2006-01-04, 21:56
Medlem
Lumpans avatar
"The long weekend" - Knulla,supa skitfilm som är så fruktansvärt förutsägbar. Blev förbannad när jag såg den, hur kan man släppa en sådan film?

"King kong" Den nya, 3 timmar kärleksdrama mellan en apa och ett fruntimmer som kostat ?? miljoner. Sanslöst dålig.

Konstigaste filmen är nog "Blood Hook" tror jag den hette, Nån Troma-splatter.

Mördarens weapon of choice är en stor wobbler
Citera
2006-01-04, 23:14
Medlem
En film som faktiskt gick idag. "Ballistic" på Z-tv. Rörigaste skiten jag har sett i hela mitt liv. Antonio Banderas kanske sämsta film och Lucy Lui verkade ha fått skådespelar lektioner av Steven Seagal.
Citera
2006-01-05, 11:56
Medlem
_Traktor_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
eftersom det finns en enorm uppsjö av sämre filmer än matrix reloaded, oavsett hur besviken man blev på Wachowski-bröderna.
Problemet är väl att det finns flera olika synsätt i den här tråden på hur man definierar "sämsta filmen". Vissa väljer den film som gjort dem mest besvikna, vissa väljer den som de tycker är mest överskattad, och andra väljer den som de anser vara det sämsta filmhantverket överlag.

Jag vet inte vad trådskaparen menade, men jag gissar på det sistnämnda. Visst tyckte jag också att Pearl Harbour och Matrix 2-3 var dåliga, men jag har säkert sett hundra filmer som är sämre: urtråkiga tevefilmer, lågbudgetskräp, svenska prettokalkoner med mera. Men eftersom jag inte hade några förväntningar på dessa så kommer jag knappt ens ihåg dem.

Måste ju nämna en film också. Plankton från 1994. Hysteriskt dålig skräckfilm om muterade fiskar. Finns att ladda ner på mininova.

Citera
2006-01-05, 14:37
Medlem
Fyller på med några filmer jag verkligen hatar...

Svart katt, vit katt: Jugoslavisk pretto buskis? Nej tack säger jag... "Åsa-Nisse på Balkan" kunde de gott döpt om den här rullen till. Så fort en film är på ett "exotiskt" språk eller utspelas i en udda miljö så blir den hypad av kritikerna och sen hänger alla med.

Tillbaka till den blå lagunen: Vilket jävla skämt till film, en enda lång ursäkt att visa upp Milla Jovovich halvnaken. Kass.

Punch-Drunk Love: Ärligt talat... detta är en av de större besvikelserna jag sett på länge. Av en man som gjort sådana verk som "Boogie Nights" och "Magnolia" så förväntar man sig inte en så här innehållslös och meningslös film. Filmen varar visserligen bara i 1 och en halv timme, betydligt kortare än hans tidigare filmer, men trots det så hade den lövtunna och dåligt uppbyggda handlingen kunnat gjorts till om till en kortfilm på 15 minuter. Detta är tyvärr skräp, att Adam Sandler är med gör inte saken bättre.

Baise Moi: Vidrig blandning av porr och våld. Något budskap lyckades jag inte hitta heller, så vad manusförfattaren tänkte på vet jag inte. Men en film som är gjord för några få francs och skapar sån här uppmärksamhet görs det ju vinst på.

Black Hawk Down: Hmm... ungefär som att titta på när någon spelar CS och lika tråkigt också. Välgjord film rent materialmässigt men vilket dåligt manus, man blir aldrig engagerad i karaktärerna.

Die Another Day: Utan tvekan den sämsta Bondfilmen någonsin tillsammans med Golden Eye och License To Kill. Var blev James Bond 007 av? Madonna borde skämmas efter att gjort den vidriga titellåten och regissören borde sticka tillbaka till sitt risätarland och ge fan i att våldta Bondserien med sina verk.
Citera
2006-01-05, 14:55
Bannlyst
gudfader för den inte visa riktig brotslihet de e gamalt ok inte som på riktikt
Citera
2006-01-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagolandet
Salo, antaligen mest hatade film..

Filosofin bakom filmen är så mycket mer tilltalande än filmen själv. Läs boken istället! de Sade är ett geni! Filmen är bara tråkig.
Citera
2006-01-05, 15:21
Medlem
sagolandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbadboy
Filosofin bakom filmen är så mycket mer tilltalande än filmen själv. Läs boken istället! de Sade är ett geni! Filmen är bara tråkig.

Humm.. okej, men tror inte jag ska ängna tiden åt sånt.. Hur menas geni? Kanske du kan offra ett par meningar vad som skiljer och själva grunden till denna sketna historien..
Citera
2006-01-05, 15:41
Medlem
Citat:
Hur menas geni? Kanske du kan offra ett par meningar vad som skiljer och själva grunden till denna sketna historien..

Ett par meningar räcker verkligen inte. Däremot minns jag en lysande recension av Sodoms 120 dagar, så om det är nån som kan hitta den på Aftonbladets överlastade sida så skulle det alltid vara en början. Tror att det rör sig om måndagens nummer.
Citera
2006-01-05, 16:58
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Salo, antaligen mest hatade film..
Gick faktiskt och köpte detta epos för ett tag sedan och tyckte att det cineastiskt sett är en bra och välgjord film, man kan inte klaga på Pasolinis arbete. Sen att den var lite loj och lättsam och inte så lite överstrykande och tillrättalagd (om man jämför med boken dvs) beror mycket på att den var inspelad 1975 i Italien. Filmens roligaste scen enligt mig är fortfarande när det sitter två brudar i ett badkar fullt med bajs och dom ser jävligt undrande ut.

Dom intentioner jag hade med tråden när den skapades var att vi skulle lyfta fram filmer som genom bristfälligt manus, usla skådespelarinsatser, skabbig klippning generell oproffesionalitet eller liknande verkligen är dåliga. Kom gärna med en motivation till varför ni tycker att filmen är skabbig. Naturligtvis kan det finnas andra saker än det som jag radat upp som man kan irritera sig på så för all del kör på, men att kalla gudfadern för världens sämsta film är bara elakt!

Som ett typexempel på en usel film kommer här (jag tror att den är nämnd tidigare i tråden):
Jaws - the Revenge (aka Hajen 4)
Här har dom altså lyckats med att få någon snorig liten jävel som aldrig sett havet eller för den delen titta på Discovery att skriva ett manus där plotten kan sammafattas så här:
* Pappa Brody dödade hajen i den första filmen
* Naturligtvis så finns det säkert hajar som var släkt med den dödade hajen, t.ex en syster, brorson eller liknande
* naturligtvis kommer den hajen att vilja ha hämnd och börjar att planera. Efter några års grunnande kommer firren på att systematiskt utrota alla överlevande Brodys måste vara det bästa sättet.
Fram hit är det naturligtvis teoretiskt möjligt om man förutsätter att hajar är mer intelligenta än man gett dom credit för och på något sätt har lyckats att skaffa en prenumeration på lokaltidningen så att den vet vad snubben som hade ihjäl den första filmen hette.

Sen blir det knepigare. Hur firren kommer på att sonen Brody 1 är polis och kan lockas ut i vattnet i en roddbåt om man gungar på en boj är klurigt, men hur i helvete firren lyckas ta reda på att son Brody 2 är marinbiolog någonstans vid Jamaica är klurigare www.hitta.se? Sen är den naturligtvis ockå väldigt snabb, så snabb att den lyckas ta sig från Florida till Jamaica snabbare än ett flygplan... The list goes on and on. Som om inte det här räckte så minns jag att Hajen vid ett tillfälle skriker och att specialeffekterna är riktigt dåliga. I kombination med dåliga skådespelarinsatser så är det en skräpfilm som förtjänar att listas

En annan som jag inte tror har nämnts är:
Piranha Part Two: The Spawning, Pirayor som numera lever i saltvatten och har flygförmåga efter att de korsats med flygfiskar av elaka forskare terroriserar folk samtidigt som dom skriker gällt (fiskarna alltså). Nuff said!

//FNG

P.s Varför jamar alltid katter i den första scenen dom är med i Amerikanska filmer? Kan någon förklara det för mig? D.s
Citera
2006-01-05, 17:09
Medlem
aristoteless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Pearl Harbor. Vet inte ens i vilken ände jag ska börja såga eländet. Vilken förutsägbar, äcklig smörja.

Så sant så sant. Nog för att filmens längd gör filmen dålig och filmens helhet återspeglar en stor historisk händelse i ett ytligt perspektiv. Usch hatar den filmen.
Citera
2006-01-07, 07:15
Medlem
Det är inte möjligt att göra bra svensk film, varför?
Att ingen nämt "Lust" med bla Kia Berg, Robert Gustavsson mfl
finner jag nästan stötande. En dålig film, vad jag anser vara en tarmtömmare, skall kännas som om din läkare/pojkvän säger: "eh.. du har AIDS och det är inte mer än rätt åt dig!"
Som ex. Lust, Tic Tac och Den frusna leoparden
Citera
2006-01-07, 12:17
Medlem
ericos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
eftersom det finns en enorm uppsjö av sämre filmer än matrix reloaded, oavsett hur besviken man blev på Wachowski-bröderna.

Eller så har vi klarat undvika kassa filmer och bara vid få tillfällen åkt dit på marknadsföring. Många av filmerna uppraddade här har jag faktiskt inte sett. Finns ju annat än dåliga filmer. BRA filmer tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in