Citat:
Ursprungligen postat av stenbergsmannen
Uli Lommel måste blivit psyksikt sjuk på senare tid, vad fan håller han på med, oerhört dåliga filmer gör han. Han gjord ju i alla fall Tendernes of the wolves som är helt okej och var med i Fassbinder filmer på 70 talet.
Menar du att det fanns en tid då han faktiskt gjorde filmer som gick att se??
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Ja, kanske är det så. Jag brukar stå ut med att se det mesta, hur uselt den än må vara, men Lommels filmer brukar jag ge upp. Lite roligt att det brukar stå From the director of The Boogeyman på hans filmer, som om den filmen är ett mästerverk

Precis, hans filmer är på en annan nivå. Det finns dåliga filmer, filmer som är komiska för att de är så dåliga ex. House of the Dead.
Sedan finns det dåliga filmer, filmer som är så dåliga att det inte ens är komiskt längre, bara tragiskt, man känner sympati för alla som varit delaktiga i filmen, för varenda sekund som går så känner man hur livet tickar iväg och att man hellre amputerar sin tumme än att spendera en minut till på filmen.
Ulli Lommels filmer lyckas på något sätt hamna under båda nivåerna, förstår inte hur man kan göra så dåliga filmer, otroligt.
Jag skäms lite när jag nämnde Uwe Boll och Ulli Lommel i samma mening, Uwe Boll tycker jag faktiskt har gjort några sevärda filmer på senaste.