Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Alla filmer som först kom i svartvitt och sedan i färg. Ni får tycka vad ni vill, men svartvitt suger! Och action och sci-fi borde man aldrig gjort överhuvudtaget innan dataanimeringen kom fram. Killar som springer runt med alien-mask övertygar inte någon, och måste man använda all sin fantasi för att få det att inte se ut som en människa i kostym så kan man lika gärna läsa en bok eller gå på teater. Annars så tänker jag mycket på orealistiska, överspelade reaktioner och odödliga hjältar.
.
Skämtar du eller?? Det är ju animeringarna som förstört en massa filmer.
Det är ju ofta man ser direkt när nått är sönderanimerat. Det ser ju ut som ett TV-spel.
Ta hajfilmen "Deep Blue See" tillexempel. Jämför den med "Hajen" från 74. "DPS" kom 25 år senare men "Hajen" är ungefär 400 gånger bättre. Jag skrattade ibland när jag såg den animerade hajen i filmen. Det såg ju ut som om det var hämtat från nått kasst arkadspel...
Du klagar på äldre SCI-Fi filmer och tycker dom är kasst gjorda. Du kan ju aldrig ha sett Carpenters "The Thing" då med andra ord. En suverän film som kom innan datoranimeringarnas tid.
Nä...jag säger bara mer uppsminkade skådisar och dockor istället för EPA-animeringar.....