den borde dock inte heta I Am Legend.

Skulle inte heller kalla den för genomusel, men å andra sidan är jag sen 80-talist som växte upp med Hollywoodfilmer och Will Smith som stor idol. När jag såg I am legend första gången hade jag varken sett föregångarna eller läst boken, så fick vad jag fick, en sjyst post-apokalyptisk Hollywoodfilm utifrån ramarna. Ser den för vad den är och underhållande är den, har skaffat den på BD och ser den ibland mellan varven ifrån allt annat. Kanske kan kallas en liten guilty pleasure ifrån min sida?
Citera
2011-09-14, 23:12
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight

Då har du inte sett uppföljaren Joker?

Jag skulle vilja nämna snutfilmen Jump Out Boys som en av de sämsta filmerna jag någonsing sett. En drygt 100 år gammal Kris Kristofferson gör troligtvis sin sämsta rollprestation någonsin när han tillsammans med rapstjärnan(?) DMX spelar ett omaka polispar. Jag kan inte ens beskriva hur dålig den är men att säga att dialogen haltar samt att manuset är klichefyllt skulle icke vara att ljuga. Extremt ful film också, jag har ingen aning om hur den kan se så pass billig ut. Som sagt obeskrivligt dålig och jag hoppas att Kris Kristofferson får avdrag på folkpension för den här smörjan, samt att jag blir rikligt belönat för att jag led mig igenom de synnerligen långa 80 minuter som var. Om belöningen inte infaller i detta liv hoppas jag åtminstone att jag återföds som Marcello Mastroianni i nästa liv.
Citera
2011-09-19, 12:32
Bannlyst
Den absolut sämsta filmen är The Bug om en krigsveteran som kommer paranoid hem till USA där han snart möter en kvinna som han tillsammans begår självmord med...slut. Hela filmen så går han bara runt och är paranoid, i ett och samma rum. Inga miljöombyten. Två usla skådisar i ett rum som lider av paranoia. Sjuuukt tråkig och bara underlig!

Se den inte, kastade bort 2 timmar av mitt liv!
Citera
2011-09-19, 15:34
Medlem
karamellpojkens avatar
Open Water- århundradets risigaste film, fy fan vad dålig.
Citera
2011-09-19, 15:43
Medlem
DoctorEggmans avatar
Natural born killer är en av få filmer som jag inte lyckats att se klar trots att jag försökt ett par gånger.
Citera
2011-09-19, 16:51
Medlem
listigts avatar
Låt er inte luras av skådespelarna i filmen Stone (2010) (Edward Norton, Robert De Niro, Milla Jovovich). Den suger riktigt hårt. Förstår inte ens hur de kom på tanken att göra en film av handlingen. Den är sjukt ointressant. Se den inte.
Senast redigerad av listigt 2011-09-19 kl. 16:54.
Citera
2011-09-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Rambo är inte ett dugg underhållande, och den ÄR dåligt regisserad. Fotot är basic, milt sagt. Skådespeleriet är uselt, och det finns ingen 80-tals-cheese-charm bakom det, alls. Filmen har knappt någon handling. Musiken är stulen från Saving Private Ryan - Det mesta är stulet från Saving Private Ryan.

spännande tanke, att de i början på 80-talet visste vilken musik som skulle väljas i en kommande film så att de tänkte "den tar vi" samt lite till tydligen?

valhalla rising är den sämsta film jag kan tänka mig, samt en film som hette "ninja" kort och gott. Det ända den sistnämnda hade var en budget för fake-blood... konstigt nog var första 10-15 minutrarna bra.. sen tog pengarna slut eller nått :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in