2025-02-07, 15:39
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Det handlar väl oftast om att filmen har en viss ton som gör den ofrivilligt komisk.
Det blir liksom något genomgående där storyn, musiken, repliker, skådespelarnas kroppsspråk osv tillsammans gör att hela filmen känns helt löjlig.

Ett bra exempel är filmen Blood Rage (1987).

Ja, grejen när man säger "så dålig att den blir bra" är väl ofta att filmen har haft seriösa ambitioner att vara läskig/tuff/dramatisk men att den misslyckats kapitalt på dessa områden vilket gör att det blir en ofrivillig komedi. Den har alltså blivit någon den inte hade ambition att bli.

Fast det är ju lite olika det där. Allt som misslyckas blir ju inte per automatik roligt, löjliga B-actions är ofta snarkfilmer. Det krävs nästan en utstuderad nivå av uselhet för att göra en kovändning och bli bra. Det är nästan en konstform.
Citera
2025-04-24, 22:05
Medlem
Svavelvinters avatar
Cosmic Sin

Bruce Willis sista film (om jag inte minns fel?)
Sci-fi där mänskligheten slåss mot aliens.

Herregud alltså...vet fan inte var jag ska börja? Dom slitna replikerna från dom tuffa hårda amerikanska soldaterna?
Den omöjligt ännu hårdare kvinnliga "rouge" soldaten som har störst vapen av alla och därför kan hantera "större".
Med större syftar hon så klart på kuk mina damer och herrar
Handlingen känns snabbspolad och kliché-as-fuck. Orkade inte se klart skiten
Citera
2025-04-27, 01:38
Medlem
FanTaMigs avatar
Memoria från 2021 kan vara något av det värsta sömnpillret jag varit med om. Riktigt knepig film.
https://m.imdb.com/title/tt8399288/
Citera
2025-10-30, 06:30
Medlem
-GGs avatar
Hajen
(Blääääää.)

Låt den rätte komma in
(Tråkig som fan. Mest för att jag starkt ogillar barn i filmer.)

Shawshank
(Historiens mest överskattade film. Och ur det perspektivet håller den inte alls.)

Talk To Me
(Den sög verkligen.)
Citera
2026-01-01, 21:29
Medlem
Elementarts avatar
Five Nights at Freddys 2. Måste vara en av de sämsta filmer som jag har sett under senare år. Hela grundstoryn är svinkonstig och går emot sig själv så många gånger, finns ingen logik nånstans. Den blev aldrig läskig heller. Det är riktigt konstigt att filmen blev så här dålig med tanke på att det ändå var skaparen av spelen som skrev manuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in