2006-12-19, 19:51
Medlem
Moonerss avatar
Finns undantag, har du sett Punch-Drunk Love tex?
Citera
2006-12-19, 23:22
Medlem
Zander_s avatar
Nån som nämt: Hur som helst är han jävligt död ?
Svensk film med peter haber i en av huvudrollerna. Länge sen jag såg den nu men vet ialaf att det är den sämta film jag sett.
Citera
2006-12-20, 03:02
Medlem
humleodumles avatar
Folk som skriver att de stängde av efter 10 minuter eller lämnade bio:n efter en halvtimma har väl ingen yttranderätt eller?! Hur kan man klassa en film som den sämsta man har sett om man endast såg 10-30 minuter av den?? Jubelidioter!

I övrigt instämmer jag med alla som skrivit att det knappast kan vara era sämsta filmer som listas, vissa av dom många skriver är ju wannabe-hata filmer som LOTR vilka inte ens om smaken är som baken kan vara de sämsta filmer ni någonsin har sett? Om det är det så ta en helg och hyr lite riktig skit så att ni i framtiden kan uppskatta underhållning!
Citera
2006-12-20, 03:36
Medlem
alter egos avatar
svårt att säga den absolut sämsta filmen men här kommer iaf ett par:

*The Royal Tenenbaums*
Helvete så tråkig film! fick lust att strypa varenda jävel som spelade med i den!

*Double Impact*
*Double Team*
*Universal Soldier: The Return*
*Replicant*
Bara att inse, Van Damme gör kalkoner på löpande band

*Underworld*
Ett fruktansvärt försök till varulvar, inte "trovärdiga" för fem öre, En Amerikansk Varulv i Paris lyckades till och med bättre...

*Passion of the Christ*
Värre kristen propaganda får man verkligen leta länge efter, denna film är verkligen tragiskt dålig.

Såg även ett antal filmer då jag studerade filmvetenskap som var så förbannat pretantiösa att man bara ville skrika rakt ut, har svårt att minnas namnen på dem dock =P

Men jag minns :
*Baise Moi*
Denna film är så fantastiskt dåligt gjord att det skrämmande. Att få höra de två kvinnorna bakom filmen kommentera vissa scener i en separat dokumentär gör det inte bättre heller, man får helt enkelt lust att skjuta dem båda...

Jag blir dock nästan lite ledsen när folk hackar på filmer som Bad Taste, Attack of the Killer Tomatoe, Killer Clowns From Outer Space och liknande filmer, detta är ju kult B-filmer med glimten i ögat! =)
Citera
2006-12-20, 15:13
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Såg Death Tunnel för ett tag sedan. Vågar påstå att det var den sämsta film jag sett. Fyfan vilken jävla okult-skit-rippoff på Saw och några skräckisar. Collegestilen på filmen gör den ju knappast bättre.
Citera
2006-12-20, 15:21
Medlem
Fula Gubbens avatar
Konstiga pajas-inlägg om "The Shining". Om man är äldre än 14 år och har någon som helst förmåga till självkritik och självinsikt, så bör man kanske fråga sig om det är en själv det är fel på, när man tycker att en film suger som 95% av alla seriösa filmdiggare betraktar som en mycket bra film.

Det är tråkigt med alla nollställda pajas-inlägg som sänker film-forumet, särskilt som det finns många andra människor här som har intressant smak och en viss intellektuell kapacitet.

The Shining på IMDB

73854 'IMDb users' have given a weighted average vote of 8.4 / 10

Demographic breakdowns are shown below.

Votes Percentage Rating
21441 29.0% 10
18676 25.3% 9
16944 22.9% 8
osv

Arithmetic mean = 8.4. Median = 9

Ranked #61 in the top 250

http://us.imdb.com/title/tt0081505/ratings

- F.G
Citera
2006-12-20, 15:24
Moderator
^Eazs avatar
Sämsta jag sett....

Latin Kings och Pulse

Citat:
Ursprungligen postat av alter ego
Jag blir dock nästan lite ledsen när folk hackar på filmer som Bad Taste, Attack of the Killer Tomatoe, Killer Clowns From Outer Space och liknande filmer, detta är ju kult B-filmer med glimten i ögat! =)

Håller med, Bad Taste är helt underbar. Killer Klowns from outer space är en av mina favoriter. De jobbar för övrigt med en 2:a där Länk
Citera
2006-12-20, 15:26
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Den sämsta jag sett i år torde vara Fun with Dick and Jane. Sällan man ser en hel komedi och inte ens drar på munnen en enda gång.
Citera
2006-12-20, 16:52
Medlem
- Min fru är en utomjording - minns inget av handlingen bara att jag avskydde den.
- Martial Law men Cynthia Rockort (valfri undelat spelar bättre).
- Änglagård - hatar svensk film i allmänhet och denna i synnerhet.
- 2001, boken var bra, filmen är ett skämt i jämförelse.
Citera
2006-12-20, 17:15
Medlem
Flurps avatar
Det är en riktigt svår fråga att besvara det här, känns som det finns så många katigorier. Att name droppa en massa Action rullar ifrån -80 är nästan fusk. Där man vet att det är riktigt dåligt manus/stunts/ljus/ljud skådisar etc,redan innan man sätter på rullen.

Nästan alla Ninja </Insert random name> filmer funkar utomordentligt bra som förfest/efterfest filmer.

Vem skulle tex tacka nej till Gladiator Cop med Lorenzo Lamas, på en söndag efter en hård ute runda?

Näe en riktigt dålig film för mig är en film som redan innan man sett den skapat hype och förväntningar, men inte ens kommer ur startblocken! Därför kan jag förstå om man som "ungdom" idag ser tex The Shining, Gökboet Göta kanal mfl, men efteråt sitter där med munnen som en brevlåda och ett "vadårå?" överläpparna. Detsamma gäller ju självklart omvänt, när du som 40isch ser filmer som LOTR, random slå på stort amerikat film..etc

De dåliga filmerna i min lilla värld är allt som ofta svenska tyvär Storm, Naken. Jag hoppas verkligen inte att den kommande filmen om Arn bli lika dålig som de mest av svensk "mycktpengarlitefilm-megaprojekt".

//F
Citera
2006-12-21, 12:38
Medlem
Blåbärskungens avatar
En kandidat:
Sköna Juveler ( http://www.imdb.com/title/tt0088131/ )
Lena "Helröret" Nyman och Kim "Värdelös" Anderzon spelar två privatdeckare i ett framtida mörkt Sverige(ala Soylent Green). Dåligt manus, låg budget, skådespelarinsatsen är så fruktansvärd att man sitter och gömmer ansiktet i händerna. Att dom fått med så pass bra skådespelare som Margaretha Krook, Ernst Günther och Carl-Gustaf Lindstedt är för mig en gåta.

För den som vill se spektaklet så sänder TV4-Film den lite då och då.
Citera
2006-12-21, 13:47
Medlem
hundrasextioens avatar
Seeing other people, Dreamcatcher (som jag faktiskt hade stora förväntningar på ) sen precis som någon annan nämnde så är de flesta filmer med Kevin Costner inte särskilt sevärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in