2008-09-01, 12:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pano Nano
Fy på dig, att ens nämna The Big Lebowski i denna tråd är snudd på förtal

Om man ska gå lite OT så handlar detta för det första om smak; om någon tyckte att en film som resten av världen älskar är kass så är det inte mycket att göra åt, så är det bara.
Det går sällan eller aldrig att övertala någon att ändra sig när det gäller filmsmak, så det är ingen mening att försöka.

För det andra måste jag hålla med om Big Lebowski: jag tycker också den är överreklamerad.
Jag gillar i princip samtliga skådisar i den, men det blir helt enkelt inte roligt...vilket är tragiskt, eftersom jag köpte den i nån sorts directors cut, men den blev inte roligare för det.
Citera
2008-09-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttal
Hata göteborg den var så jävla värdelös....

Gillade den, skön svensk rulle
En annan svensk film som jag dock gärna tar med i denna tråden är Smala Sussie, fy fan vilket skit.. har försökt se den två gånger men stängt av. Nu kommer jag säkert få massa påhopp då jag vet att många tycker den är riktigt bra
Citera
2008-09-01, 14:00
Bannlyst
Pearl Harbor är iaf. en stark kandidat. Den får 2/10.
Citera
2008-09-01, 15:40
Medlem
Pearl Harbor hade varit grymt om det inte hade blivit nåt jävla knulldrama av hela skiten istället för en schysst krigsfilm.
Citera
2008-09-01, 18:35
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Ja... attacken på Pearl Harbor är ju riktigt mäktig Michael Bay kan det där med explosioner, men fan inte någonting om dramaturgi...
Citera
2008-09-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Om man ska gå lite OT så handlar detta för det första om smak; om någon tyckte att en film som resten av världen älskar är kass så är det inte mycket att göra åt, så är det bara.
Det går sällan eller aldrig att övertala någon att ändra sig när det gäller filmsmak, så det är ingen mening att försöka.

För det andra måste jag hålla med om Big Lebowski: jag tycker också den är överreklamerad.
Jag gillar i princip samtliga skådisar i den, men det blir helt enkelt inte roligt...vilket är tragiskt, eftersom jag köpte den i nån sorts directors cut, men den blev inte roligare för det.

Bra att du förstod att mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat. Ja, det är sant som du säger om smak. Jag ville bara försvara The Big Lebowski, en i mitt tycke rolig film. Jag kan acceptera att folk tycker den är överreklamerad men att genom att nämna filmen i denna tråd och därmed indirekt enligt trådrubriken säga att den är kass är för mycket. Speciellt när det finns filmer som Battlefield Earth, en verkligen usel film.
Citera
2008-09-01, 20:32
Medlem
djgoebbelss avatar
Min toppkandidat till sämsta filmen någonsin:
Perfume: The story of a Murderer (2006)
http://www.imdb.com/title/tt0396171/
Fått bra betyg och fina recensioner, men jag tyckte att filmen var skit rakt igenom. Allting var helt överdrivet och övernaturligt och trots att det är en sådan film samt att jag är relativt tålig gällande sånt så blev det bara för mycket.

Sen finns ju även rysaren Black Christmas från 2006 som är en nyversion av den gamla kultrullen. Den var ju bara skrattretande, vilket i och för sig gjorde den till en rätt så hyfsat komedi
Citera
2008-09-01, 21:51
Medlem
Bangar_intes avatar
Såg precis Mumien 3. En riktig superkalkon. Uselt skådespel, frugan är en annan skådis och dåliga effekter. Sämsta jag sett på mycket länge.

http://www.imdb.com/title/tt0859163/
Citera
2008-09-01, 22:33
Medlem
FNGs avatar
I min oerhörda enfald gick jag och hyrde "The Last Legion", eller något liknande namn; Söte hoppande Jesus vilken usel rulle. Manuset var inte direkt något att hänga i granen, skådespelarna var redigt usla och grundplotten var direkt enfaldig...

Ett bra exempel på en film som helst inte borde ha gjorts alls.
Citera
2008-09-01, 22:35
Medlem
bajlatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djgoebbels
Min toppkandidat till sämsta filmen någonsin:
Perfume: The story of a Murderer (2006)
http://www.imdb.com/title/tt0396171/
Fått bra betyg och fina recensioner, men jag tyckte att filmen var skit rakt igenom. Allting var helt överdrivet och övernaturligt och trots att det är en sådan film samt att jag är relativt tålig gällande sånt så blev det bara för mycket.

Jävla skum kritik, så du ogillar filmen pga att den är overklig..?
Citera
2008-09-02, 22:18
Medlem
DrGreenthumbs avatar
såg nyligen The Happening, herregud.
Citera
2008-09-02, 22:28
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
såg nyligen The Happening, herregud.