2011-11-15, 21:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoingPro
Melancholia.

Orkar du med en motivering?
Citera
2011-11-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Orkar du med en motivering?

Nae, egentligen inte. Gav filmen 36 minuter innan jag satt med typ panikångest. Alldeles för "out there" för mig. För svåra smaker för min palett.
Citera
2011-11-15, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nae, egentligen inte. Gav filmen 36 minuter innan jag satt med typ panikångest. Alldeles för "out there" för mig. För svåra smaker för min palett.

Förstår dig, von Trier är ju en sådan regissör av den gamla skolan som får känslor att svälla över inom tittaren till ångest och misantropi i många av scenerna i hans filmer. Jag gillade Melancholia mer än vad jag trodde att jag skulle ha gjort från början, stabil cast och väldigt vacker film, men samtidigt väldigt mycket ångest för min del.
Citera
2011-11-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Förstår dig, von Trier är ju en sådan regissör av den gamla skolan som får känslor att svälla över inom tittaren till ångest och misantropi i många av scenerna i hans filmer. Jag gillade Melancholia mer än vad jag trodde att jag skulle ha gjort från början, stabil cast och väldigt vacker film, men samtidigt väldigt mycket ångest för min del.

Faktiskt en väldig lättnad att höra.. Aldrig blivit så illa berörd av en film tidigare så ifrågasatte min psykiska hälsa, på riktigt. Landar lite av att höra att andra också blir berörda av von Trier.
Allt blev bara jäkligt surrealistiskt och otäckt påtagligt med denna filmen. Ni som har testat hallucinogena vet vad jag menar. För många sinnesintryck att ta in så det blir bara en känslomässig kallops(ja, jag menar maträtten inte kollaps)
Citera
2011-11-15, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Faktiskt en väldig lättnad att höra.. Aldrig blivit så illa berörd av en film tidigare så ifrågasatte min psykiska hälsa, på riktigt. Landar lite av att höra att andra också blir berörda av von Trier.
Allt blev bara jäkligt surrealistiskt och otäckt påtagligt med denna filmen. Ni som har testat hallucinogena vet vad jag menar. För många sinnesintryck att ta in så det blir bara en känslomässig kallops(ja, jag menar maträtten inte kollaps)

Själv var jag en sådan som yngre som gillade denna typen av filmer som Melancholia och Antichrist tills hjärnan sa ifrån och nuförtiden undviker jag denna typen av konstfilmer om det nu inte är någonting som jag absolut måste se. Mår precis som du inte alls bra av att se konstnärligt lagda filmer med mycket symbolik och så, varje människa drar ju sin gräns någonstans.
Citera
2011-11-16, 21:25
Bannlyst
Mulholland Drive är ingen höjdare. Det var ganska länge sen jag såg den, men efter vad jag minns så förstördes hela filmen av den sista halvtimmen eller vad det var. Helt klart en av David Lynchs sämre filmer.
Citera
2011-11-16, 21:32
Medlem
flashbackdanis avatar
Sucker punch LÄTT
Sämsta filmen ute. Visst effekterna va coola men det känns som att de gjorde filmen bara för effekterna. Ingen handling alls, titta aldrig på den, man bara längtar tills den ska ta slut genom hela filmen
Citera
2011-11-16, 21:40
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Skitfilmer som Armageddon (1998), The Cave (2005), Alla tänkbara "high school- teenage- filmer", i stil med American Pie, Epic Movie och liknande.
Addera Scary Movie-filmerna på den listan med. Jag kan inte nog betona hur hårt jag avskyr dessa konkreta cancersvulster till komedier. Det värsta är att förhållandevis framstående kändisar ibland medverkar i skiten för att fjortonåriga Red Bullberusade snorhöns ska kunna ha något att fresta sina mer kultiverade bekanta med.

"Åh, Leslie Nielsen är med. Jamen han var ju rolig i Nakna Pistolen, då är han nog rolig här med."
Senast redigerad av lendryggh 2011-11-16 kl. 21:45.
Citera
2011-11-16, 21:44
Medlem
hultmeisters avatar
Hooking Up från 2009. Oh herregud, jag har sett mycket skit men denna tog priset tror jag.

http://www.imdb.com/title/tt0903606/

Sedan såg jag filmen The Greenkeeper för många år sedan. Tror den hade en alternativ titel på DVD:n, något i stil med "Country Club Killer". Hur som helst så minns jag den som ruggigt värdelös. http://www.imdb.com/title/tt0311231/
Citera
2011-11-16, 21:52
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Mulholland Drive är ingen höjdare.

Jag tycker jättemycket om den filmen!

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Addera Scary Movie-filmerna på den listan med. Jag kan inte nog betona hur hårt jag avskyr dessa konkreta cancersvulster till komedier.

Instämmer å det bestämdaste. Jag har heller aldrig förstått tjusningen med Scary Movie-skiten.
Pirates of the Caribbean-filmerna har jag inte mycket till övers för heller. Enda behållningen är att titta på Depp's flummiga utspel.
Lars von Triers Antichrist är visserligen en välgjord film med bra skådespelarinsatser, men likväl tycker jag inte om den. Vissa scener är bara för motbjudande helt enkelt.
Citera
2011-11-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Zombiefilmen Nightmare City. Jag älskar zombierullar, men denna,,,,fy fan vilken sävlig och ointressant smörja

Efter att ha sett den några gånger under en 10 års periond så tycker den är rätt underhållande, skönt med 70 tals disco musik, gjord av Stelvio Cipriani, som oftast får till bra soundtracks.
slutet är däremot inte särskillt bra. En helt okej Lenzi film med snabb fart.Obs, enligt Umberto Lenzi är det inte Zombier de springande personerna blir, utan något annat?
Citera
2011-11-17, 08:35
Medlem
_ZoutHs avatar
Adrift

Är inte av den typen som brukar avfärda filmer som händelselösa eller för att det inte händer något. Men till denna film finns ingen bättre beskrivning. Den är i samma klass som att se målarfärg torka. Händer lite saker i början men sen händer verkligen _ingenting_ i mitten och där blev jag för uttråkad och stängde av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in